10½ hk tun stempel ringe

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af Allan M »

stop stop stop!

Den ring, som hedder "L" passer kun på et særligt stempel og ikke på dit. Tværsnittet på ringen er et "L" - deraf navnet.

I en alu-cylinder bruges særlige ringe, som ikke har den belægning, man f.eks. ser på std FS1-stempler til støbejernscylindre.
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

Allan M skrev:stop stop stop!

Den ring, som hedder "L" passer kun på et særligt stempel og ikke på dit. Tværsnittet på ringen er et "L" - deraf navnet.

I en alu-cylinder bruges særlige ringe, som ikke har den belægning, man f.eks. ser på std FS1-stempler til støbejernscylindre.

det var derfor den havde den der mærkelige "L form". Jamen hvilken ring skal jeg så bruge? :whew det kan da ikke passe at jeg skal have et helt nyt stempel, for bare og få fat i nogen stempel ringe
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

har endelig haft mulighed for og måle højden på stempel ringen og den er som på en original yamaha ring, 1,5mm dvs at jeg bare skal købe denne her ikke? http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 9&mId=1967
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nielsfup »

Det var godt.
Ja den ring passer.

Det var mig der havde misforstået det hele. jeg troede du skulle bruge en L-RING.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

nielsfup skrev:Det var godt.
Ja den ring passer.

Det var mig der havde misforstået det hele. jeg troede du skulde bruge en L-RING.
helt iorden :) nu har jeg endelig fundet ud af det hele hehe
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af claus olieklud »

hej... det var da en fordel med et billede af dit stempel... nu skriver du det ikke er en L-ring... normalt hvad jeg har set af alumiliums cylindere, uanset athena eller alm alumilium & uanset klasse, har de altid været leveret med h/s 43mm og kun een L-ring... de har desuden ovale huller i skørtet, modsat et en-ring stempel som ikke har huller, men kun een traditionel ring... hvis alle indlæg var 5 kr værd havde du kunne købe et helt nyt komplet stempel, hvilket sikkert ville være meget mere værd for dig... jeg skriver ikke for at genere dig, og du siger du ved besked om kædesave og slåmaskiner som kan opslide 3 ringsæt før stemplet er færdigt - tror du det er for sjovt det gamle stempel er sort ned af siden og stempelringen mangler ??? hvis du vil gøre dig forhåbninger om din gamle cylinder burde du nok prøve med et nyt komplet stempel - bare min mening, men kom med et billede... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af Allan M »

claus olieklud skrev:hej... det var da en fordel med et billede af dit stempel... nu skriver du det ikke er en L-ring... normalt hvad jeg har set af alumiliums cylindere, uanset athena eller alm alumilium & uanset klasse, har de altid været leveret med h/s 43mm og kun een L-ring... de har desuden ovale huller i skørtet, modsat et en-ring stempel som ikke har huller, men kun een traditionel ring... hvis alle indlæg var 5 kr værd havde du kunne købe et helt nyt komplet stempel, hvilket sikkert ville være meget mere værd for dig... jeg skriver ikke for at genere dig, og du siger du ved besked om kædesave og slåmaskiner som kan opslide 3 ringsæt før stemplet er færdigt - tror du det er for sjovt det gamle stempel er sort ned af siden og stempelringen mangler ??? hvis du vil gøre dig forhåbninger om din gamle cylinder burde du nok prøve med et nyt komplet stempel - bare min mening, men kom med et billede... hilsen claus olieklud...
Det er faktisk ikke rigtigt. Athena leveres med 1 rings stempel, men det er ikke L-ring. RD50 er heller ikke med L-ring.
Det med huller i skørtet og deres form har slet ikke noget med L-ring eller 1 eller 2 ringe at gøre. Det har kun noget at gøre med at stemplet så (også) er egnet til de modeller, hvor indsugningen sidder på cylinderen (f.eks RD50 eller DT50). Et RD50-stempel har f.eks kun én ring og også vinduer i skørtet.
På en FS1 er vinduer ret ligegyldige - i bedste fald giver de lidt ekstra køling op under stemplet.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg er helt med på at et rd stempel er med 2 traditionelle ringe, men et 43 h/s er da med een L-ring !!! jeg kender den kun alt for godt da jeg har sådan en på chopper raceren ( athena ) - alle de andre alumiliumscylindere jeg har set er da med nøjagtigt det samme stempel... mener du ikke at hullerne i en eller anden grad er med til at lede skylning igennem udskæringen i skørtet ved den 3. skyllekanal ??? når stemplet er i bund er der jo næsten lukket for flowet nedefra ??? hilsen claus olieklud...
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

claus olieklud skrev:hej... det var da en fordel med et billede af dit stempel... nu skriver du det ikke er en L-ring... normalt hvad jeg har set af alumiliums cylindere, uanset athena eller alm alumilium & uanset klasse, har de altid været leveret med h/s 43mm og kun een L-ring... de har desuden ovale huller i skørtet, modsat et en-ring stempel som ikke har huller, men kun een traditionel ring... hvis alle indlæg var 5 kr værd havde du kunne købe et helt nyt komplet stempel, hvilket sikkert ville være meget mere værd for dig... jeg skriver ikke for at genere dig, og du siger du ved besked om kædesave og slåmaskiner som kan opslide 3 ringsæt før stemplet er færdigt - tror du det er for sjovt det gamle stempel er sort ned af siden og stempelringen mangler ??? hvis du vil gøre dig forhåbninger om din gamle cylinder burde du nok prøve med et nyt komplet stempel - bare min mening, men kom med et billede... hilsen claus olieklud...
vil så modsige dig lidt der, og sige at det stempel jeg har, har KUN 1 ring, og har ovale huller i skørtet. det er lige nøjagtig det her stempel jeg har http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19065041

Men jeg er rimelig forvirret, dvs at man kalder stempler med en ring L-ring eller har jeg misforstået noget??

Jeg har desuden heller ikke sagt noget om at jeg mangler ringen ;) det har jeg stadig, men den er helt nedslidt, ergo den har ikke kunne holde kompression, på grund af ringe. Jeg mener at hvis man giver den en ny ring vil den havde kompression igen. SOm sagt har jeg oplevet det med en scooter før.
MEn jeg kan godt smide et billed op af stemplet hvis det er det?
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

undskylder diverse stavefejl ;D
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af claus olieklud »

hej... du må aldrig undskylde stavefejl - det gør vi alle... en L-ring har figur som et L derfor navnet L-ring...den sidder altid helt i top af stemplet... du har ligenøjagtigt det rigtige stempel til cylinderen kan jeg se på dit link... det som har forvirret dig er nok fordi vi både har snakket een-ring stempel og L-ring stempel - du kan kende forskel ved stempelringens placering på stemplet L-ring altid i top imens een-ring sidder der hvor den øverste stempelring sidder på et alm stempel, og som sagt to vidt forskellige ringe... hvis du køber en løs ring så sørg for den hedder L-ring for 43mm h/s stempel... en L-ring har ikke nær så godt fat i stemplet som en alm stempelring - også derfor anbefaler jeg et komplet stempel, men det er da muligt at du kan nøjes med en løs stempelring... vi venter spændt på resultatet... hilsen claus olieklud...
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

claus olieklud skrev:hej... du må aldrig undskylde stavefejl - det gør vi alle... en L-ring har figur som et L derfor navnet L-ring...den sidder altid helt i top af stemplet... du har ligenøjagtigt det rigtige stempel til cylinderen kan jeg se på dit link... det som har forvirret dig er nok fordi vi både har snakket een-ring stempel og L-ring stempel - du kan kende forskel ved stempelringens placering på stemplet L-ring altid i top imens een-ring sidder der hvor den øverste stempelring sidder på et alm stempel, og som sagt to vidt forskellige ringe... hvis du køber en løs ring så sørg for den hedder L-ring for 43mm h/s stempel... en L-ring har ikke nær så godt fat i stemplet som en alm stempelring - også derfor anbefaler jeg et komplet stempel, men det er da muligt at du kan nøjes med en løs stempelring... vi venter spændt på resultatet... hilsen claus olieklud...
Okay tak for info :(y) Jeg prøver lige med en ny stempel ring først, også smider jeg en video op hvis det funker :D
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

Nu har jeg endelig fået købt en ny stempel ring. Og skal snart i gang med og sætte tunet på igen. SÅ må vi se om i havde ret i at man ikke kunne give den en ny stempel ring ;)
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

Tja jeg havde ret ;) min yamaha kører 90 nu ;) Og jeg fik jo at vide at det ikke vil hjælpe at skifte stempelringen. Men der er altså sindsyg kompression på nu. Smider gerne en video på hvis det er det?:)
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af Macel »

Vi elsker videoer. :D Især med FS1'ere der kører hurtigt. :)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af claus olieklud »

hej... ja kom endelig med video af knallerten der bliver fyret af - vi elsker det... og jeg er da kun glad på dine vegne over det fungerer godt med din stempelring... hilsen claus olieklud...
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

Jeg lagde en lille video på youtube :) Under filmen er den igang med at blive indstillet :D Smid en kommentar :dust :lol:
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af Macel »

Kører den 90 km/t der? :D
nicklastl
Junior knallert
Indlæg: 98
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 11:41
Kontakt:

Re: 10½ hk tun stempel ringe

Indlæg af nicklastl »

Macel skrev:Kører den 90 km/t der? :D
Langt fra! :) der var lige efter vi havde samlet den og havde indstillet tændingen. Så der var vi igang med at indstille karburatoren :) Kan på et tidspunkt prøve at optage en onboard video hvor i kan se at den kører 90. Han er nok oppe på 70 stykker der hvor han kører forbi :P
Yamaha Fs-1 Dx '77
Motor Ø40mm cylinder.
stort topstykke fra 10,5hk tun(protuna) høj kompromeret
Orginal tum 178 udstødning IKKE KOPI!!
13/43 gearing.
16mm karburator.
plump i indsugningsplade er taget.
ny renoveret over alt
poleret krumtaphus og kaburator og indsuning.

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=827997
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"