Standard opsætning køre dårligt!

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af dalgaard »

Enig Knud man skal ikke køre uden sidedækslet på, men for en kort prøvetur for at fejlfinde sker der ikke det mindste
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af Christian M »

Da jeg går og venter på mit dæk..

Er jeg gået i krig med at få motoren til at gå godt..

Jeg syntes satme den opføre sig underligt..

Jeg tog plumpen ud i dag, og dysede op til 120, men fik hurtigt skiftet tilbage til 110, og sænket nålen, da den gik sindsygt fed.. Det skulle ikke undre mig hvis den gik bedre med 100 dyse, hvis de findes :?: :?:

Nogen der ved hvad dette kan skyldes?? Som skrevet i starten af tråden er min opsætning helt lovlig bortset fra 3 skyls og at jeg har taget plumben..
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af FS1originalen »

Min første tanke er stoppet udstødning!!!

Enten i selve lyddæmperen, eller også (og mere sandsynligt) i udstødningsporten i cylinderen.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af Christian M »

Nogen tips til hvordan man kan rengøre udstødningsporten i cylinderen? :)
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af FS1originalen »

Ja da!

Af med cylinderen, og så i gang med en rundfil i porten...
Du er færdig når du kan se blankt metal rundt i kanten af hullet helt inde ved cylindervæggen. Og er den ikke voldsomt sodet til, så fil porten lidt større OPAD (altså den side der er mod toppen af cylinderen) - bare en halv til en hel millimeter gør underværker :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af Christian M »

Det vil jeg prøve imorgen :) Tak for svaret!

Jeg skal nok smide nogle billeder op af resultat :)

Men hvis den er gal med selve udstødningen eller fløjten hvad gør jeg så?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af Kim B S »

Hej Cristian.
Fløjten sidder fast med en skruge bagerst i udstødningen. Den skruer du ud, så kan du trække fløjten ud af bagenden af udstødningen, med en fladtang. Og så skal du bare skrabe alt soden af. :wink: Når fløjten er ude kan du også rense inde i udstødningen. Og der inde er der en skildevæg med et hul i midten. Rens også det hul i gennem, jeg har før oplevet at det hul har været halvveret i størrelse på grund af sod. :roll: Det plejer jeg at gøre med en lang jernstang eller lignende. :wink: God arbejdstlyst
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af Christian M »

Så har jeg renset og slebet i dag i et par timer.. Men uden den store effekt.. Den reagere voldsomt godt på luftskruen nu, men det er vidst det eneste der har ændret sig..

Jeg er kommet frem til at der er noget galt med karburatoren, fordi det er som om den hele tiden løber lidt over... Men der kommer ikke ud af bunden, men i stedet af det lille hul ved siden af luft skruen?? Hvad kan det skyldes, jeg har prøvet at rense over 3 gange nu men uden held..
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hvilken karburator har du på original eller uoriginal ??? mon ikke din svømmer er forkort i forhold til nåleventilen,,, og måske har din svømmer en tendens til at "hænge" lidt i de vulker som er i svømmerhuset,,, specielt ved mokuni karburatoren,,,, der er svømmer og bund ikke helt godt,,,, mokuni har en høj svømmer samt en lang nåleventil,,, et eller andet sted er der nogen billeder af de forskellige svømmere her på forum,,, mikuni har normalt kort kort svømmer og kort nåleventilprøv at leg lidt med det,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af 12V »

Blæs nåleventilen godt igennem fra begge sider.
Sæt et stykke slange på den og test om den lukket helt tæt når du trykker ventilen forsigtigt op mens du puster i slangen.
Test om svømmeren flyder i en kop vand, prøv og hold den under overfladen et stykke tid, der må ikke komme vand ind i den.
Slib graterne på svømmeren og "vulkerne" med noget fint sandpapir, korn 800 f.eks.

Forskellen på nåleventilen kan du se i NielsFups karburatorguide.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Standard opsætning køre dårligt!

Indlæg af Christian M »

Jeg opgav min gamle karburator, og anskaffede mig en helt original 381 karburator.. Den er nu monteret med 110 dyse og lovlig hele vejen igennem.. Bortset fra 3 skyls f5b..

Men mit problem er at jeg ikke kan få den til at starte nu.. Er det fordi den får forlidt benzin nu eller hvad?

mvh
Christian
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"