Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Aske A »

Hej igen.

Dewil, kan du forklare mig hvorfor den nederste du har linket er så dyr i forhold til de andre?


Har sendt beskeden igen olieklud.


Yamaha FS1 50SS: Synes den øverste er rigtig sprød. Overvejes bestemt.

Igen, tak for hjælpen.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Dewil »

12.800 er dyrt? :shock:

Find nu ud af hvad det er DU gerne vil have og hvad din pengepung tillader, så er alting meget nemmere.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af juhl-drengen »

for en maskine i den stand er det sgu saksusme ikke dyrt!

kig dog selv den er nærmest perfekt stand, uberørt, 5 gearet, der er registrerings attest til indregistrering som motorcykel :?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Aske A »

Hej igen.


Tak for hjælpen allesammen.


Har sendt dig en ny besked olieklud.


Yamaha FS1 50SS: Den øverste er godt nok sprød. Overvejes :)
Dewil: kan du forklare hvorfor den øverste du har sendt er så dyr?


MVH
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Aske A »

http://www.guloggratis.dk/knallerter/ya ... e-73205410" onclick="window.open(this.href);return false;



Her er knallerten. Alle meninger er værdsat!


Tror i har misforstået mig. Jeg taler om den til 20.000. Jeg har budget til det, men spørger bare om, hvad det er der gør den så dyr :)


Mvh
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af strynboen »

den er netop som dewil advare mod..ekstra høje støddæmpere..profil svinger..t hansen dele overalt...den er giftig..
hvis det er din stil--er det fint nok..men delene er kvalitets mæssig dårlige..med ringe stabilitet og dårlig holdbarhed..og det er billige dele..som ikke retfærdiggør en pris over 5000..og han vil have det dobbelte....mindst
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Christian M »

En knallert som den du har linket til, vil jeg kalde et "sminket lig", forstå mig ret. :)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af kreidlerhansen »

Ting du skal tænke over, når det drejer sig om veterankøretøjer:

Enten er den billig eller den kan køre...


;) Og det er STADIG billigere end at være bilejer.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af strynboen »

er du stadig sikker på at du vil have en knallert der er 40 år gammel....når den koster mere end en ny yamasaki

vi gamle køre på nostalgien..og har godt råd til at købe hvad vi vil have,,og masser af tid til at reppe i flere år..for et godt resultat...

du kan få en helt ny hæderlig kina knallert..som holder måske 10 år hvis den opbevares tørt..når du ikke bruger den..(de ruster af fugt)...jeg ville selv købe denne hvis jeg ikke havde 25 andre køretøjer...
de skal passes ekstra godt..da de ikke er i samme kvalitet som en ny honda til dobbelt pris..men har du en garage den kan stå i om natten..og smøre den godt i olie på cromen.. skal den nok holde til du skal have bil........
ps køb ikke en brugt..de er for ringe..pga den kortere levetid..og særlige ekstra pasnings behov for at holde den i god stand...det er ikke mange sælgere som har passet den godt nok...

http://www.yamasaki.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vedhæftede filer
Yamasaki--50-B8-800.jpg
Yamasaki--50-B8-800.jpg (92.88 KiB) Vist 12067 gange
Senest rettet af strynboen tirs 30. apr 2013 19:22, rettet i alt 1 gang.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Dewil »

Ja der er mange måder at blive snydt på, fik lige et opkald idag; Faderen til en knægt der havde købt sig en Yamaha med 5 gear fra 1982..... spurgte ham om det var korrekt forstået at det var en knallert? Ja ja.... men så kan den jo ikke køre lovligt i danmark da den ikke er typegodkendt med 5 gear fra det årstal??? Sælger havde sagt at det var ikke noget problem...... Hmm, du skal være være klar over at den er at sammenligne med en kinacrosser, den har ikke noget at gøre på dansk landevej og de tager den med hvis han bliver stoppet........

Spild af tid og penge efter min mening... :(
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af SigSauer »

Christian M skrev:En knallert som den du har linket til, vil jeg kalde et "sminket lig", forstå mig ret. :)
Enig...det første der fangede mit øje - udover crossbagsvingeren - er at gummibeskyttelsen ved koblingssneglen mangler.
strynboen skrev:...som ikke retfærdiggør en pris over 5000
Helt enig.... Hvis du alligevel er i den prisklasse, så køb hellere den til 12.800 kr. Her får du kvalitet for pengene, og en rigtig flot klassisk knallert

/Claus
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Henrik Buresø »

altså jeg syntes ikke man kan bedømme knallert stand via billede,om det er billigt eller dyrt,man kan få et inblik hvad der er tildsalg,og ikke den rigtigt standen,en dyr knallert kan også ha alvorlige fejl på motor eller andet,som også kan koste penge, ligsom en billig,man skal ud og se på den og gå den igennem med sælger og få en masse olie på fingerne,før man kan få et noglelunde helheds indblik,,that,s it
Senest rettet af Henrik Buresø ons 1. maj 2013 21:45, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af strynboen »

ja det er vigtigt at en erfaren prøvekøre den..u anset prisen...man kan næsten altid høre om der er grus i maskineriet...men billige taivansen dele giver jo en indikator på dårlighed..det er jo åbenlyst problematisk når en stor del af knallerten består af JUNK... :what2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg har skrevet med aske og opfordret ham til at vise billedet frem for at få så mange meninger som muligt... jeg er også inde på at der er mange uoriginale stumper på knallerten, men tilgengæld er den hel og ren... jeg mener lige som henrik buresø at man skal ud og se den i praksis - afgjort den er for dyr, men til en lavere pris kunne den godt være ok... vi kan jo ikke alle sammen køre 100% originalt... hvad den er værd er svært at sige, man skal ud og kikke på den med fingerne... såfremt den ikke er forskruet og motoren er god, stel i rimelig stand, forgaffel ok, lys og bremser virker, knallerten er stiv og skruet rimeligt sammen, så kunne den måske godt bruges ?
man skal også huske på at aske skal bruge den som et transportmiddel og den skal holde på skolens parkeringsplads - yamahaer er udsat for tyveri og dem som er 100% originale bliver hugget op til stumper, idet originale stumper bliver handlet til mere end det er værd !!! en med en del "tingeltangel" kan også blive stjålet, men måske det er lettere at leve med bagefter + det økonomiske tab er mindre...

ps. jeg syntes ikke yamahaen ser grim ud selv om der er meget uoriginalt... det ser da også ud til den er lakeret meget pænt

held og lykke med at finde den rigtige knallert

hilsen olieklud
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Aske A »

http://www.dba.dk/yamaha-fs1-4-gear-79- ... 000823639/" onclick="window.open(this.href);return false;


Ellers havde jeg kigget på denne her. Er den bedre? Og hvis der evt er nogen som bor tæt på de steder knallerterne bliver solgt, vil jeg somsagt sætte stor pris hvis nogle ville hjælpe mig :)



Mvh
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Christian M »

Hej.

Ja, den ser fin ud, den er med de helt rigtig bagsvinger, bag støddæmper, motoren ser ud som om den lige er blevet renoveret. Fronten ser også rigtig fin ud med, originalt bremse system. Læg dog mærke til styret, håndtagene, sædet, forlygten, lygteørerne, luftfilter kasse, motorbøjler, side skjolde, som er uoriginal. Men det er jo en smags sag. Rigtig fin knallert, du har fundet der.

Men vær opmærksom på, at hvis du vil have den til at se original ud, skal der offers nogle penge.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Kim B S »

Aske A skrev:http://www.dba.dk/yamaha-fs1-4-gear-79- ... 000823639/


Ellers havde jeg kigget på denne her. Er den bedre? Og hvis der evt er nogen som bor tæt på de steder knallerterne bliver solgt, vil jeg somsagt sætte stor pris hvis nogle ville hjælpe mig :)



Mvh
Hej Aske A.
Jeg tror at den er bedre end den anden du linkede til. Der er i hvert fald blevet købt nogen dele ved Benny, som vi kender fra denne side. Det ser jeg fordi der er en af Bennys nøgleringe, og skærmene ser ud som dem Benny sælger. :(y) Og så er der jo nok flere dele der fra. Og jeg ved af egen erfaring at Bennys dele plejer at være af rigtig fin kvalitet. :(y) Den har i øvrigt også original baggaffel, bagstøddæmpere og speedometer. Men som flere andre skriver, så er det vigtigt at komme ud for at se køretøjet, og prøve en tur på den, så man kan høre og se om den er ordentlig samlet. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Christian M »

Kan også se at det er en Luhac 5,3 hk udstødning der er monteret, som er rigtig god kvalitet.
Aske A
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 11:28
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af Aske A »

Det lyder jo fantastisk, lad os håbe der ikke er nogen der køber den før mig :shutup :p


Hvis der er nogen der bor i nærheden af Aars må i gerne kontakte mig. Kunne somsagt være super fedt at have en der ved noget om det, med ude at prøve den.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hvad skal jeg tænke over, når jeg køber Yamaha fs1?

Indlæg af claus olieklud »

hej... jeg så godt den stod som et underlink på den side hvor den røde er tilsalg - min umidbare tanke var den så ok ud, men som med alle andre skal man helst se dem i praksis... hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"