Kims gule Passola
: lør 16. feb 2013 22:11
Jeg har været igang med en gul Yamaha Passola til Kim BS i den senere tid. Undervejs har jeg taget en masse billeder.
Den har stået hengemt hos tidligere ejer et sted, hvor det har støvet meget. De første mange billeder er fra før jeg begyndte at røre ved den. Dog har jeg pillet bagagebæreren af, da der sad en original topboks på den, som jeg selv kørte med sidste sommer. Den har kørt 12500 km. ialt, og står med originalt fordæk, som indikerer det samme. Der har ikke været pillet meget ved den, og alle strips og tapestykkerne på kabler og ledninger er de originale. Desværre er der et par skruer, som tidligere har været knækket, og forsøgt boret skævt ud af tidligere ejer. De skruestumper har jeg fjernet, og repareret de oprindelige gevinder.
Den skal naturligvis vaskes, pudses og poleres når vejret tillader det. Motorskjold, udstødningsskjold og fodplade bliver malet om. Ellers får den lov at beholde sin patina. Nye dæk og udstødning mv. kommer på. Den har fået et andet støtteben, da det oprindelige var rusten og bøjet pga. forkert brug. Nye simmeringe ved krumtappen, ny cylinder m. stempel og pakninger. Nyt tændrør, motorolie, batteri, forpære mv.
Tager billeder løbende, som det skrider frem.
De første får I her på Dropbox. Lyset er ikke det bedste, så rusten og snavset ser værre ud end det er på mange af billederne.
https://www.dropbox.com/sh/4iuqiezqfa2w ... %20Passola" onclick="window.open(this.href);return false;
Den har stået hengemt hos tidligere ejer et sted, hvor det har støvet meget. De første mange billeder er fra før jeg begyndte at røre ved den. Dog har jeg pillet bagagebæreren af, da der sad en original topboks på den, som jeg selv kørte med sidste sommer. Den har kørt 12500 km. ialt, og står med originalt fordæk, som indikerer det samme. Der har ikke været pillet meget ved den, og alle strips og tapestykkerne på kabler og ledninger er de originale. Desværre er der et par skruer, som tidligere har været knækket, og forsøgt boret skævt ud af tidligere ejer. De skruestumper har jeg fjernet, og repareret de oprindelige gevinder.
Den skal naturligvis vaskes, pudses og poleres når vejret tillader det. Motorskjold, udstødningsskjold og fodplade bliver malet om. Ellers får den lov at beholde sin patina. Nye dæk og udstødning mv. kommer på. Den har fået et andet støtteben, da det oprindelige var rusten og bøjet pga. forkert brug. Nye simmeringe ved krumtappen, ny cylinder m. stempel og pakninger. Nyt tændrør, motorolie, batteri, forpære mv.
Tager billeder løbende, som det skrider frem.
De første får I her på Dropbox. Lyset er ikke det bedste, så rusten og snavset ser værre ud end det er på mange af billederne.
https://www.dropbox.com/sh/4iuqiezqfa2w ... %20Passola" onclick="window.open(this.href);return false;