Mon du har nogle billeder af denne rep? for jeg har samme problem med ovale huller på mit stel...Michael skrev: Men der er mere der skal laves bla støttefods huller:
Michaels discount 76 dx projekt.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Hej Tak for din opbakning.jeppex skrev:Mon du har nogle billeder af denne rep? for jeg har samme problem med ovale huller på mit stel...Michael skrev: Men der er mere der skal laves bla støttefods huller:
Der kommer billeder af ovennævnte rep. indenfor få dage.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Det ser bare godt ud, dejligt der bliver en køreklar Yamaha mere.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Udstødningsophæng- Nu med Krumning-Mere original look
Så skulle det være klar til påsvejsning imorgen aften.Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Hej Michael ! Det ser godt ud det du laver . Vi har alle vores egen måde og lave tingene på Jeg har også arbejdet en del i de udstødnings øre . De huller til center-støtteben renovere jeg på denne måde Tig svejser hullerne op ! filer derefter , så jeg kan få en rival igennem begge huller . Glæder mig til at følge videre !! Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
God ide.olebole skrev:Hej Michael ! Det ser godt ud det du laver . Vi har alle vores egen måde og lave tingene på Jeg har også arbejdet en del i de udstødnings øre . De huller til center-støtteben renovere jeg på denne måde Tig svejser hullerne op ! filer derefter , så jeg kan få en rival igennem begge huller . Glæder mig til at følge videre !! Mvh. Ole
Flot svejsning. Lad os endelig få flere løsningsforslag med Jeg ovevejer i øjeblikket hvad jeg skal gøre da min er meget slidt i hele området omkring bøsningerne. Så det kan godt være at jeg drejer nogle skiver der går helt ud ogdanner kant. Vi Får se. Jeg lufter det for Onsdagspanelet (Stub, Morten, Solskin og Thomas- Jeg burde nok tage et billede af dem så kunne se hvor grimme de er) i morgen.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
pu ha....kommer man til at se sådan ud af at køre suzuki...tror sgu jeg forbuder heidi at køre mere på hendes gn 250..med mig selv,,,er det for sent
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Så skulle bare ha set ham før han kørte Suzuki
Hmmmm jeg er da så småt gået igang med min Suzuki gt125 måske skulle man holde lidt igen.
PS nu vi er kommet lidt off topic så søger jeg faktisk et pænt sæt udstødninger og en bagskærm til ovennævnte Suzuki.
PPS Hvordan går det med CB 77éren?
Hmmmm jeg er da så småt gået igang med min Suzuki gt125 måske skulle man holde lidt igen.
PS nu vi er kommet lidt off topic så søger jeg faktisk et pænt sæt udstødninger og en bagskærm til ovennævnte Suzuki.
PPS Hvordan går det med CB 77éren?
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Jamen du får da lige min fremgangsmåde til rep af hullerne til akslen... Dog uden billeder
Jeg har et juletræsbor (tror det hedder et trapbor i værktøjskatalogerne ) som jeg borer hullet op til ø20 med. Denne bortype "styrer sig selv" og plejer at kunne ramme centrum selv i det slidte hul.
Så fjerner jeg resten af den skive der sidder indvendig.
Herefter drejer jeg en bøsning med 15mm hul og udvendig et stykke på ø25x3mm der svarer til skiven, og et stykke der er Ø20x lidt mere end det gods der er tilbage i stellet.
Bøsningerne sættes i indefra og punktes fast indvendig MED aksel i for at holde retningen. Herefter fjernes akslen og kanten udvendig svejses og slibes plant med stellet. Evt. "overskudssvejs" files væk i hullet!!!!
Erik
Jeg har et juletræsbor (tror det hedder et trapbor i værktøjskatalogerne ) som jeg borer hullet op til ø20 med. Denne bortype "styrer sig selv" og plejer at kunne ramme centrum selv i det slidte hul.
Så fjerner jeg resten af den skive der sidder indvendig.
Herefter drejer jeg en bøsning med 15mm hul og udvendig et stykke på ø25x3mm der svarer til skiven, og et stykke der er Ø20x lidt mere end det gods der er tilbage i stellet.
Bøsningerne sættes i indefra og punktes fast indvendig MED aksel i for at holde retningen. Herefter fjernes akslen og kanten udvendig svejses og slibes plant med stellet. Evt. "overskudssvejs" files væk i hullet!!!!
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
hej mic..har løsnet cylenderene..den ene var rustet meget fast...men fik kogt den i diesel...og reddet det hele..selv stempelringene kan genbruges..men måtte kappe knastkæden for at få toppen af..så skal lige have en ny..og et pakningssæt...og en bensin hane..så burde den køre igen...skal den så være pæn..er der lidt mere...udstødninger crome dæk fælge osv...er faktisk gået lidt i stå pga forcromning af div smådele..og udstødningen..hvem vil fourene sit crome bad..
kan ikke rigtig vælge vinterens procjekt...yamaha 76 honda cb 77 eller honda 400 four..men ligemeget de skal alle laves...før eller senere
kan ikke rigtig vælge vinterens procjekt...yamaha 76 honda cb 77 eller honda 400 four..men ligemeget de skal alle laves...før eller senere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Det der er lige hvad jeg gerne ville gøre ved mit stel... jeg har bare ikke adgang til en drejebænk og aner heller ikke hvordan man bruger sådan een - kunne du måske dreje et sæt til mig, for en eller anden pris?FS1originalen skrev:Herefter drejer jeg en bøsning med 15mm hul og udvendig et stykke på ø25x3mm der svarer til skiven, og et stykke der er Ø20x lidt mere end det gods der er tilbage i stellet.
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
uha Lars det er farligt at køre SUHUKI ,,, man bliver både grim og langøret af sådan en kedelig knallert for man køber en renoverer den og kører på den temlig tit og skidtet gidder ikke gå i stykker igen så man har noget at rode i ,, øv øv ,, nej så hellere en anden gammel knallert som gidder gå i stykker så man kan skrue lidt igen ,,
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
[quote="Morten - Webmaster"]Michael !!
Bare klø på, det er lige det vi har brug for ! Man kan altid diskutere hvor langt man skal gå med en renovering, det vigtigste er dog at man laver en knallert som kan bruges.
Desværre har der været en uheldig tendens til at de projekter der dukker op på forum kun er de super super luxus flotte projekter.
Jeg er simpelthen så ærgerlig over at høre at medlemmer holder sig tilbage med at vise deres projekter frem fordi de er bange for at de "ikke er gode nok"
Der skal være plads til det hele, både 5.000 kroners projekter og 50.000 kroners projekter. Personligt syntes jeg det er mindst lige så sjovt og fedt med de lidt billigere projekter, også fordi der skal laves lidt håndværk for at få det til at lykkes !
Slutteligt så vil jeg lige sige at det ikke kan være rigtigt at hver især ikke kan ytre sig uden at nogen bliver sure eller fornærmede, vi er vel for faen voksne mennesker !!!
Hej Dette kan ikke kan skrives bedre,også til de yngre profiler,bare kom an,med og uden bagskærm,
Bare klø på, det er lige det vi har brug for ! Man kan altid diskutere hvor langt man skal gå med en renovering, det vigtigste er dog at man laver en knallert som kan bruges.
Desværre har der været en uheldig tendens til at de projekter der dukker op på forum kun er de super super luxus flotte projekter.
Jeg er simpelthen så ærgerlig over at høre at medlemmer holder sig tilbage med at vise deres projekter frem fordi de er bange for at de "ikke er gode nok"
Der skal være plads til det hele, både 5.000 kroners projekter og 50.000 kroners projekter. Personligt syntes jeg det er mindst lige så sjovt og fedt med de lidt billigere projekter, også fordi der skal laves lidt håndværk for at få det til at lykkes !
Slutteligt så vil jeg lige sige at det ikke kan være rigtigt at hver især ikke kan ytre sig uden at nogen bliver sure eller fornærmede, vi er vel for faen voksne mennesker !!!
Hej Dette kan ikke kan skrives bedre,også til de yngre profiler,bare kom an,med og uden bagskærm,
Senest rettet af YAM FS1 fre 9. dec 2011 19:05, rettet i alt 1 gang.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Tak for opbakningen. Der kommer nyt imorgen.
Jeg er 100 % enig i at alle skal komme frem med deres projekter.
Jeg er 100 % enig i at alle skal komme frem med deres projekter.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Nå så fik jeg svejst udstøningsophænget på.
Før Så det sådan ud (Jeg skal også have lavet mine bøsninger til støttefod) Så fik jeg lavet en skabelon. ( Jeg tog mål på Thomas´s 73 ér-Så må vi jo håbe den ikke er skæv -Han er pladesmed ved Mercedes Så blev den svejst på. De andre sagde at den ikke var Punktsvejst men PUNK-Svejst. Her er så bagsiden af medaljen. Så nu skal vi bare lige have lavet motorophæng, bøsninger og div. gevind. Så er stellet klar til Lakering.
Her er så lige et billede af hele teamet. Alle er her fra forum. Fra venstre:
Først Moten P. Han er pt. igang med en Zündapp 1 gears
Så kommer Thomas som pt er igang med den 73ér I lige kan se i baggrunden.
Så kommer jeg selv
Og til sidst og ikke mindst Suzuki-Stub
Før Så det sådan ud (Jeg skal også have lavet mine bøsninger til støttefod) Så fik jeg lavet en skabelon. ( Jeg tog mål på Thomas´s 73 ér-Så må vi jo håbe den ikke er skæv -Han er pladesmed ved Mercedes Så blev den svejst på. De andre sagde at den ikke var Punktsvejst men PUNK-Svejst. Her er så bagsiden af medaljen. Så nu skal vi bare lige have lavet motorophæng, bøsninger og div. gevind. Så er stellet klar til Lakering.
Her er så lige et billede af hele teamet. Alle er her fra forum. Fra venstre:
Først Moten P. Han er pt. igang med en Zündapp 1 gears
Så kommer Thomas som pt er igang med den 73ér I lige kan se i baggrunden.
Så kommer jeg selv
Og til sidst og ikke mindst Suzuki-Stub
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
tak Jesper ,,, knallerterne er en hobby ,,, en god frankfurter er et must
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Jeg prøver Erik´s metode til støttefodsbøsningerne
Her er hvad jeg skal bruge: Så må jeg se om jeg kan få det lavet i Week-enden.
Her er hvad jeg skal bruge: Så må jeg se om jeg kan få det lavet i Week-enden.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Jeg har også lige købt sådan et bor, for at kunne følge Eriks metode
//Jeppex
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!
Love the smell of a 2stroke engine
Re: Michaels discount 76 dx projekt.
Støttefodsbøsninger ala Erik-hvis jeg da har forstået det rigtigt.
Udboring med trinbor Rester af ring fjernet –ligger på bordet. Hvis man trykker diagonalt på ringen med en tang så den bøjer lidt. Så kan man se hvor den er hæftet. Så behøver man kun at slibe på de steder for at fjerne resterne forsigtigt. Ny ring prøve- isat. Nye ringe løst isat og aksel sat i for at styre ringene inden de hæftes med svejseren. Så er de svejset og den manglende kant er også svejset op. Nu kan de gamle grimme udvendige svejseninger slibes væk.
Her er det færdige resultat.
Så mangler jeg bare at se på det ene motorophæng og lidt gevind.
God Week-end til alle
Udboring med trinbor Rester af ring fjernet –ligger på bordet. Hvis man trykker diagonalt på ringen med en tang så den bøjer lidt. Så kan man se hvor den er hæftet. Så behøver man kun at slibe på de steder for at fjerne resterne forsigtigt. Ny ring prøve- isat. Nye ringe løst isat og aksel sat i for at styre ringene inden de hæftes med svejseren. Så er de svejset og den manglende kant er også svejset op. Nu kan de gamle grimme udvendige svejseninger slibes væk.
Her er det færdige resultat.
Så mangler jeg bare at se på det ene motorophæng og lidt gevind.
God Week-end til alle
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.