Side 1 af 1

Yamaha fs1 Tændings problemer

: fre 19. okt 2012 09:25
af Vemmingbund
Har meget svært ved at starte. Der kommer eksplosioner i udstødningen har kun lille trækkraft.
Tændingspunkt er ok der er ok, platin afstand 0,4. Gnist i tændrør ok at se til.
Er der nogle som har et godt forslag til at komme videre?

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: fre 19. okt 2012 10:39
af Morten - Webmaster
Tændrørshætten af og hold kabel ende lidt fra topstykke, skal kunne trække 8-10 mm gnist.

Det KUNNE godt lyde som defekt kondensator som derfor ødelægger platin på meget kort tid. Har du lige skiftet platin er det sandsynligvis allerede ødelagt af gnister pga kondensatoren.

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: søn 21. okt 2012 19:32
af Vemmingbund
Hej Morten
Tak for hjælp, den køre igen. Kondensator samt ledningsføring lignede noget der minder om kaos. Ledning fra platiner, tændspole og tråd fra hjælpespole var loddet sammen i en stor klump og smeltet ned i kondensatoren samt total tilsnasket i olie. Platiner var brændt op.
Har nu samlet / loddet tråd fra hjælpespolen, ledning fra den nye kondensator og tændspolen under lysspolen og isoleret samlingen med et stykke flex.
Jeg må nok erkende at der nok er lang vej igen før motoren køre som den skal, er monteret med 7,5 hk tun og høre kun 70km/t. Hvor stor skal hoved dyssen ca. være i en 16mm karburator??

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: man 22. okt 2012 08:27
af claus olieklud
hejsa... godt du fik tænding på igen - ang dysestørrelse til 16mm kaburator vil jeg sige omkring #150
hilsen olieklud

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: man 22. okt 2012 10:22
af Vemmingbund
Hej Oleklud
Væk fra tændingsproblemer men til karburartor UPS. Har købt et 7.5hk tun ved Protuna. Har forsøgt at udskifte dysse, men gevind i strålerøret passer ikke med orginale dysser. Derimod passer strålerøret fra original 10mm kargurartor, er det en mulighed eller skal jeg få skåret nyt gevind i strålerøret til 16mm karburartor således orginale dysser passer. Jeg har ikke kunne finde dysser som passer i "lorte" gevind :sad
MVH Hans Kirkegaard

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: tirs 23. okt 2012 08:19
af claus olieklud
hejsa... du kan ikke bare skære et nyt gevind i mokini dyserøret, men istedet finde et mikuni dyserør - det er kun gevindet ved dysen der er anderledes på mokinirøret, det gevind der skrues i selve kaburatoren er det samme på begge dyserør... på den måde kan du bruge originale dyser...
faktisk findes der forskellige originale dyserør og nåle, og dyserøret er forkelligt fra mikuni vm10 / mikuni vm16
før min tid her på knallertforum vidste jeg ikke besked om dette, så derfor blandede jeg det sammen efter behag, men skal det være korrekt skal du finde dyserør & nål som passer til mikuni vm16...
du kan vælge at købe en brugt original mikuni vm16 komplet, eller du kan selv tilpasse det du allerede har købt... du kan med en lille rival rive dysen op til mål - hvis den iforvejen er for stor må du starte med en mindre dyse som passer gevind med kopi kaburatoren
hvad består det de kalder et 7,5 hk tunsæt af ??? jeg frygter en elendig 50ccm jerncylinder med et alm uoriginalt stempel
hilsen olieklud

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: tirs 23. okt 2012 12:12
af Vemmingbund
Hejsa.. Tak for din beskrivelse. Jag har forstået budskabet, men hvor finder jeg miknui vm16 dyserør?
Tunningssættet består af cylinder, stempel, top, karburartor og udstødning. Du har nok ret kvaliteten skriger til himlen om hjælp. Min søn kom hjem med en stor pakke! Hvad gør men ikke for at hjælpe, far /søn har det sjovt med olie på fingrende, vi skal jo alle lære medens tiden er!

Mvh HHK

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: tirs 23. okt 2012 14:27
af kreidlerhansen
http://www.protunahandels.de/product.as ... n=19064787" onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: tirs 23. okt 2012 15:02
af Jensmc
Dyserøret (strålerøret) er altså det samme, som i en 10mm. Det er mærket 110E4. Der er andre typer, men de er bl.a. til de højere luftlag.
Så er der bare nålen. Den skal være mærket 3G9. Den er meget almindelig.

Re: Yamaha fs1 Tændings problemer

: tirs 23. okt 2012 16:45
af Vemmingbund
Tak Jensmc
Hvordan kan jeg nu lige se om det er der rigtige nål og dyserør mår de ikke er mærket? Findes der en tabel med mål på de forskellige størrelser?

Mvh HHK