utæt ved fortandhjul

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

En der kan fortælle mig hvorfor den bliver ved med at være utæt ved tandhjul efter at jeg har sat helt ny simmering i og stramt tandhjul godt, bøsningen går ikke særlig stramt ind mellem simmerring og aksel, er det det ?? OG hvad tager Benny for en original da taiwansens ikke holder..
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af Morten - Webmaster »

som du selv skriver så er den bøsnimng noget af taiwansens sædvanlige skrammel. tramp på den med en træskostøvle og få drejet en ny super glat. den originale er udgået og derfor ikke på lager hos benny så vidt jeg er orienteret.

Er der nogen der er i tvivl om at jeg er DØD-træt af taiwansen ????? :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Jeg er også ved at være pisse træt af alt det LORT de sælger derude, men det er ikke altid jeg har råd til andet.. :(
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af nielsfup »

Jeg kan kun tilslutte mig Mortens udsagn. Jeg har selv haft samme problem med utæt bøsning fra THansen.
Skiftede pakningen og drejede en ny bøsning og der har ikke været problemer siden.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Skiftede pakningen ?? Er det ikke simmerringen du mener ?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af nielsfup »

jo lige præsis
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Hvad med thansens simmerringe er de for dårlige, det er nemlig sådan en der sidder i nu..
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af Morten - Webmaster »

Deres dyre simmeringe er vist ok, har ikke selv prøvet dem de sidste 15 år, dem jeg har brugt har jeg købt ved Benny.

Mht om man ikke har råd til andet end t hansen stumper, så er jeg dog af den opfattelse at det netop bliver dyrere at købe deres skrammel, for derefter at selv-erfare at man alligevel kan smide det i metal kassen kort efter og derefter gå ud og købe det rigtige grej :wink:

Så mit råd: hvis man ikke har råd til at betale lidt ekstra for dele der dur, så VENT og spar lidt mere op, det betaler sig (sådan gælder det iøvrigt for de fleste ting her i livet har jeg selv efterhånden erfaret)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Ja, du har vel ret.. Men råd til og råd til, det har jeg som sådan også, men jeg mener bare at hvis alt skal være originalt bliver det for dyrt for en 16 årig.. :D
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af Morten - Webmaster »

der er skam ingen der siger at alt skal være originalt, SLET ikke. det er det heller ikke på mit, så ville jeg hurtigt løbe tør for kontanter, men selv uoriginale ting findes i forskellig kvalitet, og man er nødt til at være kritisk over for de dele der har stor betydning.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Nu har jeg set hvordan min bøsning mellem aksel og simmerring ser ud, der er lidt riller i den, hvordan skal den se ud og hvor får man drejet en, eller hvor køber man en der er god ?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Dexta

du går jo på tekniskskole ikke så er der et maskinværksted med drejebænke spørg læren om han ikke vil hjælpe / vise dig hvordan man gør og da jeg for mange år siden gik på teknskskole skulle vi jo også lære at bruge drejebænkene så du vader lige op af en ny bøsning hverdag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8) :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Hehe, men vil det sige at den gamle er defekt, da der er riller og hakker i den ?? Kan man ikke bare købe en et sted ?? Hvor køber i andre ? Skal den laves i overstørrelse ?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Dexta

ja den skal være lige så glat som en nyfødt barne num... der må ikke være riller eller hakker i den det er de riller / hakker som ødelægger semiringen for dig og den skal ikke være i over størrelse ny semiring og bøsning så er det lige som ny igen og der er sikkert et sted på bøsningen som intakt hvor du kan tage diameteren på den plus huldiameter til akslen samt hvor lang den skal være :wink: men jeg tror Benny har de bøsninger da det er en rimmelig normal slid del :D er de ikke på hans side så send en pm og spørg ham :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Ja, det kunne jeg gøre for er mest tryk ved at købe en frem for at få drejet en ny !! :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af Morten - Webmaster »

de er udgået, benny har vist ikke flere.

Som johnny siger, få lavet en på teknisk skole, da jeg gik på teknisk skole fuskede vi fint den slags til elever og lærere ! jeg ved at de stadig fusker masser af den slags på teknisk skoles maskinafd i næstved, så det egør de sikkert også ovre ved dig ! måske marcipanbrød er vejen frem :lol:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af strynboen »

ellers må du sende bøsningen og nogle marcipan brød med posten til strynø,,så drejer jeg dig en ny,,,,jeg er altid sulten
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Hvad tager du for at dreje en ny ?? Hvis vi snakker om kontanter ?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af Guess who »

Bare rolig venner......
Produktionen af nye brugbare bøsninger er næsten sat igang???
Fordi den originale er udgået og ikke fåes mere. :lol: :lol:


Forventes på lager i denne uge...... hvis alt går vel.

mvh
Benny
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: utæt ved fortandhjul

Indlæg af dexta »

Det lyder bare godt !! For hvis der en yamaha der trænger er det min !! :lol: :lol:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"