Tjaa Kim. Garantien, eller mangel på samme udløb da vi kørte til Kongsdal den første dag.
Det er jo hvad der kan ske med en gammel knallert, omend jeg ikke havde forventet at det skete allerede nu. Og de brækkede tænder på det nye, fandt vi også en årsag til.
Håber du får det til at virke, som jeg fortalte i telefonen:
Læg drevet på bordet med de to tappe væk fra bordpladen/op. Bor med et 2mm. bor et hul vandret ind i midten af overkanten af drevet. Det har en flad kant hele vejen rundt i toppen på godt 2mm. Du behøver ikke nødvendigvis bore, hvor de gamle tapper sad. Hullet skal være ca. lidt under ½mm. fra drevets overkant for at hullet kan holde.
Når det hul er boret hele vejen gennem den ene side, tager du et cykel eger, og drejer dets gevind ind i hullet du har boret. Brug evt. en skruestik til at sætte egeret i, og drej så drevet med fingrene. Når det er drejet næsten helt igennem, klipper du med en god tang egeret til i den rette længde svarende til de gamle tapper.
Det nummer har jeg lavet masser af gange når hvalpe/Kim
-ikke har været for nænsom med monteringen, og de er brækket.
Gevindet på et cykeleger er valset, og ikke skåret. Så gevindets diameter er lidt større end de 2mm, hvilket gør at det passer perfekt til formålet, og det sidder fast!