Tak igen Kai - sig til hvis jeg skal levere et stel!
Føromtalte belgiers Yamaha racer:
Att: Kreidlerhansen: Din observation var korrekt - havde op til løbet på R.D. været bevidst om at 2xPer dukkede op med trimmet grej og mere erfaring - altså måtte også jeg finde på noget! Alle ved hvor nemt det er at øge ydelsen på en trykladet motor, altså højere tryk. Der gik det sjove af opgaven, for lige meget hvad, satte motoren ud ved fuldgas når jeg passerede 1bar. Adskillige aftener på bremsefeltet uden bedring, og ingen farve på tændrøret! Satte en anden type pumpe på:
Forskellige karburatorer, dyser, tændkurver samt kompressorer og stadig ingen bedring. Fire dage før bilen skulle læsses, prøvede jeg at reducere gnistgabet på 11´er røret til omtrent det halve af specifikationen med det resultat at motoren nu kunne præstere 2000rpm mere - før den satte ud! Tiden var knap og det lykkedes IKKE at anskaffe et tændings- anlæg, der kunne kaste flere kilojoule af sig
Troede ikke det kunne blive værre da jeg måtte gen- montere sidste års setup - men oplevede også udsættere her
Med kun 0.8bar kunne jeg hænge på Per indtil udsætterne satte ind - tiderne taler sit tydelige sprog:
Sidder nu og studerer tændingsanlæg og håber at finde et som kan få gnisten til at springe, i den særdeles mættede atmosfære i Honda´ens forbrændingskammer! Forslag er velkomne!
Att: Michael: Tror nu ikke at du finde et stel med plads til to 5-gears motorer
Følgende tegning handles undertiden på tysk/hollandsk Ebay:
Gør nu ikke samme fejl som mig, så kan du heller ikke være på den!
Tak for nu
Anders