Rør placering er det syns bedrag

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
YAM FS1

Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af YAM FS1 »

Hej har fået skiftet røret i stellet :) ,men jeg forstår ikke,når jeg ser stellet bagfra syntes jeg at røret ligger mere ned i venstre side,end højre side mystisk
venstre side havde større omdkreds mellem stel og rør ca 3 mm,end højre side hvor røret slutter helt tæt i omkredsen mellem stellet og rør.Røret er centret i venstre side med de ca 3 mm , billederne er demobilleder :hihi billede nr 1 er højre og billede nr2er venstre side,er der nogle der har en forklaring på hvorfor det ligger mere ned i venstre side,er det synsbedrag
Vedhæftede filer
002.JPG
002.JPG (123.34 KiB) Vist 10425 gange
003.JPG
003.JPG (87.11 KiB) Vist 10425 gange
004.JPG
004.JPG (142.25 KiB) Vist 10425 gange
Senest rettet af YAM FS1 søn 2. okt 2011 16:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af strynboen »

det skal jo altid lines op inden svejsning...hvis hullerne er forskelige kan man evt stikke 3 søm ind mellem rør og stel. for at sentere .men røret skal være vandret..det er vigtigere end hvordan det passer i hullerne..hvordan ser det ud med bagsvinger på..ellers stik en lang aksel gennem røret..det er nemmere at se med en forlængelse af røret
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
YAM FS1

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af YAM FS1 »

Hej ja det er lidt mystisk,den skulle være centret ,prøver med bagsvinger på
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af nielsfup »

Hej
Ja det er mig der har svejset det. :?

Og jeg kan forsikre det var centreret 100% i det hul der havde ca 2mm større diameter end akslen.
Der var ca 1 mm luft hele vejen rundt om akslen da jeg svejesede det fast.
Jeg tager lige nogle mål på mit stel til sammenligning
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af strynboen »

man kan ikke"se " om det er lige..ved at kikke på stellet..der skal en lang aksel gennem hul akslen..for at få overblik..og måske en stor stål vinkel..til at holde på
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af nielsfup »

Hej Igen
Her mål på mit stel.
Og der er en lille forskel.
Vedhæftede filer
DSC04411.JPG
DSC04411.JPG (154.39 KiB) Vist 10335 gange
DSC04412.JPG
DSC04412.JPG (148.22 KiB) Vist 10335 gange
DSC04414.JPG
DSC04414.JPG (144.43 KiB) Vist 10335 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
YAM FS1

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Niels

så er røret på dit stel ikke er helt vandret,med ca 2.5 mm forskel.humm Renoverings guden fortælller ikke noget om placeringen af røret andet end man skal svejse rundt om røret,dog uden opmåling,men med svejsning rundt om røret,så skulle man også tro at røret sider vandret.sender dig en pb
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af strynboen »

vi bliver sgu nødt til at lave et fikstur..som man kan leje..når stellene skal rep..tror ikke stellene er mere presist fremstillet end højest nøvendigt..så de er nok skæve fra fabrikken..men derfor kan man jo godt forsøge at rette lidt på tingene..men de skal som udgangs punkt ikke være helt perfekte..de køre jo godt som de er...
nok en grund til at special stel er meget eftertraktet i mc verdenen...de er bare mere presise og stærkere end standart stel..og self meget dyrere..

mine honda stel er bare dårligt svejst..tror det er generalt for alle mc..med jern stel fra 70"erne..de er ikke så pænt fremstillet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af Michael »

strynboen skrev:vi bliver sgu nødt til at lave et fikstur..som man kan leje..når stellene skal rep..tror ikke stellene er mere presist fremstillet end højest nøvendigt..så de er nok skæve fra fabrikken..men derfor kan man jo godt forsøge at rette lidt på tingene..men de skal som udgangs punkt ikke være helt perfekte..de køre jo godt som de er...
nok en grund til at special stel er meget eftertraktet i mc verdenen...de er bare mere presise og stærkere end standart stel..og self meget dyrere..

mine honda stel er bare dårligt svejst..tror det er generalt for alle mc..med jern stel fra 70"erne..de er ikke så pænt fremstillet
Rigtig god ide med det der fikstur. :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
YAM FS1

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af YAM FS1 »

Hej ja så fik jeg lige 5 minuter yamaha tid,Og nogle gode billeder til min efarings foto album,det ser ud til at selve bagsvingerøret følger stelrøret ned af med ca 5mm lyder ikke af meget,men på billede kan man se at det skråner mere til venstre, :whew
Vedhæftede filer
004.JPG
004.JPG (100.95 KiB) Vist 10229 gange
005.JPG
005.JPG (103.51 KiB) Vist 10229 gange
003.JPG
003.JPG (92.34 KiB) Vist 10229 gange
006.JPG
006.JPG (129.86 KiB) Vist 10229 gange
002.JPG
002.JPG (84.48 KiB) Vist 10229 gange
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af nielsfup »

Hej
Ja det ser godt nok ud som om det ikke er helt lige.
Jeg har målt 440mm på mit stel fra center af hullet i røret til center på støddæmper boltene oppe på stellet.
Det tror jeg er en meget mere præsis metode til at måle det ud på.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af nielsfup »

Hej.
Jeg vil lige følge op på dette
Som Henrik skriver ser det ud som om røret hænger lidt.
Vi har målt det op i forhold til de øverste bolte for støddæmper og der er lige langt i de to sider.
Vi har også brugt Ibs svejse fixtur til at kontrollere med. Og der er ikke nogen nærværdig forskel. Mindre end 1mm.
Vil tro det er under 0.5 mm fra side til side.

Dette er inden for de tolerancer der er fra Yamaha. Der er jo også gummi bøsninger til at tage lidt i bagsvingeren.

Alt i alt er operationen lykkedes med et rigtig godt resultat.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
YAM FS1

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Niels

ja mange tak for hjælpen,de er lidt specilele de stel,da den ene bøsning i det nye indkøbte røret var væk :hihi lidt dårlig kvalitet bøsninger, lykkes det med dine ny drejet bøsninger,Tusind tak Niels
YAM FS1

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Så fik jeg flyttet lidt her i dag,alså ikke til en anden adresse,men lidt yamaha flyteri,regner med at den står færdig på 2 flytte dage :hihi stellet suget utrolig meget lak,men det blev rigtig pænt lakeret,dejligt med et frisk stel
Vedhæftede filer
023.JPG
005.JPG
006.JPG
024.JPG
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af nielsfup »

Det ser godt ud Henrik.
Den bliver jo som ny.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
YAM FS1

Re: Rør placering er det syns bedrag

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Niels

Tak.det sort blanke maling er lidt speciel,hvis man lakere med et tyndt lag for man ikke det helt sortblanke frem,så det skal ha et lidt tykker lag på engang, for at opnå den rigtige kraftige blanke overflade,så kan man også laker i rigtig mange lag,men for at undgå boblng, skal det hærde i en måndes tid.jeg har prøvet med et par lygte holdre de boblet hele tiden selvom det hærdet over 14 dage ved flerlag :whew
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"