Udvikling på forum

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Udvikling på forum

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg skriver dette for at give udtryk for mine tanker om forum.

For snart 4 år siden startede jeg forum for at samle entusiaster og voksne mennesker med passion for Yamaha knallerten.

Den senere tid har jeg mere og mere mistet gnisten og lysten til at drive forummet. I starten syntes jeg her var en dejlig atmosfære og respekt for hinanden som jeg savner idag. Jeg tror at en af grundende er at der er så mange mennesker som kun "kender" hinanden gennem skrift. Efter den første tid og det første træf i grenå opstod der en masse venskaber og forbindelser ved at mødes i virkeligheden.

Jeg tror at rigtig mange af de problemer og små skænderier der er herinde skyldes at folk ikke letter røven og møder op til ture & træf. En anden ting er at man ikke altid kan gennemskue hvad der præcis menes med det skrevne da man ikke kan se den der skriver, og derfor sidder man og danner sig nogle forkerte indtryk af situationer og personer.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg da også har blandede indtryk, og nogle er jeg gode venner med og ringer tit sammen med. Andre har jeg ikke lyst til at være sammen med, men det ville jeg måske have hvis jeg lærte dem at kende via træf / køreture.

Som jeg har det lige nu har jeg mest af alt lyst til at droppe både forum og Yamaha'er generelt da jeg er træt af alt det bøvl som jeg på den ene eller anden måde oplever. Ofte syntes jeg at jeg har det som en lus mellem 2 negle og føler mig i klemme på den ene eller anden måde. Jeg har ikke engang lyst til at ligge en tråd med billeder af den maskine jeg er ved at samle i øjeblikket. For 2 år siden kunne jeg ikke få mine billeder af renovering hurtigt nok på forum.

Hvis ikke tingene bliver bedre vil jeg kraftigt overveje om jeg ønsker at fortsætte herinde i fremtiden.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af strynboen »

hej har samme tanker..måske er det blevet så stort at sammenholdet forsvinder..bliver fortyndet..de3t er ligesom at sccoter galleri ånden er ved at gennemsyre det...ved ikke rigtig hvad vi gør..har altid været glad for at holde træf..og på den måde møde og have det hyggeligt med hinanden..men tilslutningen til det og turene er også faldne...men godt at tage en trråd på det så folk kan kommentere..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Henrik N »

jeg er fuld ud enig med det du skriver morten, jeg har det på samme måde, håber på at det kan vende igen
til noget positivt, lad os da komme ud og køre nogle lange dejlige ture sammen også alle de ny herinde :flag
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af strynboen »

ja henrik..du er inde på det rigtige..lad os give den gas her i foråret og få kørt nogle fælles ture rundt i landet..det er det som giver geisten tilbage...vi er jo ikke trætte af knallerterne kun al vrøvlet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af dexta »

Hej Morten !

Jeg kan godt følge dig !
Da jeg kom ind for 4 år siden, snakkede jeg med alle, og havde det sjovt med alle på forum !

Idag kender jeg kun de "gamle" jeg altid har skrevet med og handlet med osv !

Jeg har også haft holde mig lidt tilbage, blandt andet af de grunde du skriver, med at man hurtigt kan blive uvenner over noget, da man ikke kender alle på forum, og nogle er hurtige til at "svine til" :cry:

Jeg syns det er ærgeligt det går som det går, og syns virkelig du har gjordt alt hvad du kan for at alle er "tilpasse" herinde, TAK :BALLOONS
Men jeg kan også godt se at det kan være træls at være den lus som du siger du føler dig som !

Jeg lagde også engang rigtig mange billeder ind, men har også holdt mig lidt tilbage, da der ikke har været samme interesse/respons på de billeder man ligger ind, har måske heller ikke selv været alt for aktiv :roll:



Men alt i alt, TAK morten !!!! :flag

Ps, jeg skal altså også snart med til noget træf og lære flere at kende !!!!!
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Nikolaj Y »

ja, jeg må sige jeg ikke kan leve uden dette forum, bruger nogle gange flere timer herinde hver dag :mrgreen: og det med træf, så må jeg vel bare se at tage mig sammen, jeg er jo en af de yngre, så er nok lidt bange for at "falde udenfor" hvis jeg kommer med :oops: :roll:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af bonde søren »

jeg har det nok ligesom nikalaj . Jeg vil sige at jeg besøger forumet hverdag, godt nok er jeg ikke så aktiv, men læser alt og suger alt til mig med stor beundring og har da også været med et godt stykke tid og kan sagtens følge dig, efter den hjælpsomme ånd med både vaske maskine og kobling, er du perfekt til et forum som dette, men jeg synes ikke folk værdsætter dit arbejde nok, ikke forstået som julegaven osv men mere tonen herinde :) bare mit be7
fuskeren
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Morten - Webmaster »

Nikolaj Y skrev:Det med træf, så må jeg vel bare se at tage mig sammen, jeg er jo en af de yngre, så er nok lidt bange for at "falde udenfor" hvis jeg kommer med :oops: :roll:
Se det er nok sagens kerne.... at tro man falder udenfor. DET GØR MAN IKKE !

Jeg vil opfordre dem som ikke plejer at tage med til noget til at få fingeren ud og få sig tilmeldt strynøtræffet, bjergkøbingturen eller bare nogle af de andre småture som bliver planlagt.

Her i sommer har jeg en klar plan om at få kørt rigtig mange ture med folk herindefra.

Jeg fatter forresten ikke at der er så lille tilslutning til Strynøtræffet... Flere af os der plejer at skulle afsted til strynø er forhindret, men der er da massere af andre som garanteret ikke skal noget andet og kunne prøve lykken og få en fed weekend. Hvad er i bange for ????
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
kvik
Junior knallert
Indlæg: 63
Tilmeldt: tirs 22. jul 2008 19:28
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af kvik »

hej alle her på dette super gode forum som jeg som så mange andre bruger rigtig meget tid på at læse og lære da jeg ikke er super yamaha mekaniker ,, jeg vil også rigtig gerne med på de træf der bliver holdt , og nu ser det også ud til det nærmer sig , maling er bestilt og min gode kammerat bryst har lovet at renovere min motor :D men da jeg har været alene far nogle år med en datter på efterskole har jeg desværre ikke haft økonomisk mulighed før nu :) mvh kvik
Peter DX

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Peter DX »

hej jeg har været her snart 1 år... kan slet ikke forstå noget af det i skriver, men jeg er også ny.... syntes her er en rigtig venlig og altid god tone... har ikke set eller oplevet noget personligt.. og sidder da og kigger 1 time herinde hverdag.... men igen ved heller ikke hvordan i havde det herinde for 4 år siden... men jeg er nu altid positiv efter et besøg herinde... bare min mening..

mvh Peter..
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Morten - Webmaster »

Peter DX skrev:hej jeg har været her snart 1 år... kan slet ikke forstå noget af det i skriver, men jeg er også ny.... syntes her er en rigtig venlig og altid god tone... har ikke set eller oplevet noget personligt.. og sidder da og kigger 1 time herinde hverdag.... men igen ved heller ikke hvordan i havde det herinde for 4 år siden... men jeg er nu altid positiv efter et besøg herinde... bare min mening..

mvh Peter..
Tak Peter, det er jeg da glad for at du siger. Det betyder meget for at dem som er herinde har en god oplevelse med det.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Dewil »

Jeg er rigtig glad for forum og følger med alt det jeg kan når jeg er på pinden. Forum har på godt et år givet mig rigtig mange kompetente kontakter og nogle begyndende venskaber, har bl.a. idag været 100 km. inde i landet for at hjælpe med lidt FS1-rep og kørte hjemad igen med pizza i maven.. :D
Men jeg tror godt at jeg ved hvor du er henne i det her. Tonen bliver nemlig nogle gange helt unødvendig skarp, hvorfor skal jeg ikke kunne sige. Men hovedparten af tiden nyder jeg nu at læse og deltage i inlæg, der er lavet i en sober tone og hvor folk oftest får et brugbart svar på deres spørgsmål. Med hensyn til træf, var jeg rigtig glad for at være med i Odense sidste sensommer og meget beæret over at få lov at låne en meget fint restaureret FS1 af Jens. Jeg skal også med til både Vejle og Strynø, der ligger bare nogle far-dage på datoerne for begge træf og min eks er lidt svær at få til at bytte dage, men jeg skal nok få det fixet :D Og glæder mig meget til at komme på tur med drengene.. :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af tøffe »

jeg er også fliti bruger her inde og siger også morten mannge tak for alle de timer han har brugt her inde og bruger her inde ville være ked af at skulle undvære den side her men men husk så lige der har er krise tider i mange små hjem på øknominen også her er det galt og det vied alle klemmer skoen ja så er man parart til at tage dem af ikke alså en par håre vinter og en øknomi der stammes mange steder får hesten til at bide ikke og det gør at der tit komme små knoren mange steder fra jammen venner det er sku nu vi skal stå sammen og telle til ti inden vi får sure opstød og til morten tusen takker enu engang for den kanon gode forum her inde ps lad os se atfå nogle fler små ture på banen så vi kan sige davs til hianden mvh tøffe god påske til alle her fra
Peter DX

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Peter DX »

jamen det ikke for at virke ubehøvlet eller noget, men syntes tit folk snakker dig efter munden morten.. osv... men kunne bare ikke lige følge det, men du har jo også noget mere at se til end os alm. brugere... jeg har været ude ved flere brugere... kanon flinke alle sammen... så syntes vi er LANGT fra scootergalleri tilstande... håber da du bliver ved med at makke i de gamle yamaha´er.... :(y)
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Thorsen »

Der er vel kun det ene Strynø i maj måned, ikke? :)
Men jeg har kun oplevet flinke mennesker herinde på forumet, og synes det er et rart sted at være! Det er rart at have nogen andre at dele sin interesse med end et vidst galleri, der minder om en stor børnehave! :(y)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg er glad for jeres tilkendegivelser, og jeg er skam ikke utaknemmelig for de input folk kommer med i det daglige.

Nu skal det her ikke blive sådan en bekræftigelses tråd hvor jeg skal takkes og krediteres... Jeg startede jo ikke denne tråd fordi jeg trængte til at blive bekræftet.

Jeg er da glad for hvis der generelt er glæde for forummet, jeg oplever bare at der ret ofte er en masse irriterende episoder som støjer.

Jeg håber virkelig vi kan komme det til livs og få mere gang i det sociale i real life, for ellers så siger jeg nok på et tidspunkt farvel og tobak som webmaster og afhænder forumet til anden side. Mange tænker nok ikke over at man som webmaster/moderator har mange kasketter på og skal prøve og være fair over for alle. Man kan nogen gange komme lidt i klemme fordi man, naturligt nok, opnår personlige venskaber med de medlemmer som man mødes med og svinger godt med. Derfor er det nogengange også lidt af en udfordring at udrede misforståelser og forskelligt mellem ens venner og andre medlemmer. :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Thorsen »

Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men vi må kunne få arrangeret nogen flere weekendsture hvor vi kom ud og snakkede med hinanden for at føre den gode tone ud i livet også? :)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Macel »

Ja, ture er altid godt. :)
Thorsen: jeg kan se du er fra Mariager, du kan kigge ind til Hobro her i foråret/sommer, der er "veterantræf" hver onsdag? aften på havnen. :(y)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af Jensmc »

Da jeg startede herinde, var jeg lidt skarp i mæglet ind imellem. Jeg fik lidt "hug"/skub fra de lidt mere erfarne. Siden har jeg NÆSTEN føjet mig, mener jeg.
Bliver "synderne" prikket til længere? Eller er det for omfangsrigt? Vi er jo trods alt 5-7 gange flere i dag end dengang. Og hvem vil være bussemanden? Ikke jeg.
Det, der nok har udløst denne tråd, er sikkert det med Tøffes maling. Jeg kan godt forstå Jesper J`s reaktion. Omvendt må man også lige tælle til 10 og afvendte blodtrykket. Men at skrive PB med indeholdende ukvæmsord, det er for langt ude.
Alternativt kan man lade være med at svare/læse indlæg, der ikke interesserer en, men det er selvfølgelig svært at vide, før der er læst.
Der er flere brugere herinde, hvis indlæg jeg ikke har overskud til at læse. Så det kan andre osse gøre. Bare det, at der i overskriften står HJÆLP, får mig til at bakke ud.
Jeg synes, det ville være ærgeligt, hvis forummet går på retur, men hvis man ikke kan sætte (mis)brugerne til rette, ja så er der vel ikke andet at gøre, end at starte et forum for en lukket kreds.
:shutup Uha, det sidste var svært at skrive.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Udvikling på forum

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg er som bekendt også vældig glad for dette forum, men syntes måske nok at der er ved at ske en lille drejning...
jeg syntes at hvad man har af viden, erfaring og teorier skal man dele ud af, men det skal være på en måde så man ikke lyder som en diktator... man skal være kontruktiv lydhør over for andres mening, også selv om man er uenig - der skal være plads til forskellighed... som strynboen skriver kan der være flere måder at gøre det samme på, og hvis man selv har det godt med det, er det vel helt fint...
jeg har tit måtte lære af erfaring, og jeg vil sige at de fleste er modtagelige for gode råd og vejledning - også selv om der måske går lidt tid inden man vælger at " tro på/leve med, eller gøre som de fleste...
jeg syntes ikke man skal blive sur hvis ikke ens råd bliver fulgt, ej heller hugge på, eller sige så kan det også være lige meget - prøv istedet at belyse problematikken på en anden måde som måske fører til forståelse...
jeg syntes nu alså forum fungerer meget godt, og jeg er slet ikke i tvivl om at det fører nogle dygtige unge mennesker med sig... det er jo ikke andet end et par år siden at de helt unge blev efterlyst som brugere på forum, og nu er de her...
som ung skal man jo altid lige prøve kræfter af for at se om ens mening holder - det er helt naturligt - lige som sproget måske er lidt mere moderne end hvis man er 50 år...
en ting jeg syntes er forkert, er hvis man "truer" med at melde sig ud eller nægte at udtale sig, fordi man måske ikke lige bliver strøget med hårrene...
jeg syntes at man kan skrive lige hvad man har lyst til, bare man skriver pænt, konstruktivt og forstående... personligt syntes jeg ikke at havde nogle problemer herinde - også selv om jeg ikke altid er enig med hvad andre skriver...
fred i verden & nej til atomkraft... hilsen claus olieklud...
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"