må slettes
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Fint projekt hvor findes den pakdåse til koblingspind med fjeder i?
Vh Kenneth
Vh Kenneth
YAMAHA FS1 DX 78
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
skide godt..så er der styr på det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 2 gange.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Super Tråd Knud
Gode billeder-Fedt både det "sure og det søde"
Gode billeder-Fedt både det "sure og det søde"
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Hvor har du købt de der dorne til at trykke simmeringe i med?
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 2 gange.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Jeg har ikke lige målet på den, men mener at kunne huske den er 25mm.
Noget andet er, at de Uorg pakdåser ikke er helt som den Org. Læben sidder plan med "den side der vender ind af i blokken" på nogen stikker den endda lidt udenfor så den trykker mod lejets inderring hvis den er monteret plan med blokken (det opdager du først når du monterer afstandsringen) Og så går alting meget stramt.
Noget andet er, at de Uorg pakdåser ikke er helt som den Org. Læben sidder plan med "den side der vender ind af i blokken" på nogen stikker den endda lidt udenfor så den trykker mod lejets inderring hvis den er monteret plan med blokken (det opdager du først når du monterer afstandsringen) Og så går alting meget stramt.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:53, rettet i alt 1 gang.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Nu rammer min nysgerrighed lige.. brugte du det smøremiddel man skal bruge ved honing?.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:54, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
De små honere kan kun bruges til at friske en cylinder op igen, rust eller gamle aflejringer samt den nye slibning af ridserne der skal holde på olien. Jeg har prøvet at bore lidt op med den, men det er meget svært at styre, så det bliver cylindrisk og ens over hele området.
Du har også for korte sten på den der, nok fordi den er lavet til bremsekalibre. Jeg har en fra speedline.dk - den har længere sten og kæntrer ikke i portene. Med mindre det er et Maxi cylinder med åbne porte
Du har også for korte sten på den der, nok fordi den er lavet til bremsekalibre. Jeg har en fra speedline.dk - den har længere sten og kæntrer ikke i portene. Med mindre det er et Maxi cylinder med åbne porte
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:54, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Det er den, jeg har brugt den i flere hårdchrom og nikasil cylindre. Har ikke hørt at det ikke skulle kunne lade sig gøre.
Min kammerat kører med et brugt Athena alu kit der var ret blankslidt og havde haft nogle sættere, så der var lidt fastsmeltet alu på væggen. Den fik et par ture med honeren og et nyt stempel og det yder super godt.
Min kammerat kører med et brugt Athena alu kit der var ret blankslidt og havde haft nogle sættere, så der var lidt fastsmeltet alu på væggen. Den fik et par ture med honeren og et nyt stempel og det yder super godt.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 09:54, rettet i alt 1 gang.
Re: Min FS1 DX i en lidt speciel udgave
Jeg har ikke haft problemer med belægningen, jeg smører med 2T olie, så bliver ridserne ikke så grove. Nikasilen går ofte et stykke ned omkring hjørnet på porten, så jeg tror den er ret stærk.
Jeg kører med mellemhøj hastighed i batteriboremaskinen og imiterer samme bevægelse ind og ud som en honemaskine, prøv og se nogle videoer på youtube omkring honing. Så får du en ide hvad omdrejninger og bevægelse der skal laves. Kig efter mønsteret og så får du hurtigt en følelse for hvordan du skal gøre for et godt resultat. Holder den aldrig stille på et sted og sliber. Altid gå ca. 1/3 ud og ind af boringens top og bund under processen for at holde vinklen på slibningen hele vejen fra top til bund.
Jeg kører med mellemhøj hastighed i batteriboremaskinen og imiterer samme bevægelse ind og ud som en honemaskine, prøv og se nogle videoer på youtube omkring honing. Så får du en ide hvad omdrejninger og bevægelse der skal laves. Kig efter mønsteret og så får du hurtigt en følelse for hvordan du skal gøre for et godt resultat. Holder den aldrig stille på et sted og sliber. Altid gå ca. 1/3 ud og ind af boringens top og bund under processen for at holde vinklen på slibningen hele vejen fra top til bund.