Erfaring vedr stempel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Erfaring vedr stempel

Indlæg af Allan M »

Ville bar lige bidrage med lidt erfaring til de, som kunne fristes af et stempel af denne type originale stempler: http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 9&mId=1967

(det er ikke derfra, jeg har købt det, men linket er for illustrationens skyld)

Pointen er, at samlingen på stempelringen er udformet på en måde, så yderkanten af stempelringen lige netop kan få fat i den høje skyllekanal i en 3-skyls cylinder. Det er skidt, det behøver vist ingen nærmere forklaring.
Jeg kunne høre et højt "klik" for hver gang jeg roterede svinghjulet en omgang, og det fik mig til at skille ad og kigge efter, hvad der var galt. Klikket kom, hver gang stempelringen fjedrede ud i skyllehullet. Ikke meget, men lige netop nok til at lave en lyd.

Super ærgerligt, men chancen for et totalt motorhavari er ikke værd at tage, synes jeg. Så i med et almindeligt igen.

Det virker sikkert fint i en 2-skyls, men pas på i en 3-skyls.
Senest rettet af Allan M lør 13. sep 2008 18:35, rettet i alt 1 gang.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Erfaring vedr stempel

Indlæg af Jensmc »

Det var meget fornuftigt af dig. Selv om det er hundedyrt, ER det originale eller gode italienske stempler det bedste.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Erfaring vedr stempel

Indlæg af Allan M »

Det er jo egentlig også et originalt Yamaha. Jeg ved så ikke, om det er beregnet til FS1 fra fabrikkens side.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Erfaring vedr stempel

Indlæg af Jensmc »

Uden at være 100% sikker, vil jeg driste mig til at bedrøve dig. Det er IKKE originalt i den æske. Denne type æske har jeg set i over 20 år, og det er et falsum, i mine øjne. Og for øvrigt: et originalt stempel til 98,-kr? Nej den tror jeg bare ikke på!!!
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Erfaring vedr stempel

Indlæg af Allan M »

Om det er et falsum skal jeg ikke kunne sige. Men så tror jeg Yamaha ville havde taget affære. Jeg kan medbringe et ved først givne lejlighed, så kan vi alle kigge, røre og bedømme :mrgreen:

Iøvrigt er vores andre "originale" stempler jo ikke originale i den forstand, der står jo blot "For Yamaha motor use", men de er så produceret af et firma, som hedder "ACS".

Men det er sikkert, at det stempel jeg linker til, ikke går godt sammen med en FS1 3-skyls cylinder. Så jeg kan ikke anbefale det til en 3-skyller.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"