skift kickstarter aksel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

skift kickstarter aksel

Indlæg af roberthandvask »

hey min kickstarter aksel er knækket :(n) derfor skal jeg have den skifte.
skal jeg ikke bare bruge en kickstarter aksel og en pakning, er det ikke det hele?
er den svær og skifte?
hvis bare jeg følger fup's motor renoverings guide burde jeg da kunne finde ud af det?
eller er det svære end det ser ud til?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

roberthandvask skrev:hey min kickstarter aksel er knækket :(n) derfor skal jeg have den skifte.
skal jeg ikke bare bruge en kickstarter aksel og en pakning, er det ikke det hele?
er den svær og skifte?
hvis bare jeg følger fup's motor renoverings guide burde jeg da kunne finde ud af det?
eller er det svære end det ser ud til?

Jow Jow ny aksel og pakning ,,,, og du kan skifte den uden at motoren skal helt af,,, hvis det skal være,,, men hvis du ikke er så erfaren i det med at renovere motor så kan det være nemmest at tage motoren af,,, da du for at skifte pakning også skal have koblingen og det lille primærtandhjul og semmiringsholderen af,,, men selve kickstarter akslen er nem at skifte ud,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af strynboen »

ja der skal nok skiftes pakning på koblingsskjoldet..så det griber lidt om sig..men bare du lægger tingene i rigtig rækkefølge..når du vasker det af..går det let..det er altid godt at have et helt rent bord med aviser på..til at lægge tingene over på..så man holder orden i sagerne..det vigtigeste er at få den bøsning rigtig i simmeringen ved krumtappen,,,uden at skubbe de små fjedre i simmeringen ud..det kan drille..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af roberthandvask »

strynboen skrev:ja der skal nok skiftes pakning på koblingsskjoldet..så det griber lidt om sig..men bare du lægger tingene i rigtig rækkefølge..når du vasker det af..går det let..det er altid godt at have et helt rent bord med aviser på..til at lægge tingene over på..så man holder orden i sagerne..det vigtigeste er at få den bøsning rigtig i simmeringen ved krumtappen,,,uden at skubbe de små fjedre i simmeringen ud..det kan drille..

god ide, med at lægge det i rækkefølge!

jeg forstår ikke helt hvad du mener der kan drille?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af strynboen »

hej det er den simmering som sidder bag det lille tandhjul på krumtappen..den sidder i det lille flange med 3 skruer..den skal af for at sætte ny pakning på koblingssiden..
der er et afstands bøs bag det lille skrå skårende tandhjul..som simmeringen glider på..og når man samler det..kan man let komme til at skubbe det i stykker..men smør lidt fedt på bøsset så glider det fint i uden at klemme noget i stykker..det er beskrevet i fups guide...så det kommer helt af sig selv..så klø bare på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

roberthandvask skrev:
strynboen skrev:ja der skal nok skiftes pakning på koblingsskjoldet..så det griber lidt om sig..men bare du lægger tingene i rigtig rækkefølge..når du vasker det af..går det let..det er altid godt at have et helt rent bord med aviser på..til at lægge tingene over på..så man holder orden i sagerne..det vigtigeste er at få den bøsning rigtig i simmeringen ved krumtappen,,,uden at skubbe de små fjedre i simmeringen ud..det kan drille..

god ide, med at lægge det i rækkefølge!

jeg forstår ikke helt hvad du mener der kan drille?

Den semmiring som sidder bag det lille primær tandhjul i den "trekantede" holder,,, den er dobbelt læbet,,, så uanset fra hvilken side du vil sætte afstandsstykket indfra så recikere du at skubbe den lille fjeder som sidder inde bag læberne på semmiringen ud det skal man holde øje med at det ikke sker,,,, men er du lidt heldig når du tager det lille primærtandhjul af,,, så lad afstandsstykket blive inde i den "trekantede" aluholder og lad den følge med holderen af ,,, så slipper du for at bøvle med at få den ind i semmiringen igen,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af strynboen »

ja problemet er at den suger gear olie ind i krumtaps huset..eller spytter bensin ind i gearkassen..hvis det ikke er korrekt samlet..men bare du er omhyggelig kan du se dig ud af det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af roberthandvask »

tror jeg har forstået det nu :D men vi er enig om at jeg kun skal skifte pakningen, ikke simmerringen der sidder ved krumtappen.?
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af strynboen »

ja hvis den har kørt fint..behøver du ikke at skifte dem..der er også en tætnings ring hvor kick akslen går ud..er den helt tæt der?
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af FS1originalen »

Er jeg virkelig den eneste der er doven nok til at skære pakningen udenfor simmeringsholderen og så give den ny en dråbe flydende pakning når det skal samles :!: :!: :!: Eller "spiller i bare hellige" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: skift kickstarter aksel

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

min samvittighed forbyder mig at gøre sådan Erik,,, tænk hvis det ikke blev tæt så skal det jo skilles ad igen,,, ligmed extra arbejde,,, :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"