Side 2 af 4

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: ons 23. nov 2016 20:44
af woebbe
Hej Knud

Super flot billedserie, den er virkelig flot den grønne yamaha. :(y) Jeg er især vild med topstykket....det minder mig om et eller andet der kan køre meget stærkt.. :hihi

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: ons 14. dec 2016 09:05
af MNH3660
Hej Knud
Jeg kan se, at du har en tysk baggaffel på Iwy, som jo ikke passer til den alm. kædeskærm. Har du købt din kædeskærm i Holland?
Har selv samme baggaffel...
Mikkel

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: ons 14. dec 2016 09:10
af Yamahafs1haslev
Jeg købte den på stumpemarked i Viborg

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: man 19. dec 2016 20:18
af Yamahafs1haslev
ØV! Nitromors duer ikke længere til hærdede lak typer, som fex. billak aka 2K lak!
Jeg prøvede at få "den gule Nitromors" fra England- den blev stoppet i forsendelsen: farligt gods
Tidligere indeholdt Nitromors, DiclorMethan og Fenol i dag kan man stort set drikke stadset: en tynd kop kold te / en sjat so-pis gør arbejdet ligeså godt!
Scheisse!
Næste forsøg:
Nu da jeg tidligere har forbandet Glykol holdig bremse væske ad helvede til.. vil jeg nu prøve om DET kan bruges som lak fjerner... men ikke ET ORD til Bruxelles /Brussels så bliver også det forbudt!
HAH! bil-lak her comes the paint-killer: code name: DOT 4

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: man 19. dec 2016 21:32
af kreidlerhansen
Er der kommet luft til Nitromors? Jeg mindes den virker anaerobt. Men der er måske ikke kommet så meget som en bølge i lakken? Måske den lige skal ridses op med korn 100?

DOT 4 awaaaay!

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: man 19. dec 2016 21:57
af Yamahafs1haslev
Alle anmeldelser siger at det er noget lort til hærdede lak

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: tirs 20. dec 2016 17:06
af Yamahafs1haslev
Nu har jeg sat autolube beholderen i bremse væske behandling... Det er jo ikke ligefrem hurtigt virkende.
Lad os se i morgen om det virker
:what2

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: tirs 20. dec 2016 17:37
af knallert
prøv at lune den med varme pistolen...så der lige kommer lidt revner i lakken..så bider bremsevædsken bedre..jeg har dog ikke haft stor held med maling opløsning...der er bare ikke gode kemiklaier tilbage..kautisk soda,,og tapet klister..blandet til en tilpas tyk suppe...virker fint på gamle møbler..men har ikke prøvet det på metal

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: tirs 20. dec 2016 17:43
af Yamahafs1haslev
Ja det vil jeg også prøve.
Jeg har kradset en del i original lakken for netop at give de bedste betingelser.

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: tors 22. dec 2016 15:59
af Yamahafs1haslev
:crying ARRRRRRH! for hulen da!
Ikke en bobel, ikke antydningen af løsnet lak.
Helvedes osse!
DOT4 bremsevæske vil kun fjerne lak der hvor det ikke må og ikke der hvor det skal...er læren ved dette forsøg, inkl 2 komponent lak på mit værksteds gulv.. noget giftigt stads, 2K fra Hempel... HVORFOR?????
.....
Så er der jo kun tilbage at slibe !
ARRRRRRH! for hulen da!
:(n)

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: tors 22. dec 2016 17:55
af knallert
en klud vædet i acetone vikles omkring enmet...bagefter proppes det hele i en pose...knude på..og vent til i morgen....

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: søn 25. dec 2016 23:09
af Yamahafs1haslev
Jeg har haft olie beholderen i kaustisk soda i et døgn for at af-fedte den. Der kom små blæner.
Nu ligger den i en plastik pose med acetone bandager.. Det seneste view ned i posen var ikke noget opløftende syn. Ikke en skid var at se.. ingen bobler. Jeg hældte så lidt mere acetone på. I morgen tjekker jeg igen.

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: man 26. dec 2016 11:19
af knallert
fantastisk maling de har brugt..en skam vi ikke kender fabrikatet

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: man 26. dec 2016 21:52
af Yamahafs1haslev
Det begynder at løsne sig, men det gi'r sig ikke uden kamp

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: tirs 27. dec 2016 06:24
af claus olieklud
hej... jeg bruger også gerne det trick med opløsningsmiddel, men mindre emner som kan sænkes ned i ren væske virker mest effektivt, en stor metalspand med låg er rigtig god.

jeg bruger ikke acetone, men i stedet cellulosefortynder, det er jo en hidsig blanding af forskelligt, og så er det ikke dyrere end acetone.

jeg mener affedtning er fuldstændig lige meget inden da - når man er færdig gemmer man bare resten af det nu forurenede fortynder, det virker nemlig stadig fint selv om det har optaget noget - jeg gemmer det i en klar dunk med skruelåg, så fordamper det nemlig ikke sådan lige væk på et øjeblik, desuden kan man når man skal genbruge det undlade at tage bundfaldet med.

hilsen olieklud

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: tirs 27. dec 2016 12:03
af Yamahafs1haslev
Affedtning er godt, billigt og nemt: kaustisk soda æder alt olie holdigt. Det er det samme som når man renser udstødning der er kaustisk soda helt eminent.
I dette tilfælde fik lakken en noget pubertets agtig overflade og klart svækket overflade.
Når så jern overfladen er helt fedtfri kan den gives en passiviseret overflade med fosforsyre, men kun midlertidigt!

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: lør 31. dec 2016 14:42
af Yamahafs1haslev
Lidt mere maling kom af olie beholderen med hjælp af acetone og min trykluft drevet sliber... Det sidder sateme godt fast :evil:
Jeg har fundet en maler der kan give tank, sideskjolde og sæde hæk Iwy green lak og klar lak.

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: man 16. jan 2017 20:46
af Yamahafs1haslev
Jeg fik langt om længe pillet /skrabet/ flået / slebet den seje originale blå lak af olie beholderen og sæde hæk på Street sædet... Men min 35 år gamle AEG sort serie boremaskine stod af.. Ankeret begynder at kortslutte og den brænder varm, pudsigt nok ved laveste omdrejninger.
Satans osse!
Nå men så må min fine Kango boremaskine tages endeligt i brug.. Den har også kun ligget i sin fine kuffert i 12år...
Jeg har fundet en maler til opgaven og farven er selvfølgelig, Iwy green med 2K lak...i slik-lak!
Ja ja ja.. Det bliver en hybrid 76/72'er med 5trin drejeventil motor med Jt1 krumtap, oplagt Street udstødning, specielt trim i cylinderen+topstykke+stempel, 16 mm original Fs1er karburator, original 72er Street sæde, autolube, Street olie tank til oplagt udstødning, sidetænding, original speedometer, Thassan omdrejningstæller, 15T/43T, Street-bremse pedal.
Jeg har et pænt ny-indkøvt olie dæksel og "AHA" dækslet til aluminiums granulat blæsning hos steenv4sport.
Kort sagt: det bedste og fedeste fra 69-76 æraen.

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: søn 12. feb 2017 17:52
af Yamahafs1haslev
Så kom laksættet tilbage fra maleren, Per:
(nam-nam!)

Re: Knuds projekt Iwy-face lift

: fre 17. feb 2017 19:18
af Yamahafs1haslev
Jeg fik efter 30 min pillet lidt af motor bøsningen (tror at metallet hærdede undervejs) med vinkel sliberen, fordi dette stel er lidt voldtaget i "undervognen" og har nu fået den fine 5 gears drejeventiler monteret samt skiftet til 13T. Denne motor var i sidste sæson monteret på den RødeHest, men skal nu være denne Iwys fremdriftsmaskine.
Den fine originale luftfilter har jeg købt hos Erik Maleren - det er guf!