Gammelt problem..

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Gammelt problem..

Indlæg af Simon J »

"En dag da jeg skulle over til min ven, tog jeg trofast min Yamaha fs1'er og startede. Jeg kørte godt og vel 700 m, inden den begyndte at " sætte ud ", men dog på en måde jeg aldrig har oplevet før. Den på en måde startede og stoppede helt imens jeg kørte . Jeg tog den hjem og undersøgte platiner, men de var fine nok.
Så skiftede jeg tændspolen, og så kørte skidtet perfekt! - I 30 sekunder
Jeg kan ikke lige kringel hvad der skulle være galt, udover at det er noget med tændingen - Men hvad ?
Nogen der har et bud? "




. Sådan lød mit sidste indlæg vedr. dette problem. Siden da er jeg ikke kommet ét skridt videre på et svar.
- Idag har jeg skiftet platiner, kondensator og tændrør + jeg har målt alle ledninger igennem med et multimeter. Jeg fandt dog ingen ingen fejl! :roll:
Skidtet vil bare ikke gniste uanset hvad jeg gør..
Mit sidste gæt er at fødespolen ikke virker, ellers er jeg godt nok ved at være tom for idéer. Og jeg vil jo gerne snart kunne køre på Yamaha'en i stedet for at cykle hele tiden :lol:
-men hvad mener i? :?: kan det være fødespolen?

Fs1Nybegynder
Hilsen Simon..
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Tændrøret er også skiftet - evt. fra NGK til NGK ? Dem har der megen skriveri om, men det har du sikket læst ?
Manglende gnister - tja, man fristes til at tænke på om det kan være den sorte/hvide ledning fra tændspolen, der periodisk får stel (og derved danner sluk-funktion), men det kan undersøges ved at skille samlingen ad ved batterirummet og med en prøveledning føre omtalte ledning fra tændspole direkte til 4 multistikket (der også skilles ad) fra svinghjulet...

P.S. Fødespolen kan måles samtidig ved at platinerne står åbne og med 4 multistikket adskildt, men jeg husker dog ikke hvad den skal måle i ohm - men gennemgang skal der være...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Simon J »

Ja, det er desværre et NGK tændrør, og jeg kender skam alt for godt til de problemer med dem.. Men jeg har dog også et BOSCH tændrør som jeg har prøvet med. Det er skam ikke helt nyt, men jeg ved at det virker.
-Ang. metoden med den sort/hvide ledning, så vil jeg da lige prøve dette :) - taktak
Hilsen Simon..
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Efter en nats søvn kom jeg til at tænke på, at en anden "klassiker" kan være en for stor (OG USOLERET) kabelsko på platinskruen, der også kan forårsage stel, ved at være drejet mod f.eks. spolejernkernen ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Simon J »

Det er hidtil det bedste forslag jeg har fået, og det var lige præcis det der var galt - TAK! ! :lol:
Jeg har åbenbart været lidt for kluntet med isoleringen sidste gang.. men så ved jeg det .
Jeg takker for det gode svar! :)

- Fs1Nybegynder
Hilsen Simon..
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Selv tak - det må siges at være en klassiker, har du nu også bekræftet. :!:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Simon J »

Ja, det tør siges :lol:
Hilsen Simon..
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af nielsfup »

Poul-Erik A. skrev:Efter en nats søvn kom jeg til at tænke på, at en anden "klassiker" kan være en for stor (OG USOLERET) kabelsko på platinskruen, der også kan forårsage stel, ved at være drejet mod f.eks. spolejernkernen ?
Jeg har ligr målt en spole op og der er omkring 1.5-1.7 ohm.

Husk også at den anden ende af spolen skal ha godt fast i selve ankerpladen ( stell )
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af strynboen »

så er det for eftertiden jo nemt at tjekke fødespolen,,man skal bare huske at platinen skal være åben,måske skulle dette lægges over i
den oversigt med fejl og løsninger..ps hvis der ikke er modstand er der en kortslutning,,det er jo en hyppig fejl,ser vi.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Poul-Erik A. »

En lille tilføjelse : Jeg kan se lokationen Horsens og det minder mig om den "første" fælles FS1 en nabo og jeg hentede, for det var på Bråskovvej i Hornsyld :wink:
Den blev et større projekt en forventet, for sælger var/er snedker og havde brugt møbelskruer nogle steder i motoren.... :o
Senest rettet af Poul-Erik A. søn 5. okt 2008 11:28, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af strynboen »

er det ikke en jagt,båd.jeg har altid troet at det var navnet på båden,"hornsyl" men det må være stedet den er fremstillet,så har jeg altid stavet det forkert
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2145
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Poul-Erik A. »

Antennefabrikken Triax er/har været i Hornsyld... :)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Simon J
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: man 19. maj 2008 19:54
Kontakt:

Re: Gammelt problem..

Indlæg af Simon J »

Pudsigt ;)
Hilsen Simon..
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"