Panserværn... en skør tanke...
Panserværn... en skør tanke...
Faldt over sådan en fartbegrænser, som kan købes hos f.eks protuna.dk - Den er ret snedig fordi man ved et knaptryk kan styre tændingen og få knallerten til ikke at kunne overstige f.eks 30 km/t - smart - men eftersom vi jo ikke har CDI på FS1eren kan man jo ikke rigtig bruge sådan en boks. Jeg kom så til at tænke på om man kan indskyde en "modstand" eller lign på ledningen fra tændings spolen, som forsinker strømmen en smule og derved forskyder/ændre tændingen... Så kunne man med en knap bringe knallerten ned i hastighed og vel egentlig bare lyde som om den går dårligt...
Nogen bud på om det er muligt...?
http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19084219" onclick="window.open(this.href);return false;
Nogen bud på om det er muligt...?
http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19084219" onclick="window.open(this.href);return false;
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Panserværn... en skør tanke...
Du kunne jo sætte en elektronisk tænding på din FS1, fra en Minarelli-motor, så er du ovre problemet med at du ikke kan bygge et politiværn på en fs1
Mvh Peter.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6637
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Panserværn... en skør tanke...
Læs gerne den her artikel:
http://ing.dk/artikel/92835-skjult-boks ... s-farttjek" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er vist ret nemt at høre når den begrænser omdrejningerne.
Hvis man endelig SKAL lave noget, skal sådan en indretning i mine øjne ikke klippe tændingspulsen helt væk, men istedet forskyde tændingen så meget at den "kvæler" motoren men stadig tænder på hver takt.
http://ing.dk/artikel/92835-skjult-boks ... s-farttjek" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er vist ret nemt at høre når den begrænser omdrejningerne.
Hvis man endelig SKAL lave noget, skal sådan en indretning i mine øjne ikke klippe tændingspulsen helt væk, men istedet forskyde tændingen så meget at den "kvæler" motoren men stadig tænder på hver takt.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Panserværn... en skør tanke...
Næ nej, min FS1er kommer til at køre lovligt uden snyd... det var mere dét om man ville kunne lave noget tilsvarende på en motor uden CDI...
Præcis, Morten, det er lige netop det min tanke gik på, med et forskyde/forsinke tændingen så man i bund og grund sætter en dårlig tændning og dermed stadig har tænding på alle takterneMorten - Webmaster skrev:Hvis man endelig SKAL lave noget, skal sådan en indretning i mine øjne ikke klippe tændingspulsen helt væk, men istedet forskyde tændingen så meget at den "kvæler" motoren men stadig tænder på hver takt.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6637
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: Panserværn... en skør tanke...
Man kan sagtens lave CDI tænding på en FS1, endda med den alm ankerplade. man kan ombygge og bruge platinet som "PICK-UP/sensor" og så lave en DC CDI som kører over batteriet.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: Panserværn... en skør tanke...
Jeg har fået af vide af en ven som går og rodder rigtig meget med scooter og tunet scooter.
Han siger at det er ikke er særlig godt, da tænding bliver sat til at helt andet tidspunkt og man derved dårligere motoren.
Han siger at det er ikke er særlig godt, da tænding bliver sat til at helt andet tidspunkt og man derved dårligere motoren.
Mvh. Christian
Re: Panserværn... en skør tanke...
der sker ikke noget ved at forsinke tændingen..på honda cd 50 er det indbygget i svinghjulet...det er bare kun i danmark det bruges på den måde...i andre lande er det en tændings forsætter som giver tideligere tænding ved høje omdrejninger....men er der ikke noget om at det ikke duer på 2 takt motore....der var snak om at man ikke skulde stille tændingen ..tideligere ved høje omd...det var ellers hele fidusen ved de programbare cdi"er..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Panserværn... en skør tanke...
Er der ikke også sådan en på en honda dax? min ven har 2 dax'er og 1 cd og der sidder omdrejningsbegrænser på svinghjuletstrynboen skrev:der sker ikke noget ved at forsinke tændingen..på honda cd 50 er det indbygget i svinghjulet...det er bare kun i danmark det bruges på den måde...i andre lande er det en tændings forsætter som giver tideligere tænding ved høje omdrejninger....men er der ikke noget om at det ikke duer på 2 takt motore....der var snak om at man ikke skulde stille tændingen ..tideligere ved høje omd...det var ellers hele fidusen ved de programbare cdi"er..
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Panserværn... en skør tanke...
Jeg går og roder med at lave en der kan bruges på et almindeligt std. tændings anlæg FS1 naturligvis
Det var tanken at det kunne være i en blink relæ dåse sammen med et elektronisk blinkrelæ. Så vil panserne ikke se noget der ikke skal være der.
Det slår automatisk til ved start at motoren. Og kan deaktiveres )fuld ydelse ) ved at dreje tændings låsen
Så er der ingen extra kontakter eller noget. Og den begrænser ved at simulere 4takt.
Hvad siger i
Kan den ide bruges.
Det var tanken at det kunne være i en blink relæ dåse sammen med et elektronisk blinkrelæ. Så vil panserne ikke se noget der ikke skal være der.
Det slår automatisk til ved start at motoren. Og kan deaktiveres )fuld ydelse ) ved at dreje tændings låsen
Så er der ingen extra kontakter eller noget. Og den begrænser ved at simulere 4takt.
Hvad siger i
Kan den ide bruges.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Panserværn... en skør tanke...
he he..du skære halvdelen af impulserne væk.....eller hvad
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Panserværn... en skør tanke...
den vil jeg gerne være første køber til når den bliver lavet bare som et forsøg, jeg køre jo normalt ikke tunet
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Re: Panserværn... en skør tanke...
Altså hvis det virker kunne jeg da godt være interesseretnielsfup skrev:Jeg går og roder med at lave en der kan bruges på et almindeligt std. tændings anlæg FS1 naturligvis
Det var tanken at det kunne være i en blink relæ dåse sammen med et elektronisk blinkrelæ. Så vil panserne ikke se noget der ikke skal være der.
Det slår automatisk til ved start at motoren. Og kan deaktiveres )fuld ydelse ) ved at dreje tændings låsen
Så er der ingen extra kontakter eller noget. Og den begrænser ved at simulere 4takt.
Hvad siger i
Kan den ide bruges.
If not smoken - it's broken!
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'
Renault Alpine A310 - 78'
Re: Panserværn... en skør tanke...
Ja bare se at komme igang med at lave dem Hvis det virker er jeg aftager af 3 stk.
Re: Panserværn... en skør tanke...
Jeg er vist ikke den første med den ide - Skal man så intoducere endnu et hak i tændingslåsen eller?nielsfup skrev:Jeg går og roder med at lave en der kan bruges på et almindeligt std. tændings anlæg FS1 naturligvis
Det var tanken at det kunne være i en blink relæ dåse sammen med et elektronisk blinkrelæ. Så vil panserne ikke se noget der ikke skal være der.
Det slår automatisk til ved start at motoren. Og kan deaktiveres )fuld ydelse ) ved at dreje tændings låsen
Så er der ingen extra kontakter eller noget. Og den begrænser ved at simulere 4takt.
Hvad siger i Kan den ide bruges.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Panserværn... en skør tanke...
Hvis du elsker huller i stemplet er tidlig tænding ved høje omdrejninger skam helt i orden. Trykket i en totaktsmotor er højere i forbrændingsprocessen end i en firtakter, og det stiger eksponentielt med omdrejningerne.strynboen skrev:der sker ikke noget ved at forsinke tændingen..på honda cd 50 er det indbygget i svinghjulet...det er bare kun i danmark det bruges på den måde...i andre lande er det en tændings forsætter som giver tideligere tænding ved høje omdrejninger....men er der ikke noget om at det ikke duer på 2 takt motore....der var snak om at man ikke skulde stille tændingen ..tideligere ved høje omd...det var ellers hele fidusen ved de programbare cdi"er..
Nogle hidsige racere har ligefrem tænding efter TDC.
Ved lave omdrejninger er tidlig tænding til gengæld en kæmpe fordel, idet man kan tilpasse resonansbølgen i udstødningen til at matche porttiderne over et bredere omdrejningsregister. Forskellen er MARKANT og på en relativt hidsig gade-totakter er det nærmest essentielt - især hvis man vil over det anvendelige max på omtrent 7HK@50cc
10HK+ er rundt regnet besværligt at køre med i trafikken... men 200HK/L på en suge-motor siger også en sjat om karakteristikken.
Panserværnet er en udmærket idé, men de kære politifolk er sjældent decideret dumme. Hvis der er mistanke om, at knallerten er ulovlig (altså, konstruktivt ændret uanset den umiddelbare tophastighed), så ryger den på en Falck-vogn...
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: Panserværn... en skør tanke...
Jeg havde tænkt mig at bruge tændingenslåsen som den er. Men med en kombination af de indstillinger der er kan man slå den om til fuld ydelsejeppex skrev:Jeg er vist ikke den første med den ide - Skal man så intoducere endnu et hak i tændingslåsen eller?nielsfup skrev:Jeg går og roder med at lave en der kan bruges på et almindeligt std. tændings anlæg FS1 naturligvis
Det var tanken at det kunne være i en blink relæ dåse sammen med et elektronisk blinkrelæ. Så vil panserne ikke se noget der ikke skal være der.
Det slår automatisk til ved start at motoren. Og kan deaktiveres )fuld ydelse ) ved at dreje tændings låsen
Så er der ingen extra kontakter eller noget. Og den begrænser ved at simulere 4takt.
Hvad siger i Kan den ide bruges.
Jeg ville ikke stille på tændings tidspunktet med pille et antak tændinger ud for at holde omdejningerne.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Panserværn... en skør tanke...
vil gerne købe 2 også hvis det blir til noget
-Mathias Ruseng / 28553420
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
79´ DX Match under opbygning--77´ K1 Match under opbygning
Re: Panserværn... en skør tanke...
Jeg ville i hvert fald også være interesseret, også gerne i universal modeller. Har et par maskiner der går lige lidt for hurtigt for at trække mig gennem vestkystens hårde blæst, ville være synd at miste dem...
Re: Panserværn... en skør tanke...
Er der nogle der har arbejdet mere med eksperimentet.
Kunne være sjovt at hører lidt mere om det.
Kunne være sjovt at hører lidt mere om det.
Jesper Færch Nørgaard
Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Yamaha fs1 Dx 76èr ------ Under renovering. 98% færdig.
Re: Panserværn... en skør tanke...
uhhh det lyde spændende.. jeg tager også gerne 2 hvis det blir lavet.....
Yamaha FS1 DX. ikke original ikke lovlig men satme godt skruet sammen uden storm p løsninger. og nr match
leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)
leverandørliste:
Au2parts Randers. lejer, pakning og div (http://pti.eu/da/produkter/kugle-rullelejer/" onclick="window.open(this.href);return false;)