Puch maxi motor

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

Hej, da jeg rigtig gerne vil have en Puch Maxi, har jeg fundet en Puch hos mine svigerforældre der har stået i deres stald rigtig rigtig længe. Kunne ikke forestille mig at der er noget på motoren der virker, så ville høre om muligheden for der er nogle på dette forum der har en komplet og fungerende puch motor liggende og som kunne tænke sig at sælge? Eller muligheden for at der er en der kan samle en for mig for at sælge den til mig selvfølgelig. Mit kendskab til knallert motorer er desværre ikke så stort, så derfor søger jeg sådan set en der sælger en komplet motor. Håber på svar :)

Mvh Peter

P.s mener det er en puch maxi p men aner ikke hvilken årgang :)
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af JacobMC »

PeterBodker skrev:Hej, da jeg rigtig gerne vil have en Puch Maxi, har jeg fundet en Puch hos mine svigerforældre der har stået i deres stald rigtig rigtig længe. Kunne ikke forestille mig at der er noget på motoren der virker, så ville høre om muligheden for der er nogle på dette forum der har en komplet og fungerende puch motor liggende og som kunne tænke sig at sælge? Eller muligheden for at der er en der kan samle en for mig for at sælge den til mig selvfølgelig. Mit kendskab til knallert motorer er desværre ikke så stort, så derfor søger jeg sådan set en der sælger en komplet motor. Håber på svar :)

Mvh Peter

P.s mener det er en puch maxi p men aner ikke hvilken årgang :)
Lad os da se den :D
Det plejer nogle gange og være i god stand, når de bare har stået.
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

Jeg har ikke lige billeder af den, men kan vidst godt garantere at der skal en del arbejde til at få den til at køre :-)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Puch maxi motor

Indlæg af 12V »

Ja lad os se nogle billeder, måske er den til at redde. Det kunne også være stel og motor nr passer sammen, så ville det være synd at ødelægge partnerskabet.

En maxi motor er noget af det nemmeste at have med at gøre, et godt sted at starte som begynder :-)
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

Det var også det jeg tænkte :-) Jeg må lige se om jeg kan skaffe nogle billeder af maxien.

Jeg har været inde på west-import.dk og set man kan få en komplet puch maxi p motor for 2800, det er lige i overkanten af hvad jeg ville give, er der en der kan fortælle mig hvad der skal købes ind af brugte eller nye dele for at man har en komplet motor, så kan jeg forhåbentlig selv finde ud af at sammensætte den ved hjælp af at se på den anden? Eller er det for svært og indviklet? :)
(Er bange for at lyde som et totalt knallert fjols!)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af strynboen »

hej velkommen til..du skal prøve at google" puch vennerne"..de har bedre forbindelser end her..og et fint forum..som er gratis..men du er self velkommen herinde også
vi elsker alle knallerter....som de andre siger,,er puch maxi motoren meget robust,,og kan tåle at stå stille i årtier..uden at tage skade..en rens af tanken hane/filter
kaburator..så køre de tit uden vidre...så hvis motoren ikke direkte er væk..skal du ikke ud og købe en..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

tak for svaret, jamen det må jeg lige prøve, og håbe det måske fungerer :) men håber andre måske kan svare mig på de andre spørgsmål.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af strynboen »

vi vil meget gerne hjælpe med puch ..så du kan fint være begge steder..jeg er selv på begge forum..det er vi en del som er...puch er jo en god knallert

http://puchvenner.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Puch maxi motor

Indlæg af 12V »

Det kommer meget an på om den har kørt indtil den blev henstillet. Hvis du er meget heldig kan den køre efter den helt store ind og udvendige rensning og smøring.

Hvis du lige støver den af, måske giver den en omgang med højtryksrenseren og så skyd en masse motor billeder. Så kan vi komme med en masse forslag hvad du kan kontrollere.
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

Jeg har meldt mig til inde på puch venner :) Jeg skal lige have kigget på den en ekstra gang, kom bare lige pludselig i tanke om jeg ville have en puch i dag, og så kom jeg i tanke om der stod en nede i deres stald. har haft en rigtig pæn puch før som jeg er lidt træt af jeg solgte, men nu må jeg lige se hvor god stand denne her er, og så smider jeg lige nogle billeder op af den.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Puch maxi motor

Indlæg af 12V »

Så ses vi også der ;-)
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

Tror det bliver en Suzuki fz50 istedet for, da jëg fandt en billig. Ejeren siger at den kan tænde men ikke køre, hvordan kan det være? Han siger der skal ny stempel i. Kan det passe?
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af Krelleh »

Det lyder ellers som en spændende Puch Maxi :whew
Jeg vil gerne så et par billeder af den alligevel :oops: :oops: Det kan jo være det er et ladefund..
Mvh. Christian
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

Fik afvide at den ikke var til salg da han havde haft den i mange mange år :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af strynboen »

edit skrev noget vrøvl..som er slettet :whew undskyld
Senest rettet af strynboen tors 26. jan 2012 17:14, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af 12V »

strynboen skrev:de suzukier har svagt bagnav..som alle de 2 gear der blev solgt..der er simpelt hen ikke eger nok i..så tjek for skævt fælg..og knækkede eger...resten er fint nok..de var det bedste køb i de år,,efter puch monzaen forsvandt da de lukkede puch..men ikke som tunet...45-50 er en fin hastighed for sådan en..
Host host... FZ50, ikke DM50 :wink:
PeterBodker
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. jan 2012 17:35
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af PeterBodker »

Nu er jeg ikke helt med mere? :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch maxi motor

Indlæg af strynboen »

nåååååå ok ..jeg er bare gammel og senil....det er alså sådan en scooter passola aktig en..med lukket kædetræk indbygget mellem motor og baghjul..og små søde hjul
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"