Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Her kan man diskutere Tuning af Yamaha FS1. YamahaFs1.dk kan under ingen omstændigheder gøres ansvarlig for oplysninger / opfordringer
omkring ulovlig kørsel med tun eller skade på materiel / fører, som følge af rådgivning fra brugere af forummet.
Besvar
Vilbro
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 16. jul 2008 12:27
Kontakt:

Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af Vilbro »

Er der nogen der ligger inde med ovennævnte cylindre til yamaha, nyt eller brugt, ring óg fortæl hvad du har og hvad det koster.
Tlf 26 35 47 42.
Vh. Vilbro
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af Allan M »

Nej, men kig evt ind til yamahafs1.com (hollandsk side), de har nogle få Parmakit 44,5 tilbage.
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af MaaQ »

Jeg ved ikke helt om du kan sætte den her på..

Den er godt nok til en RD50, men mon ikke det kan tilpasses?

Umiddelbart er det største problem at den har indsugning direkte på cylinderen...
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1972
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af Kai »

Både ja og nej.

Skyllekanalerne i cylinder og blok er en del større på RD50 end på en FS1, så de rager udenfor blokken på en FS1 hvis man sætter den på.

Jeg har kørt med en på et tidspunkt, med en 2mm stålplade under for at afhjælpe problemet med skyllekanalerne ikke helt passer. Der var så drejet tilsvarende af i toppen af cylinderen.
Den trækker ret godt alligevel.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af MaaQ »

Uhhaaa, lad os høre lidt mere... :D Hvordan lavede du det med membranen der er tilsluttet direkte i cylinderen? Var det nok bare at lukke det originale hul for indsugningen i krumtaphuset? Hvilken karburator kørte du med? kunne den være der for luftfilteret og stellet? :D
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1972
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af Kai »

Prøvede flere løsninger, men det er mange år siden nu, og Polinien er uden tvivl bedre end den jeg havde ( husker ikke navnet på den længere)

1: et blænddæksel på istedet for indsugningen i krumtaphuset (med den org membran skruet på stadigvæk) og med en 19mm Dell'orto på indsugningen på cylinderen (nej den kan ikke være der for luftfilteret, og den står MEGET skrå )

2: et dæksel på cylinderen, og med membran bagved. Indsugning i krumtaphuset som normalt og en 16mm mikuni.

3: Begge karburatorer på, på en gang, og et 2delt gaskabel. Det var der mange der morede sig over :lol:

Det ene kørte hverken værre eller bedre end det andet. Byst der også er herinde kan sikkert huske det, fra da jeg havde den første blå Yamaha *GG*
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af Allan M »

Jeg har et par af de dér 44,5 mm RD/DT 50 cylindere liggende, de er billigt til salg, hvis nogen skulle have interesse i at forsøge sig udi sådan et projekt.

De er spritnye, stadig i æsken, og et enkelt originalt 44,5 stempel kan også leveres.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1972
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af Kai »

Allan M

Pris ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af Allan M »

Tja, havde tænkt 250,- for en cylinder. De er af støbejern, jeg tror Polinien på linket er alu?

Stemplet er mere værd for mig, da det også ville passe i min FS1-cylinder, hvis jeg borede den op, så for dét er prisen 150,-.

der er billeder af begge dele her (et godt stykke nede på første side af tråden)
viewtopic.php?f=6&t=26
Brugeravatar
MaaQ
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: søn 28. okt 2007 23:17
Kontakt:

Re: Polini eller Athena cylinder til Yamaha fs-1 købes.

Indlæg af MaaQ »

Allan M skrev:Tja, havde tænkt 250,- for en cylinder. De er af støbejern, jeg tror Polinien på linket er alu?

Stemplet er mere værd for mig, da det også ville passe i min FS1-cylinder, hvis jeg borede den op, så for dét er prisen 150,-.

der er billeder af begge dele her (et godt stykke nede på første side af tråden)
viewtopic.php?f=6&t=26
SOLGT! Jeg ville elske at gå i gang med sådan et projekt og det ville passe perfekt til mit "Race-replica FS1" projekt :D
Hilsen Christian

Yamaha FS-1 model K1 fra 78 - 90% original - 7,9 hk/12000 omdrejninger
Yamaha YB100 - Projektet er på pause pt
Besvar

Tilbage til "Tuning"