Bagsvinger

Her kan du spørge om hvad som helst omkring Yamaha FS1.
Besvar
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Bagsvinger

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Kan det passe at en uoriginal bagsvinger er smallere hvor den boltes på stellet, end den originale ? Jeg har lige taget en uoriginal af, og ville sætte en original på, men der er 5mm luft mellem bagsvinger og stellet. Ved nogen den nøjagtige bredde mellem bøsningerne på stellet ? Der er også en smule slør i bøsningerne i stellet. Ved nogen hvordan det lettest udbedres ?
Mvh Esben
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Bagsvinger

Indlæg af Knud »

EsbenNielsen skrev:Hej
Kan det passe at en uoriginal bagsvinger er smallere hvor den boltes på stellet, end den originale ? Jeg har lige taget en uoriginal af, og ville sætte en original på, men der er 5mm luft mellem bagsvinger og stellet. Ved nogen den nøjagtige bredde mellem bøsningerne på stellet ? Der er også en smule slør i bøsningerne i stellet. Ved nogen hvordan det lettest udbedres ?
Mvh Esben
Benny laver et renoverings stykke til stel/bagsvinger - det du´r !
Dine stelbøsninger er defekte
:mrgreen:
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Bagsvinger

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej
Tak for svaret. Jeg har selv mulighed for at dreje nogle nye bøsninger og svejse på, Men jeg er stadig i tvivl om hvor meget bøsningen skal stikke ud på hhv. højre og venstre side af stellet, og hvor stor den totale afstand skal være fra den ene bøsningskant til den anden.
Er det ikke også meningen at når det hele er samlet korrekt skal akslen gennem stellet ikke bevæge sig ? Skal det ikke spændes sammen så det vrid der er i bagsvingeren alene skal ske i gummibøsningen i bagsvingeren ?
Håber nogen kan hjælpe, da jeg er meget i tvivl.
Mvh Esben
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Bagsvinger

Indlæg af Dewil »

viewtopic.php?f=23&t=1607" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
EsbenNielsen
Junior knallert
Indlæg: 52
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 19:13
Kontakt:

Re: Bagsvinger

Indlæg af EsbenNielsen »

Hej Igen
Tusind tak for udførlig vejledning. Jeg må i gang med drejebænken.
Mvh Esben
Besvar

Tilbage til "Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha"