Slør ved svinghjul

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
YAM FS1

Slør ved svinghjul

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Ved renovering af min 4 gear motor er der indsat en racer krumtap.Men sad og mærkede på svinghjulet som er orginalt,at man kan rykke svinghjulet en lille smule frem og tilbage dog ikke op og ned,noten er ny ,skulle der side en venlig sjæl her på yamaha.dk forumet der måske har oplevet det samme og ved hvad der er af muligheder for at udligne denne form for slør,ville en orginal note forhindre det,hvis dette fåes :wink:
Selvfølig sider noten i svinghjulets kanal :roll:
Senest rettet af YAM FS1 fre 10. feb 2012 19:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Slør ved svinghjul

Indlæg af Kai »

Det har ikke noget med noten at gøre hvis ellers svinghjulet er spændt.
Det er krumtappen der er en lille smule for smal ift afstanden mellem lejerne i blokken, måske samtidig er for løs i venstre leje (eller lejet sidder løst i blokken) Var den nem at montere i venstre side ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
YAM FS1

Re: Slør ved svinghjul

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Kai Tak for svaret.motoren er samlet korrekt og svinghjulet er tilspændt,så kunne, det som du siger enten være,Blok.lejer.krumtap tror måske det må være krumtapen venstre side :crying så må der bare skruges igen og reklameres over krumtap
Mvh Henrik Nielsen.buresø
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Slør ved svinghjul

Indlæg af Kai »

Det undrer mig dog at du rykke den frem og tilbage ( ud og ind ? )
Normalt er den presset i venstre leje, og i højre side er den spændt hårdt op mod lejet (med bøsning/flange og det lille tandhjul + møtrik) Så det virker lidt mystisk.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Slør ved svinghjul

Indlæg af Allan M »

prøv lige at pille svinghjulet af og hiv i selve krumtappen. det virker mærkeligt, hvis krumtappen kan rykkes sideværts.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Slør ved svinghjul

Indlæg af Kai »

Ja den med sideværts forstår jeg heller ikke..
Jeg opfattede spørgsmålet som: når den ikke kan op/ned, så kan den heller ikke fra side til side. Ellers må lejet næsten være ovalt..eller der er et eller andet helt mystisk galt. Og så regnede jeg med han mente ud og ind.
Men vi må vente på hvad det lige er der sker.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"