Problemer med kulden!
Problemer med kulden!
Ja, nu er det jo ved at blive koldt og alle knallerterne kæmper
Min kære Yamse har dog givet op, og bukket under
Jeg kan ikke få gang i den
Jeg kan løbe med den i gear, og så tænder den et par gange, men den kan ikke køre.
Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre, hvis der da er noget overhovedet? Jeg savner den.
Mvh. Oliver
Min kære Yamse har dog givet op, og bukket under
Jeg kan ikke få gang i den
Jeg kan løbe med den i gear, og så tænder den et par gange, men den kan ikke køre.
Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre, hvis der da er noget overhovedet? Jeg savner den.
Mvh. Oliver
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Problemer med kulden!
Der skal 3 ting for en start, dem kan du starte med at tjekke:
- Gnist (på det rigtige tidspunkt)
- Benzin (i den rigtige blanding)
- Kompression
Hvis disse 3 ting er opfyldt, skulle den gerne kunne starte ellers er der noget helt galt.
- Gnist (på det rigtige tidspunkt)
- Benzin (i den rigtige blanding)
- Kompression
Hvis disse 3 ting er opfyldt, skulle den gerne kunne starte ellers er der noget helt galt.
Mvh. Christian
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Problemer med kulden!
De gamle knallerter vil meget gerne have noget karburatorsprit i benzinen når temperaturen kommer under 5+ grader,,,, en lille smule koldt luft igennem de små dyse huller er nopk til at de vil is`se til,,, ligmed nul start,,, men rens karburatoren først så den er helt på dupperne,,, ellers er selv karburatorspritten ikke nok,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Problemer med kulden!
Der er gnist når tændrøret er ude ihvertfald.
Der er modstand fra kickstarteren og svuplyd fra membranen.
Så, jeg skal rense karburatoren? Og så karburator sprit?
Mvh.
Der er modstand fra kickstarteren og svuplyd fra membranen.
Så, jeg skal rense karburatoren? Og så karburator sprit?
Mvh.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Problemer med kulden!
Du kan starte med at se om det virker efter du har renset karburator.
Hvis det gør, kan du frem over blande karburatorsprit sammen med din benzin
Hvis det gør, kan du frem over blande karburatorsprit sammen med din benzin
Mvh. Christian
Re: Problemer med kulden!
Er det sundt? At blande det sammen?
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: Problemer med kulden!
Det er meningen, man bruger det også på ældre biler.
Det hæver oktantallet en smule og giver et lavere frysepunkt
Det hæver oktantallet en smule og giver et lavere frysepunkt
Mvh. Christian
- patrick j.
- Gummi rocker
- Indlæg: 618
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
- Kontakt:
Re: Problemer med kulden!
Ja, lige præcispatrick j. skrev:eejjj,, et højere frysepunkt
Mvh. Christian