Nyt stel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Zagato
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 16:11
Kontakt:

Nyt stel

Indlæg af Zagato »

Jeg har en 76' dx'er hvor jeg har sat fabriksnyt stel på.
Der er indhugget stelnummer til andet marked end det danske.

Spørgsmålet er så; må jeg fjerne nuværende stelnummer og indhugge stelnummer fra oprindeligt stel, som jeg naturligvis beholder, eller destruere?

Der findes regler på skat.dk, men de omhandler alle registrerede køretøjer og ikke en uindregistreret knallert.

Håber der er nogle der er kloge på området.

PS. Det skal lige nævnes at jeg har planer om at registrere den som motorcykel, når jeg har fået styr på regler omkring overflytning af stelnummer.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Morten - Webmaster »

hvis den skal registreres som MC så behold du bare det nummer stellet har nu :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af strynboen »

jeg har "hørt" at man kan gå i syns hallen,med begge stel..og de så hugger nummeret over i det andet stel..ved siden af det udenlandske..der laves så et dukoment som følger knallerten ...det skal der betales for...men om den stadig er gældene..eller bare er en skrøne...kan jeg ikke sige...men ring til synshallen..helst det tideligere statens synshaller...a plus..tror jeg de hedder

men som mc er det ligemeget. med nummeret..du skal bare betale en lille afgift..meget lille.....måske ingenting
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Zagato
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 16:11
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Zagato »

Tak for svar, men:

Beholde stelnummer: Vil kræve dokumentation for at model / årgang, som stelnummer hører til, kan overholde lovkrav for den pågældende årgang i EU / DK. Hvilket jeg naturligvis ikke har.

Få indhugget stelnummer i synshal: Gælder kun for indregistreret køretøjer der kan kører over 45 km/t. Synshal mener ikke det er lovligt at udskifte knallertstel.

Så hører gerne fra jer der har stået med samme problemstilling.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Morten - Webmaster »

Du skriver bare til skat og kører til syn, tro mig, det bliver ikke et problem. Hvad hedder stelnummeret ? (Bare de 3 første) så skal jeg hjælpe dig med dokumentationen.

Hvis du lige opdaterer din profil med landsdel så skal jeg anbefale dig en synshal
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af strynboen »

ja der er mange som har været gennem møllen...det kan nemt lade sig gøre..men kun på den rigtige måde...så alt skal gøres.i den rigtige rækkefølge..men morten har opskriften..og den ligger også som guide..et sted..godtnok som dansk knallert..men den fungere også på udenlandske knallerter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Zagato
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 16:11
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Zagato »

TAk for svar.
Morten; jeg sender stelnummer på raketten en af de nærmeste dage.

Mvh

Carl

Rigtige mænd har mindst en:

76' DX
84' RD 350
09' V-Rod
Brugeravatar
Zagato
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 16:11
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Zagato »

Hej Morten, har har du stelnummer:

*2UR-0099XX*

(X= sidste cifre i stelnummer)

Hilsen

Carl
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Morten - Webmaster »

er du sikker på det ikke er 2RU ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Zagato
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 16:11
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Zagato »

Min fejl, det er 2RU.

Jeg er spændt på hvad du kan fortælle :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Morten - Webmaster »

Det er de numre der blev solgt til Hollandsk marked 1987-1989

2RU-000101-007000 2RU FS1 1987 NED
2RU-011101- 3AT1 FS1 1989 NED

Ingen problemer overhovedet, der findes en hel oversigt over stelnumre på FS1 som du blot tager med i synshallen, den er ikke medtaget i PDF guiden du kan downloade her på forum men du kan printe den ud herfra:

http://www.fs1forum.com/Nummerlijst.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fs1forum.com/Modelgeschiedenis.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis du har nogen spørgsmål siger du bare til ! Held og lykke med projektet (som ikke så svært som man kunne tro)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
jeppex
Stor knallert
Indlæg: 263
Tilmeldt: lør 24. sep 2011 01:05
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af jeppex »

Nu kan jeg jo sagtens tage fejl, men den oprindelige DXer fra 76 er 4gears men et stel fra en knallert efter 1979 er max 2 gears og man må ikke, sætte en 4 gears motor på et 2 gears stel... Eller misforstår jeg spørgsmålet?
//Jeppex

Yamaha FS1 K1, 1978 - Under renovering
VeloSolex, 1972 - Kører, men vil gerne have en ny karb. til den
Vespa Sprint 150, 1967 - Kører
Havetrauter Murray, ca 1995 - Kører
Suzuki GSF 1200N Bandit, 2006 - Suser!

Love the smell of a 2stroke engine :)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Dewil »

Du har ret, men her er der tale om et stel der skal indregistreres som motorcykel... :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Zagato
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 16:11
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Zagato »

Hej igen.

Det lyder jo godt indtil videre.

Men får jeg ikke problemer med at dokumenterer at dx'er, nu en 86'er fra Holland overholder danske krav til motorcykel?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Morten - Webmaster »

Zagato skrev:Hej igen.

Det lyder jo godt indtil videre.

Men får jeg ikke problemer med at dokumenterer at dx'er, nu en 86'er fra Holland overholder danske krav til motorcykel?
Det kan jeg ikke forestille mig, den er jo identisk med tidligere modeller, jeg ville bare få papirerne skrevet og så køre til toldsyn.

Måske var der noget med øgede krav mht til forurening engang i slut 80'erne men det tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget om :wink:

Da min blev synet gjorde han 3 ting... kiggede på stelnummeret, tog i bremsegrebet og kiggede på siden af dækket, så skrev han papirerne og det var overstået 8)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Zagato
Junior knallert
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 24. aug 2007 16:11
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Zagato »

fint MORTEN, JEG GIVER DET EN CHANCE, tak for råd.

Lige et nyt spørgsmål: Blinklys bag, findes der et beslag, så de går fri af original bagagebæger?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Nyt stel

Indlæg af Dewil »

Du skal bare ikke bruge de forreste bagpå da armene er for korte....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af trs »

Det kan også være fordi der skal simses lidt.

Der hvor bagskærmen er monteret på stellet under sadlen skal der tit noget bagved.

Hvis dine bag blink peger lidt op skal der simses, samtidig går de også fri af bagagebæren.

Og ja så skal det være de lange dom Dewil skriver.

TRS
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt stel

Indlæg af Michael »

Jeg har lagt 4mm skive bag boltene på de øverste skærmophæng. Så går blinklysene fri.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"