Det er altid billigere og bedre at købe en maskine, der som udgangspunk er stærkere fra fabrikken!juhl-drengen skrev:det værste med det ville jo så være at såå ville det blive til en motorcykel fordi jeg skifter motoren ud og foretager ændringer i stellet så ville det jo egentlig være ligeså billigt bare at skaffe en hel allerede tunet rmx/smx
Og nej! Uanset hvilken motor, du hænger på stellet, ændrer maskinen ikke identitet!
Forsikringen dækker muligvis ikke, og ændringer i stellet er lige så ulovligt som alle andre konstruktive ændringer, og det er nok til, at hele maskinen skal destrueres.
Den bedste, rigtigste og mest fornuftige fremgangsmåde er:
Tag MC-kort som 18-årig og spring på en motorcykel!!! Enhver ombygning for at køre ret meget stærkere kan meget sjældent betale sig ift. at købe en større maskine!
Og med det senest fremsatte lovforslag om at forbyde AL tuning af motorkøretøjer + straffe de, som lever af at tune disse køretøjer inkl. salg af hedtige stumper, kan det blive en endnu dårligere forretning!
Jeg har droppet jagten på at fordoble Kreidlerens ydelse. Nu går jeg efter de sidste 10-15%, som en generel modernisering af den eksisterende konstruktion teoretisk bør medføre! I første omgang uden at ændre motorens volumen!