Jeg fik for noget tid en Suzuki Samurai (årgang 1994) i bytte for en gammel Yamaha MC benzintank
caff-inspireret DM50, men den kunne godt laves "bedre" på nogen punkter...
Jeg fik den idé at arbejde lidt på mit eget lille café-racer projekt - men i en lidt anden stil end hans.
Jeg havde en mere eller mindre komplet Yamaha Virago liggende efter et stripshow, og der lå bl.a. en pæn tank, i mine gemmer fandt jeg også et Magura clubman styr som ville passe perfekt til mit lille balade-projekt.
Desuden skal der laves lidt om på elnettet, luftfilteret skal fjernes (og udskiftes med et gammelt rundt Puch-filter der spændes direkte på karburatoren) - og ja alle beslag skal fjernes! Tilbageflyttersæt, bullet-sæde, et andet lygtehus og meget mere er også planlagt.
Jeg ville gerne have nogle aluminiumsfælge på for at undgå Samurai-sygdommen med eksede fælge - men det kan være jeg bare banker nogle tykkere eger på.
En af de mest krævende dele er bagenden, for bagsvingeren skal bygges helt om; dæmpningen skal foregå via mono-affjedring, og der skal en helt tæt bagskærm på - skærm og svinger bliver sat sammen så hjul og hjulkasse følges ad så man altid kan have den korte afstand mellem hjul og skærm:
Bagsvingeren kommer fra en anden Samurai som jeg fik af Stilads. Begge knallerter blev nemlig strippet og delene blev sorteret i tre bunker; en bunke til hver af knallerterne og en overskudsbunke.
Planen er at den jeg fik fra Stilads (årgang 1984) skal ende med at stå i originalt patina, hvor den anden som sagt skal custombygges. Her er et billede af dem begge hvor de er løst samlet:
Lige nu er "Originalen" næsten færdig: motoren skal lige serviceres og så skal elnettet efterses så både lys, horn, blink osv er fuldt ud funktionelt.
Når "Originalen" er færdig går jeg igang med "Den Specielle" - og så bliver der oploadet billeder!
Men den var... noget træt, bl.a. var benzintanken fuldkommen rusten indvendigt:
Den røg samme vej som benzinhanen - nemlig i skraldespanden!
Men uden benzintank skulle der jo gerne findes på noget andet... og jeg valgte at den skulle da bygges lidt om. Jeg har altid gerne ville bygge mig en caff, men aldrig haft et projekt som jeg virkelig gerne ville bruge på det... Jeg havde set en anden på ScooterGalleri der havde en Tvillingerne er godt i gang!
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Tvillingerne er godt i gang!
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
- fiskepeter
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 438
- Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
- Kontakt:
Re: Tvillingerne er godt i gang!
Det bliver sjovt at se dette projekt stå færdig..men på den org skal støddæmperen ikke vænne på hovedet vel
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Tvillingerne er godt i gang!
Hehe, nej de skal vendes om, vi blev uenige på værkstedet om det skulle være den ene eller anden vej, men da jeg oploadede billederne kunne jeg godt se at de var omvendt end da de blev fjernet. Men alt er alligevel pt. kun løst monteret, så der skal jo spændes op hele vejen rundt, og så vender jeg støddæmperne samtidig
Tak for bemærkningen alligevel.
Jeg kan jo lige nævne at bagkærmen på "Originalen" ikke er skiftet; det er den samme skærm på begge af de nederste billeder: Utroligt hvad AutoSol kan gøre
Tak for bemærkningen alligevel.
Jeg kan jo lige nævne at bagkærmen på "Originalen" ikke er skiftet; det er den samme skærm på begge af de nederste billeder: Utroligt hvad AutoSol kan gøre
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
Re: Tvillingerne er godt i gang!
Kender du noget til historien for flammetank Samuraien? For ca. 12-13 år siden lakerede en kammerat sin Samurai matsort + nogle røde flammer. Kunne være sjovt hvis det var den, må lige vise ham billederne en gang.
- CrazyCatman
- Gummi rocker
- Indlæg: 512
- Tilmeldt: fre 11. dec 2009 21:56
- Kontakt:
Re: Tvillingerne er godt i gang!
Nej, jeg kender desværre ikke historien om tanken. Flammerne var en smule metalic (kan bedst ses på billede 2); desværre har jeg smidt tanken ud, ellers måtte han godt få den som minde, hvis det var hans gamle
Yamaha:
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)
1978 Yamaha FS1-DX
1980 Yamaha FS1-S (Matching numbers)
Asiatiske knallerter:
1994 Suzuki DM-50 Samurai
1976 Honda PF50-E Amigo (Stjålet)
Sydeuropæiske knallerter:
1966 Motobecane Mobylette AV42 S
1973 Casal K197
1974 Casal K197
Østeuropæiske knallerter:
1990 Jawa Babetta model 210 (Matching numbers)
Kører også MC:
1940 Ardie VF125
1977 Yamaha RD350 B (351)
1984 Honda Golwing GL 1200 Aspencade (Matching numbers)
1994 Jawa 350 / 640 "Style" (Stjålet)
Og veteranbil:
1961 Hillman Minx IIIC (Matching numbers)