Side 1 af 4

Skift til DX og 77.

: tirs 14. aug 2012 22:33
af Thorsen
Hej alle.
Som nogle sikkert ved, da jeg annoncerede mit projekt i Grenå, står min hvide K1 nu for tur. Den kommer til at stå som DX 77 som stelnummeret og motornummeret siger, med sølvgrå 77 tank og org sideskjolde, præcis som da den forlod Yamaha land i 1977.
Indtil videre har jeg fornav, skive, fælg, hovedcylinder, bremseslange, forgaffelbro og en masse småting. Så mangler jeg kun en forgaffel, kaliber, skærm, væskelågsbeholder, greb+konsoller og lyskontakt.
Følg med i hvad der sker i renovering af delene, billederne kommer løbende :D
Mvh. Peter.

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 14. aug 2012 22:50
af Tottenham
Vædskebeholder har jeg med til Gjern :what2

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 14. aug 2012 22:59
af Thorsen
Wups, den glemte jeg at få skrevet på. Den ligger i klorin for at blive hvid igen, og gevindene i cylinderen er blevet drejet op idag, ellers tak for tilbudet Totte ;)

Re: Skift til DX og 77.

: ons 15. aug 2012 07:45
af flexer
Klorin hjælper det

Re: Skift til DX og 77.

: ons 15. aug 2012 17:26
af Peterma
flexer skrev:Klorin hjælper det
yes, den bliver som ny....

Re: Skift til DX og 77.

: ons 15. aug 2012 22:13
af Thorsen
Jeps det gør det. Som i kan se på billederne her :hihi
Aftenen gik med at få renoveret gevind og gøre delene op for hvad jeg mangler og har. Der er muligvis gaskonsol, koblingskonsol og lyskontakt på vej ;)
Fandt også en Araya 1,40 fælg der har få rustpletter, ville være fin efter en gang ståluld og autosol så den kommer til at stå som bagfælget :D

Re: Skift til DX og 77.

: man 20. aug 2012 22:11
af Thorsen
Efter at have slebet og sandblæst tanken, hældte jeg 5 liter benzin på og fandt et lille hul. Det sad ved kronrøret, i svejsningen. Der var blevet slebet for hårdt ned i tanken så der var en lille revne. Nok til at den kan tætnes med noget glasfiberspartelmasse. Udover det blev forgaffelbroen sandblæst og slebet på båndpudseren. Den skal have rettet styrstopperne op og der skal svejses op. Jeg har af Jesper J købt speedometerdrev, gaskonsol og koblingskonsol. Så indtil videre går projektet stille og roligt fremad :(y)

Re: Skift til DX og 77.

: man 20. aug 2012 22:26
af Morten - Webmaster
Glem spartel til tætning !! Den lækker og opløser malingen indefra, det opdagede jeg på en maskine jeg købte med en ellers pænt malet tank. Jeg måtte strippe den og få den svejst, trykprøvet og malet om igen så jeg taler af erfaring.

Re: Skift til DX og 77.

: man 20. aug 2012 22:41
af Thorsen
Morten - Webmaster skrev:Glem spartel til tætning !! Den lækker og opløser malingen indefra, det opdagede jeg på en maskine jeg købte med en ellers pænt malet tank. Jeg måtte strippe den og få den svejst, trykprøvet og malet om igen så jeg taler af erfaring.
Så må jeg nok hellere smide 500 kroner og få den slagloddet :whew

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 21. aug 2012 08:59
af claus olieklud
hejsa... jeg tror ikke det koster 500 kr - kunne du ikke gøre det selv med alm loddetin og en brænder ? det ville jeg da nok forsøge... det skal bare være rent der hvor du lodder, og husk at bruge fluzmiddel der hvor du skal lodde - det er det der gør at loddetinnen smelter fast på jernet...
husk at tømme tanken for dampe inden da, men det ved du jo godt...
hilsen olieklud

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 21. aug 2012 13:38
af kreidlerhansen
Og ellers kan tank-sealer supplere fint bag et lag glasfiberspartel. Benzinen kommer derved ikke i kontakt med spartelmassen.

Men ellers er det muligt med loddetin og en blæselampe. Området skal være rent og må ikke gløde, for så koger tinnen af/hæfter ikke.

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 21. aug 2012 19:07
af Thorsen
Jeg må igang med den lille gasbrænder og en gang loddetin ;)
Tankten er helt tør og renset indvendigt, tak for jeres tips :D

Re: Skift til DX og 77.

: man 27. aug 2012 19:33
af Thorsen
Så gik lidt af dagen med at male lidt smådele. Jeg havde købt speedometerdrev+ kabel af Jesper J og fik en koblingskonsol af Kim BS.
I Grenå fik jeg et sæt sideskjoldsskruer, originale, af Jonannes (Dewil) som havde været igennem en galvaniseringstromle og blevet noget ridset i plastikket. Men en tur under en sort spraydåse hjalp lidt på tingene :hihi

Re: Skift til DX og 77.

: man 10. sep 2012 22:16
af Thorsen
Hej alle. Jeg købte en DX-forskærm af Kim der havde lidt liggemærker og rustnister i kromen. Men efter en gang ståluld og autosol blev den nu rimeligt hæderlig :(y)
Den fik også monteret stænkklap og tectylbehandlet indvendigt for at forebygge rust.
Mvh Peter.

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 11. sep 2012 07:47
af tøffe
ser god ud skal mok blive super pæn er jeg sikker på hilsen tøffe

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 11. sep 2012 10:39
af Ruben
Ser godt ud :(y)

Mvh Ruben

Re: Skift til DX og 77.

: tirs 11. sep 2012 23:49
af Thorsen
Mange tak. Idag modtog jeg forgaffelben, kaliber og forfælg, købt af Per Hildebrandt. Glæder mig til at lukke kassen op og se delene :D

Re: Skift til DX og 77.

: ons 12. sep 2012 17:26
af olebole
Det er dejligt at se dit prosjekt DX ! Det skal nok blive godt Peter :(y) Mvh. Ole

Re: Skift til DX og 77.

: ons 12. sep 2012 20:14
af Thorsen
olebole skrev:Det er dejligt at se dit prosjekt DX ! Det skal nok blive godt Peter :(y) Mvh. Ole
Mange tak Ole ;)

Re: Skift til DX og 77.

: tors 13. sep 2012 21:58
af Thorsen
Så fik jeg malet bremsekaliberen jeg købte af Per. Den kunne skilles ad uden de store problemer, dog skulle jeg have en 5 mm skrue i enden af pindboltene, spænde den op i skruestikken og banke på kaliberen med en plastikhammer. En gang varme hjalp også på det. Udover det fik jeg poleret det højre gaffelben som var uden maling. Der skal begge gevind til skærmen/kaliberen og bremseslangen have en gevindbøsning. Det venstre begyndte jeg at fjerne maling på, for s*tan sådan noget hammerlak er svært af få af. :teeth2
Lader billederne tale for sig selv ;)
Mvh. Peter.