Rens af topstykke og cylinder

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Rens af topstykke og cylinder

Indlæg af Glaede »

Hej derude,

Er lidt i tvivl om jeg poster dette i det korrekte underforum, men here goes:

Sagen er at jeg har en del cylindre efterhånden som trænger til en udvendig rengøring. Er der nogen herinde som har erfaring med sådan noget? Jeg tænker ikke på stålbørste og lignende, men et form for kemikalie (hvis det findes) som man kan putte delene i, som kan rense gammel snavs af mellem køleribber og lignende. Altså således at man kan få sit alu til at se pænt ud igen.
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Rens af topstykke og cylinder

Indlæg af Stange »

Diverse produkter af motorrens. Det opløser fedt og skidt og snavs, dog ser aluet ikke så pænt ud bagefter. Men hvis du lægger topstykket mv. i motorrens og giver den en gang med højtryks renseren, så burde det se nogenlunde ud bagefter. Jeg har ihvertfald kunne få mit topstykke til at se nogenlunde ud igen med bare højtryksrenseren.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Glaede
Junior knallert
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 28. aug 2010 01:34
Kontakt:

Re: Rens af topstykke og cylinder

Indlæg af Glaede »

Okay, nogen som ved hvor man kan købe det i lidt større mængder end i sådan en "spray" fra Harald Skrald?
Brugeravatar
Stange
Stor knallert
Indlæg: 160
Tilmeldt: tors 15. okt 2009 10:18
Kontakt:

Re: Rens af topstykke og cylinder

Indlæg af Stange »

http://www.thansen.dk/product.asp?c=484 ... 1227197146
De har det i 1 liter dunke. Jeg har set det flere steder hvor man kan købe dem i 10 liter mv. men kan sku ikke rigtig huske hvor. Men mener det var biltema.
Håber snart jeg kan få renoveret min 76 DX´er.
Mangler original bagsvinger
76 DX sideskjolde
76 DX Tank
Sæde
og baglygte
Ellers skal der laves lidt rust ved bagsvingeren der er et enkelt hul ved, bagskærms beslagene og der skal svejses et enkelt beslag på.
Og så selvfølgelig få dele malet og polere diverse dele op.
Og så enten også lige have 2 nye fælge :D

Regner med at det er et langtidsprojekt når jeg engang får en læreplads og en bil at transportere mig rundt på :D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rens af topstykke og cylinder

Indlæg af strynboen »

jeg glasblæser det,,det bliver bare som nyt..topstykkerne får bare en gang wd-40 bagefter..og cylenderene en gang varmefast sort
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Luskibuski
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 13:00
Kontakt:

Re: Rens af topstykke og cylinder

Indlæg af Luskibuski »

en gammel tandbørste og rensebenzin så køre det!
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Rens af topstykke og cylinder

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg bruger kogende vand og flydende maskinvask... kom cylinderen i en lille spand og hæld 1 dl flydende maskinvask udover, derefter 1-2 liter kogende vand... vask det hele godt med en stiv opvaskebørste, og alt snavs & gammel olie forsvinder let - det er vigtigt at vandet er kogende... det skader ikke noget, men husk at hælde det brugte sæbevand i kloarken... når nu det hele er blevet helt rent kan det være en fordel at oliere det igen, idet blottet jern hurtigt vil blive angrebet... selv kan jeg godt lide wd40 idet det er tyndt når det kommer ud og dermed meget indtrængende... ellers kan hvilken som helst olie bruges...
ps... hvis der er så meget snavs på cylinderen eller topstykket at mellemrummet imellem køleribberne næsten er væk, må du først skrabe det værste af med en malerpind eller en skruetrækker...
det var min metode, men der er mange måder at gøre det på... god fornøjelse - hilsen claus olieklud...
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"