77,5 ccm 5 gear
Re: 77,5 ccm 5 gear
Jeg har ingen erfaring med YG1 krumtappen og aner ikke om akslerne er identiske med FS1!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: 77,5 ccm 5 gear
Nej men det var jo også jt1 krumtappen jeg spurgte tilNabo Jan skrev:Jeg har ingen erfaring med YG1 krumtappen og aner ikke om akslerne er identiske med FS1!
Re: 77,5 ccm 5 gear
Sorry, havde ikke læst korrektKnud skrev:Nej men det var jo også jt1 krumtappen jeg spurgte tilNabo Jan skrev:Jeg har ingen erfaring med YG1 krumtappen og aner ikke om akslerne er identiske med FS1!
Jo JT1 krumptappen er identisk med den gamle Yamaha krumtap med strålerne, kun slaglængden er til forskel.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: 77,5 ccm 5 gear
er det sådan et stempel der passer til en YG1 cylinder med en JT1 krumtap?Nabo Jan skrev:PW80
http://www.ebay.co.uk/itm/Piston-Kit-Ya ... 19ce6707fa" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 77,5 ccm 5 gear
Ja det passer 90%, cylinderen skal hæves 1,5-2mm ca. og tilsvarende tages af cylinderen eller der skal køres med nedsænket topstykke, hvilket desværre kræver udskiftning af topstykke ved en evt. udboring!Knud skrev:er det sådan et stempel der passer til en YG1 cylinder med en JT1 krumtap?Nabo Jan skrev:PW80
http://www.ebay.co.uk/itm/Piston-Kit-Ya ... 19ce6707fa" onclick="window.open(this.href);return false;
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Det er vel at cylinder skal hæves ?Knud skrev:Nabo Jan skrev:Ja det passer 90%, og hwa´ er så de sidste 10%??Knud skrev:er det sådan et stempel der passer til en YG1 cylinder med en JT1 krumtap?Nabo Jan skrev:PW80
http://www.ebay.co.uk/itm/Piston-Kit-Ya ... 19ce6707fa" onclick="window.open(this.href);return false;
cylinderen skal hæves 1,5-2mm ca. og tilsvarende tages af cylinderen eller der skal køres med nedsænket topstykke, hvilket desværre kræver udskiftning af topstykke ved en evt. udboring!
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 77,5 ccm 5 gear
Ja, cylinderen skal hæves hvis du vil udnytte den helt, du kan også vælge at køre med en cylinder som ikke har den korrekte skylletid, fordi stemplet ikke kører helt ned til bund af udstødning.
Det kan sagtens bruges og du skal ikke tilpasse topstykke eller tage af cylinderen og det kører også ganske fint med masser af bundtræk...MEN.... den lille ændring gav på min FS1 en forøgelse af realistisk topfart fra 80-85km/t til 90-95km/t ud af lige vej
Og på motorvej ind over styr med sol og vind i ryggen...100km/t!
Det kan sagtens bruges og du skal ikke tilpasse topstykke eller tage af cylinderen og det kører også ganske fint med masser af bundtræk...MEN.... den lille ændring gav på min FS1 en forøgelse af realistisk topfart fra 80-85km/t til 90-95km/t ud af lige vej
Og på motorvej ind over styr med sol og vind i ryggen...100km/t!
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: 77,5 ccm 5 gear
Nu har jeg fået en JT1 krumtap:Nabo Jan skrev:Sorry, havde ikke læst korrektKnud skrev:Nej men det var jo også jt1 krumtappen jeg spurgte tilNabo Jan skrev:Jeg har ingen erfaring med YG1 krumtappen og aner ikke om akslerne er identiske med FS1!
Jo JT1 krumptappen er identisk med den gamle Yamaha krumtap med strålerne, kun slaglængden er til forskel.
http://www.ebay.co.uk/itm/110960518667? ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
og jeg undrer mig meget og jeg håber det er fordi jeg måler forkert: men jeg kan ikke måle nogen forskel mellem denne JT1 krumtap og en FS1 krumtap.
Plejlstangen er i begge tilfælde lige lang og afstanden fra krumtapaksel periferien til periferien af nederste leje-pind er den samme??
Re: 77,5 ccm 5 gear
Det skulle den ikke ret gerne være da..sølen er synligt længere væk fra centrum på en JT1 krumtap med 42mm slag, hvis du lægger den ved siden af en FS1 krumtap.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Så er du blevet snydt
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 77,5 ccm 5 gear
knud det er kun sølet der er flytte resten er identisk med fs1 krumtapKnud skrev:Nu har jeg fået en JT1 krumtap:Nabo Jan skrev:Sorry, havde ikke læst korrektKnud skrev:Nej men det var jo også jt1 krumtappen jeg spurgte tilNabo Jan skrev:Jeg har ingen erfaring med YG1 krumtappen og aner ikke om akslerne er identiske med FS1!
Jo JT1 krumptappen er identisk med den gamle Yamaha krumtap med strålerne, kun slaglængden er til forskel.
http://www.ebay.co.uk/itm/110960518667? ... 1439.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
og jeg undrer mig meget og jeg håber det er fordi jeg måler forkert: men jeg kan ikke måle nogen forskel mellem denne JT1 krumtap og en FS1 krumtap.
Plejlstangen er i begge tilfælde lige lang og afstanden fra krumtapaksel periferien til periferien af nederste leje-pind er den samme??
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Hvis krumtapaksel og søle har samme fysiske mål på begge krumtappe, skal der være en forskel på 1,15mm, når man benytter de samme referencepunkter.
1mm bør man som minimum kunne måle.
1mm bør man som minimum kunne måle.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
ja ok - jeg vil måle efter, igen.kreidlerhansen skrev:Hvis krumtapaksel og søle har samme fysiske mål på begge krumtappe, skal der være en forskel på 1,15mm, når man benytter de samme referencepunkter.
1mm bør man som minimum kunne måle.
Btw: hvorfor bruger I et PW80 stempel og ikke et YG1 stempel?
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Forskellene mellem gutternes stempler tyder snarer på, de bruger, hvad der er tilgængeligt! Fire stempler med fire forskellige højder på kuplen, indtil videre... altså, af hvad jeg lige mindes!
På den anden side sætter jeg pris på, der findes andre, som er lige så inkonsekvente og ubeslutsomme som jeg!
En eller anden burde også se at få testet, om det originale topstykke fungerer udmærket med et minimum af ændringer kontra 100% fokus på custom forbrændingskamre.
Alle ønsker naturligvis maksimal ydelse (eller bare 90%), men man bør altid have et funktionelt og holdbart udgangspunkt at vende tilbage til...!
...og så skal man måle topstykkets kammervolumen rigtigt ud, samt holde sig fra gamle tændrør!!! JAN!!!
På den anden side sætter jeg pris på, der findes andre, som er lige så inkonsekvente og ubeslutsomme som jeg!
En eller anden burde også se at få testet, om det originale topstykke fungerer udmærket med et minimum af ændringer kontra 100% fokus på custom forbrændingskamre.
Alle ønsker naturligvis maksimal ydelse (eller bare 90%), men man bør altid have et funktionelt og holdbart udgangspunkt at vende tilbage til...!
...og så skal man måle topstykkets kammervolumen rigtigt ud, samt holde sig fra gamle tændrør!!! JAN!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
Lidt opdatering på rullefelt!
viewtopic.php?f=34&t=15355" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=34&t=15355" onclick="window.open(this.href);return false;
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: 77,5 ccm 5 gear
Lidt mere opdatering!
Jan har bikset lidt med tændingskurven, og der er da sket noget, siden jeg sidst modtog en lydoptagelse.
Peakeffekten er ikke nødvendigvis helt retvisende, men prøv da lige at se forskellen på kurvernes forløb!
Jan har bikset lidt med tændingskurven, og der er da sket noget, siden jeg sidst modtog en lydoptagelse.
Peakeffekten er ikke nødvendigvis helt retvisende, men prøv da lige at se forskellen på kurvernes forløb!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: 77,5 ccm 5 gear
Er der nogen der ved hvorfor jeg eks. vis ikke kan se de billeder på dette indlæg, som Frandsen og nabo jan har lagt ind...også i tidligere indlæg?. Men kan godt i nogle af mine egne, nyrer indlæg se deres billeder..??
Re: 77,5 ccm 5 gear
Vi har haft et hacker angreb på siden, hackerne har ødelagt en stor mængde billeder så de ikke kunne gendannes
Re: 77,5 ccm 5 gear
Tak for svar