Side 2 af 2

Re: Yamaha Passola

: man 19. nov 2012 22:23
af Lehmann
Den fungerer ved hjælp af to stykker bi-metal. Ved bimetal forståes én plade med to forskellige typer metal på hver side af pladen, som arbejder vidt forskelligt afhængig af temperatur. I kold tilstand, kan pladen være som denne parentes "(". Når så metallet når en given temperatur, vil den med ét forme sig modsat ")".

Den funktion bruges til at hhv. åbne og lukke for to "ventiler/haner" mellem de tre slanger.

Ved kold motor, er der lukket for slangen, der går til chokermembranen på karburatoren. Når motoren når 40 grader på topstykket, (sker typisk efter ca. 200-300 meters kørsel), så åbnes der for vacuumet til chokermembranen, og denne går i "OFF". Slukkes motoren så inden den når ca. 65 grader, ELLER når motoren afkøles til under 60 grader, vil chokeren igen gå i "ON". Startes motoren igen ved temp. over 40 grader, vil chokeren med det samme gå "OFF". Slukkes motoren igen ved temp. over 65 grader, FORBLIVER chokeren "OFF" takket være nr. 2 bi-metal ventil.

"Kort fortalt" :thunge

Re: Yamaha Passola

: man 19. nov 2012 22:26
af malte39
okay :D

man lære noget hver dag som man siger :lol:

Re: Yamaha Passola

: tirs 4. dec 2012 18:04
af lars69
Er detsvære nød sælge den igen da der er kommet et andet projekt i vejen så hvis nogen skulle ha lyst så kan den hentes i hvidovre for 2500