benzin

Her kan du skrive hvad du har lyst til, bare du overholder retningslinierne for forummet. Knallert emner bedes så vidt muligt placeres i en anden relevant kategori.
Besvar
jimmi
Junior knallert
Indlæg: 47
Tilmeldt: man 29. sep 2008 20:49
Kontakt:

benzin

Indlæg af jimmi »

hejsa ved godt det nok er det dumt spørgsmål men hvad benzin kører yamaha 4 gear på?
har ikke haft knallert i 10 år og dengang stod der jo knallert benzin stander ved nogle tankstationer
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af Jensmc »

Du skal bare købe 92 oktan blyfri. Heri blander du 4% olie af et anerkendt mærke. Jeg køber oftest 5 benzin ad gangen og hælder herefter 2 dl olie i. Rystes godt og hældes på dyret og så: brrrrruuuuuum - derudad.
Hvis du har 10 lilter benzin skal du bruge - øøøøøh ???? :?:
Den dobbelte mængde olie - rigtigt. Du hat vundet!!! :wink:
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af Morten - Webmaster »

Her vil jeg godt lige komme med en advarsel !

Jeg har kenskab til flere tankstationer i mit nærområde hvor man bare tog den billigste olie (kunne godt være alm motorolie) og hældte en sjat i knallertbenzinstanderen, det blev ikke målt af, og de var sådan set ligeglade.... jeg har min viden fra bekendte der rent faktisk arbejde på de pågældende stationer.

men idag står de vel ikke ret mange steder, så det er nok ikke så stort et problem mere.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af strynboen »

vil godt advare om at det ikke er godt at bruge olie som er beregnet til vandkølede eller marine motore(påhængsmotore).den type er beregnet til at køre koldere end luftkølede motore,,og smørere ikke godt ved høje temt,,den er desuden tilpasset med additiver mod tæring og for naturlig nedbrydening,,.den dutter ikke på vores underkølede yamsmotore,,,en tts racing er derimod super,,,og lugter godt :!: :!: politiet havde specielle sporhunde som kunne snuse en boret knallert op på 10 km afstand,,,, :lol: :lol: :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af Ole Rasmussen »

hah :D hvordan kan en hund lige lugte forskel.. men sjov historie
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af strynboen »

du har nok ikke kørt motorcross,så ville du kende lugten af æter 8) :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af Morten - Webmaster »

lugter det ligeså fælt som det nitromethanol som jeg brænder af med min fjernstyrede monstertruck ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af dexta »

Har du en fjernstyret monstertruck ? Fedt :D Er det med nitro, hvad er det for et mærke og hvor har du købt og givet for den ?? :wink: Kører du så i baghaven, så kan naboerne da også høre når du er hjemme :lol: :lol:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af FS1originalen »

Jeg sad lige og tænkte på den Castrol totaktsolie der vistnok er vegetabilsk og tænkt som en racerolie :twisted:

Der er et par af veterannørderne der bruger den, og man bliver pissesulten af at køre bag dem - det lugter helt vildt af grillbar :!: :lol: :!:

Min erfaring er: 2-2,5% moderne delsyntetisk knallert totaktsolie til en lovlig (eller næsten) Yamaha.
Er den tunet villle jeg bruge ca. 3% fuldsyntetisk scooterolie...

En af grundende til at jeg har den opfattelse at moderne olier er meget mere effektive end dem man havde for 30 år siden, og at en for stor oliemængde i benzinen nedsætter ydeevnen og samtidig tilsoder motoren unødvendigt.

Det er vigtigt (som Strynboen også er inde på) at olien er tilpasset maskintype og især omdrejningstal. En delsyntetisk knallertolie er perfekt til lovlig kørsel hvor motoren ikke bliver specielt varm, mens scooter og racerolier er beregnet til høje omdrejnings og forbrændingstemperaturer.

Med andre ord: En "for god olie" giver ikke optimal smøring på en lovlig motor, men blot for meget sod...

Erik

Ps. Når der ikke er andre gode tilbud bruger jeg Brugsens OK delsyntetisk til knallert og Fuldsyntetisk til Tun og scooter...
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: benzin

Indlæg af Jensmc »

Jeg kører selv 4 % på ALLE mine knallerter. Og jeg har aldrig haft problemer. Hverken lovlig eller ulovlig. I kan gøre, hvad I vil for at spare lidt penge. Jeg betaler gerne lidt ekstra og renser udstødning en gang ekstra på 10 år uden det bekymrer mig.
4 % er for mig (samme fs1 siden 1979) det eneste der duer. Osse selv om olien formodentlig er blevet bedre gennem årene.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Frit Forum - Off Topic"