forårs træf strynø

Køreture, begivenheder, ræs, stumpemarkeder, skruedage og andre aktiviteter.
Adgang kræver medlemskab!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

forårs træf strynø

Indlæg af strynboen »

vi prøver med denne dato,,hvis i alle skal til konfirmation rykker vi det ...22-23-24 maj (kr. himmelfart d.21. maj) så jeg går ud fra at i har fri .programmet er foreløbig,,,mødes på langelandselektro,stiller de fleste biler der,og køre på knallert ,til færgen,lørdag majtræs fest
og skattejagt på knallert,,,,søndag tur til langelandsfort,evt fisketur med motorbåd,,tror at egeskov er for langt væk,,det er ellers fantastisk mueseet med veteran knallerter,,der er ca 50 km hver vej
så hvad syntes i :?: turen til langelandsfortet er ca 25 hver vej,
der er ikke bestilt noget,,,så foreslag er velkomne,,
hilsen lars & heidi larsen
ps majtræs festen er en 300 år gammel tradition,hvor man med håndkraft rejser en 18 meter høj mast,som er pyntet med bøgekranse,,,deltagerne kan også risikere at blive "pyntet" men i er vel seriøse ædrulige træfdeltagere,,,så der bliver vel ikke problemer :lol::starter en tråd andetsted,,dette er ren info

programmet er ændret,,,se under invitation til træf :!: :!: :!: :!: :!:
Senest rettet af strynboen søn 8. feb 2009 15:24, rettet i alt 2 gange.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Kim B S »

Hej Lars.
Jeg skriver det i kalenderen med det samme, og prøver lige at overbevise konen om at hun skal med. Der står nemlig ikke andet i den weegend. :wink: :D Jeg satser på at vi kan nå at få købt en Yamaha Passola til hende inden. :wink: :mrgreen: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Lars.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere til det rent praktiske i forbindelse med træffet, da jeg har en idé om at mange mulige deltagere måske vil holde sig tilbage grundet usikkerhed om indhold / muligheder.


1. parkeringmuligheder på langeland / overfartsmuligheder med bil/trailer og pris. Dette er nok væsentligt da mange ankommer på spredte tidspunkter, og måske også kører hjem meget spredt over tid.

2. Majtræsfest, hvad indebærer dette ? pris, mad, drikke, selskabelighed. vil vi være en gruppe for os selv ?

3. overnatningsmuligheder, telt, indendørs i bygninger ? pris på lejet værelse ?

4. sejltider (mulighed for sen hjemkørsel lørdag), bestilling ?

5. fisketur, andre muligheder så længe ? (nogen har måske ikke lys, eller bryder sig ikke om at sejle)

Hvis i andre har flere spørgsmål / ideer, så kom med dem her !

Da jeg jo fra egen erfaring ved at det er et stort arbejde at arrangere sådan et træf, så syntes jeg det er vigtigt at vi får snakket sammen om indholdet / mulighederne. Jeg fik f.eks nok lavet turen om søndagen temmelig meget for lang ! :roll:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af strynboen »

hej morten,har med vilje ikke lagt mere ud.men kan godt forcere et program og div oplysninger,,til jer kontrol freaks :lol: :lol: .
jeg skal have fundet ud af hvordan vi kan få den tur til fortet ,flettet ind,,lørdagen er jo optaget til majtræsfesten,og en lille
knallert finde finde bogstave leg.
så enten skal vi starte med fortet eller slutte af med turen.
den majtræsfest er nærmest en by/vej fest,som foregår på torvet.
der er dog pølsevogn og fadøl,og kroen har et lille udvalg,hen på aftenen er der dans i forsamlingshuset,,,det er ikke bare druk,,men en hyggelig familie oplevelse,især når stangen hejses med håndkraft.
bagefter holder en udvalgt ,,tale.det med fisketuren,,bliver kun til noget hvis der bliver perfekt vejr,,ellers gider vi ikke,og dem som ikke tør/vil,skal vi nok underholde,på anden vis.jeg skal finde nogle links med henvisninger til færge og overnatnings muligheder,,osv..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af olebole »

hej lars :) det bliver da en oplevelse de vil tale om i mange år. den ø er barer en naturperle i sig selv.
jeg ved hvad jeg taler om. har boet og kommet der hele livet :wink: det er et stort arb. at afholde træf .
foreslag til knallertløb på øén : man kunne lave et stjærneløb, hvor man kører ud fra et pungt til hver post.
punktet kunne værer majtræet .så får man også set meget mere af øén.
når man kører rundt der overe er det lige som at værer med i en morten kork film. :lol: :lol: :wink:
dem kender i nok de fleste af jer :wink:

jeg kommer lars :D håber min 76ér er klar til den tid.
hils heidi og børn mvh. ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af strynboen »

hej ole,jeg starter først for alvor på planlægningen til næste år,så gode råd er velkomne,mon ikke at i når at komme forbi i efteråret,,så kan vi lige få detaljerne i orenterings/bogstav løbet på plads.
hjemmesiden om strynø er vist brudt ned,,der kommer en ny på et tidspunkt,,ellers må jeg lægge links til færge og overnatningsmuligheder/smakkecenter,,majtræsfest osv,,men det hele står på hjemmesiden så det var nemmere at linke direkte.
det føreløbige program er,,,
ankomst på elektro,,kan nok låne kantinen,,spiser middagsmad,leveret udefra..når alle er ankommet spist,,osv.køre vi til fortet.i et par timer
tilbage til elektro,,samle op på folk og bagage,og derfra køre til færgen
på knallerter,,og lade de fleste biler stå på elektro.med færge ved 18,tiden,,aftensmad på nordkronegaard i laden,,og hygge og et par bajer...
lørdag,,morgen mad,,bogstav køretur/rundt på øen middagsmad.13,30
majstangs hejsning..efterfolgende hygge ikke enteligt planlagt,,,
andet at vi spiser grill sidst på eftermidagen/aftenen
søndag har jeg ikke planlagt noget,,måske en sejltur fisketur,,,men kun i meget fint vejr,,også et spørgsmål om folk vil samlet hjem eller
rejser lidt forskudt,,,
dette er bare min ide om forløbet,,måske for løst planlagt,,men kom med ris/ros ,,andre foreslag,,skal nok stramme op på programmet med tider og info,,senere...folk kan jo springe turen til fortet over ogkomme til elektro når vi andre pakker bagage over i de biler/ trailer som skal med færgen,,,efter turen til langelandsfortet... :!: :!: :!: :!: dette program er ændret,,se indbydelse andetssteds på forum
Senest rettet af strynboen tors 19. mar 2009 21:12, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Lars

Det lyder jo til at blive en rigtig god og hyggelig tur 8) giv du dig nu bare tid til at tilrettelægge turen :D overraskelser er også sjovt når man ikke kender hele programmet (ved godt at nogen er utålmodige / meget nysgerige ) men lad dig nu ikke stresse af det :D erfarringen herfra er at dem som kommer er gode til at gi en hånd med og ligger bestemt ikke nogen til last tværtimod :D
og hygge snakken om alt muligt og sparken dæk starter fra første sekund de er der 8) så tag den tid det tager at lave et træf vi æder det råt for usødet alligevel vi Yamaha nørder :D :lol: :lol: :lol: :wink:
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af strynboen »

det er godt at i er hærdede og altspisende,,så går det meget nemmere :P :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Morten - Webmaster »

ja, det skal nok blive fint. !! glæder mig allerede !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af strynboen »

jeg behøver lige lidt meldinger omkring overnatning,,er det sådan at de fleste vil bo i campingvogv/telt,,eller er der stemning for hotel værelser/kursuscenter,,så kan jeg arrengere det.man kan begge dele.
jeg kan nok skrabe 5-8 sovepladser sammen på gården,,resten skal vi
have placeret ,,det er bare for planlægningen intet bindene endnu,,,
jeg kan også leje et stort telt :?: :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg skal jo overnatte på en eller anden vis, jeg har intet problem med telt. evt kan man slå telt op i lade eller lign hvis det bliver dårligt vejr ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Jensmc »

Kan vi ikke få tlf. nr. på Strynø vandrerhjem eller Strynø SAS radisson? Vi må hellere booke i god tid. :lol: :lol: :lol:
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af strynboen »

ha :idea: 8) jeg må finde relavante links på overnatnings,muligheder
men du kan jo bo hos olebole,på hans lystgård,,ha ha :wink:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af olebole »

:lol: :lol: ja det kan han da :wink: vi har prøvet at sove i arm før :? zzzz :lol: :wink:
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Guess who »

Jeg vil gerne deltage i træffet med en Yamahaknallert.

Mvh
Benny

:lol:
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af strynboen »

det lyder godt benny,,der kommer en liste i januar,der er en elendig
hjemmeside om strynø,hvis man googler,,den er ikke opdateret,,man aktivere den ved at trykke på velkommen ,,midt på siden,,lidt u,smart.

http://www.strynoe.dk
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jeg håber virkelig at denne dato holder, da der er Græsted Veterantræf ( http://www.veterantraef.dk/) weekenden efter.

Glæder mig som en gal til sommerens arrangementer !!
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af dexta »

Jeg er enig med dig Morten, denne sommer er jeg også nødt til at komme med til div arrangementer, jeg har fortrudt jeg ikke var mere med sidste år !!
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Thomas P. »

Hej Strynboen.

Majtræsfesten, hvornår starter- og hvornår slutter den?

Og mht. overnatning, hvor bliver "træf-pladsen", og er der mulighed for at slå et telt op dér og overnatte?

Jeg regner med at jeg kun er med til én overnatning. Så hvis jeg f.eks kommer lørdag morgen og er med hele dagen, sover til søndag og snupper arrangementet om søndagen med også.. Fortet vil jeg gerne med på, så hvis det bliver om fredagen må jeg komme fredag morgen, sove til lørdag og køre hjem lørdag aften..

Jeg er jo lidt nørdet.. :D :lol:
Så jeg er mere til køretur på knallerten, sparken dæk og hygge i teltet på "træf-pladsen", end jeg er til fest i forsamlingshuset, gadefest og bodega.
Så hvis jeg vil have så meget køretur og kigge-knallert med som muligt, skal jeg så komme fredag/lørdag, eller lørdag/søndag?
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: forårs træf strynø

Indlæg af Morten - Webmaster »

Thomas P. skrev: Jeg er jo lidt nørdet.. :D :lol:
Så jeg er mere til køretur på knallerten, sparken dæk og hygge i teltet på "træf-pladsen", end jeg er til fest i forsamlingshuset, gadefest og bodega.
Så hvis jeg vil have så meget køretur og kigge-knallert med som muligt, skal jeg så komme fredag/lørdag, eller lørdag/søndag?
Jeg har det lidt på samme måde som dig Thomas, tror også man hælder meget til at sparke dæk :lol: men det finder vi jo nok ud af.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked"