cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
er den løsningen med passola ankerplade og pick up spole..eller sting den er fra fy firmaet..men hvilken fabrikat er den...600 kr er vel fint nok..hvis man mangler både cdi og tændspole...som vi tit gør når man skræller en ankerplade tænding til ombygning til fs1
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Præcis den model har ingen tændingsavance, skulle du være på jagt efter den slags.
Men generelt set er der ingen forskel på CDI-bokse til etbenede totaktere, når blot svinghjulet drejer i tilsvarende retning.
Jeg hader blot at svare "ja" uden visse forbehold!
Men generelt set er der ingen forskel på CDI-bokse til etbenede totaktere, når blot svinghjulet drejer i tilsvarende retning.
Jeg hader blot at svare "ja" uden visse forbehold!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- bonde søren
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 399
- Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
det ligner den model der sidder på en gilera stalker, fra ducati den er bare rød men ellers ens
fuskeren
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
man kan nok ikke give garentier når den sælges af fy firmaet....er den tændings advancering ikke ligemeget..mener at den lange tråd..endte med at konkludere at 2 taktere ikke har glæde af fremstillet tænding,,at er det ikke arbejdet værd..det var det jeg sugede ud af tråden..er jeg forkert på den
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Tværtimod har vi gavn af senere tænding ved høje omdrejninger. Tidligere tænding giver enten hul i stemplet eller begrænser max rpm.
Uden tændingsregulering er man således nødt til at trimme efter motorens max-ydelse, når trykket netop er højest i forbrændingskammeret.
Sen tænding ved lave omdrejninger koster bundtræk og uforbrændt brændstof.
Den vil køre fint uden, blot bedre med regulering. Pointerede det blot for du ikke skulle blive skuffet, hvis regulering var vigtigt.
Og jo, denne CDI ligner lidt den røde fra bl.a. tidlig Piaggio og kan monteres på denne, også. Kan ikke huske, hvordan farverne hænger sammen, andet end den grønne kortsluttes til stel ved stop. En anden er til pick-up, den tredje til fødespolen.
Uden tændingsregulering er man således nødt til at trimme efter motorens max-ydelse, når trykket netop er højest i forbrændingskammeret.
Sen tænding ved lave omdrejninger koster bundtræk og uforbrændt brændstof.
Den vil køre fint uden, blot bedre med regulering. Pointerede det blot for du ikke skulle blive skuffet, hvis regulering var vigtigt.
Og jo, denne CDI ligner lidt den røde fra bl.a. tidlig Piaggio og kan monteres på denne, også. Kan ikke huske, hvordan farverne hænger sammen, andet end den grønne kortsluttes til stel ved stop. En anden er til pick-up, den tredje til fødespolen.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6637
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Når den CDI/tændspole bruges på Ducati tænding er forbindelserne efter min hukommelse således
Grøn = fødespole
Rød = Pickup
hvid = Stel
på billedet er gul 12 volt AC til lys. Den bliver blot samlet med lysspolen på en isoleret terminal som sidder på fødespole.
Grøn = fødespole
Rød = Pickup
hvid = Stel
på billedet er gul 12 volt AC til lys. Den bliver blot samlet med lysspolen på en isoleret terminal som sidder på fødespole.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
tænkte lidt på den til min dt 125..har jo haft nogle problemer..men køre nu med en 300 ohm fødespole..den er nok ret universel..mon ikke cdi"en er 12 volt..der har jeg så et problem da min dt er 6 volt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Havde det været en 6V spole til 12V fødespole ville jeg betænke mig, men ellers ikke.
Jeg har en rød Ducati-spole du må få. Samme tilslutning, virker og er uden regulering.
Jeg har en rød Ducati-spole du må få. Samme tilslutning, virker og er uden regulering.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6637
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Æh, 6 volt fødespole ?? blander i ikke tingene sammen ? 6 / 12 volt er jo lysspolen.. fødespolen giver vel flere hundrede volt og iøvrigt fuldstændig uafhængigt af lysspole. Det er da 2 seperate ting eller er jeg fuldstændig gået glip af noget ?kreidlerhansen skrev:Havde det været en 6V spole til 12V fødespole ville jeg betænke mig, men ellers ikke.
Jeg har en rød Ducati-spole du må få. Samme tilslutning, virker og er uden regulering.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Tjoh... det kan der være noget om. Det burde ikke have nogen indflydelse. Skidtet kører ikke ligefrem på amperene - Jeg har ageret stelledning for et tændingsanlæg, og Jeg er her da endnu.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6637
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Det er jo 2 seperate systemer ligesom f.eks bagagebærer og forbremsekreidlerhansen skrev:Tjoh... det kan der være noget om. Det burde ikke have nogen indflydelse. Skidtet kører ikke ligefrem på amperene - Jeg har ageret stelledning for et tændingsanlæg, og Jeg er her da endnu.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Bagagebærer? Mener du ikke 'fodhviler til vandretliggende kørsel'???Morten - Webmaster skrev: Det er jo 2 seperate systemer ligesom f.eks bagagebærer og forbremse
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Sv: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Denne har jeg brugt før, det er både med cdi og avancering. Billigt!
http://www.thansen.dk/mobil/product.asp ... 1712451920" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thansen.dk/mobil/product.asp ... 1712451920" onclick="window.open(this.href);return false;
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6637
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Har du gode erfaringer med den ?12V skrev:Denne har jeg brugt før, det er både med cdi og avancering. Billigt!
http://www.thansen.dk/mobil/product.asp ... 1712451920" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg hører ellers ofte at deres CDI'er ikke virker ordenligt eller står af efter kort tid. Deres spændingsregulatorer overholder ihvertfald ikke de specifikationer som yamaha og andre producenter opgiver på deres originale enheder. F.eks koster PGO regulatorer en del i pærer pga manglende regulering ved lave omdrejninger lidt over tomgang.
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Sv: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Jeps, havde en Piaggio Typhoon (samme motor som Stalker og mange andre) for nogle år siden. Da den originale røde spole/cdi døde skiftede jeg til denne.
Kørte ca 1000 km med den inden jeg solgte maskinen.
Den havde også et lille tun på og kørte lige så hurtig med den billige fra TH.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kørte ca 1000 km med den inden jeg solgte maskinen.
Den havde også et lille tun på og kørte lige så hurtig med den billige fra TH.
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
CDI-tændspolen fra t.hansen er magen til den, som leveres sammen med den første Kokusan-tænding til Kreidler.
Reelt er denne tænding den originale til tidlige AM6-motorer, dog med en redesignet ankerplade og En anden konus i svinghjulet.
Tændingsreguleringen er beskeden med sine omtrent 0,3mm til forskel fra 1.000rpm til 7-8.000rpm.
Den har een ulempe; omdrejningstal over 10.000rpm kontinuerligt overopheder fødespolen. Det kostede mig således en stator at presse motoren op på 14.000rpm. Men ellers er den vhst bedst til prisen + man trods alt har et års garanti.
Reelt er denne tænding den originale til tidlige AM6-motorer, dog med en redesignet ankerplade og En anden konus i svinghjulet.
Tændingsreguleringen er beskeden med sine omtrent 0,3mm til forskel fra 1.000rpm til 7-8.000rpm.
Den har een ulempe; omdrejningstal over 10.000rpm kontinuerligt overopheder fødespolen. Det kostede mig således en stator at presse motoren op på 14.000rpm. Men ellers er den vhst bedst til prisen + man trods alt har et års garanti.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
angående 6/12 volt..det er muligt at de fleste cdi bokse lever af fødespole strømmen..men mener at jeg havde batteri strøm på den type jeg havde på min atv..det var derfor jeg var i tvivl om spændingen på den..men knægtens kina crosser med samme motor har ingen batteri...så det fungere jo gad vide hvorfor den skulle have 12 volt..måske noget med elstarteren/startspærre...men på yamaha er det nok ligemeget..så er det eneste bare fødespole/tændspole modstand...hvis det ikke passer
holder det nok ikke så længe...undskyld morten at jeg har taget fejl...bagage bære fodviler forbremse.....det kan du selv være
holder det nok ikke så længe...undskyld morten at jeg har taget fejl...bagage bære fodviler forbremse.....det kan du selv være
Senest rettet af strynboen tors 12. jan 2012 16:49, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
her er diagrammet..det som snød mig var at minus på batteriet.( på kina diagrammet ).jo er det samme som stel..og min logik sagde så at batteriet var forbundet til cdi boksen..men det er stel som er forbundet..sammen med batteri negativ...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
-
- Moderator
- Indlæg: 3951
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
Ak ja, man kan altid vende tingene på hovedet. Endda uden at tænke over det!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: cdi indbygget i tændspole..dt 50..kan den bruges
ja især når hoved sikringen er sprunget
det kina dia er forresten fint til alle kina knallerter og atv..man tager alt lys fra batteriet..og ladesystemet lader bare hele tiden med en brokobling for fuld udnyttelse af fasen.. hvis man puttede den lade spole i en fs1 og brokoblede den til 12 volt batteri var alle strøm problemer væk
det kina dia er forresten fint til alle kina knallerter og atv..man tager alt lys fra batteriet..og ladesystemet lader bare hele tiden med en brokobling for fuld udnyttelse af fasen.. hvis man puttede den lade spole i en fs1 og brokoblede den til 12 volt batteri var alle strøm problemer væk
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen