Side 1 af 1

Kreidler udstødning

: fre 5. jul 2013 20:26
af Kris6861
Hej jeg overvejer at skifte min udstødning på min Kreidler RMC for at få en anden slags lyd. Er der nogle der syntes det ville være dumt? Kører lige pt med en lige model uoriginal. Hvis jeg montere en ny udstødning hvor meget mere topfart ville det så give, hvis det ville give noget?

Jeg kunne godt tænke mig at få den til at lyde som denne her Suzuki: http://www.scootergalleri.dk/video/dive ... uzuki_dm50" onclick="window.open(this.href);return false; Altså med en sports udstødning.

Jeg ved godt at det er en Suzuki så de kan jo aldrig lyde identiske, men hvis i vil give et bud på en udstødning til en Kreidler rmc som lyder lidt identisk og kan man evt få en lovlig udstødning?

Re: Kreidler udstødning

: lør 6. jul 2013 11:33
af kreidlerhansen
Nu er en 'lige model' et vidt begreb, og i øvrigt er der intet at hente ved at skifte udstødning på en Kreidler. Det er cylinderen, som er begrænset!

For at få den nævnte lyd, skal du have fingrene i en potte med lyddæmperen, som kan skilles ad:

http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/m ... -28mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Endestykket afmonteres
Lyddæmperindsatsen pilles ud
Endestykket monteres igen

Om det lyder godt, er smag og behag!


Med en del arbejde i cylinderen, en større karburator (min. 16mm) og nedenstående udstødning, kan selv en 2,9-cylinder runde 75km/t med snerrende cross-lyd:

http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/m ... m-uni.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Den findes også til 32mm forrør, men der er ingen grund til at skifte forrør, hvis man gør tingene rigtigt... de første 150mm af mit kommende forrør svarer til et på 28mm, og den potte bliver god for 11.500rpm.

Re: Kreidler udstødning

: lør 6. jul 2013 23:18
af Kris6861
Har lige pt montoret en original cylinder. Så du siger jeg skal finde en ny 2,9hk, eller hvordan?

Men kan den std. krumtap osv holde til det? Jeg vil nemlig helst ikke skade den bitte maskine ;)

Re: Kreidler udstødning

: lør 6. jul 2013 23:29
af kreidlerhansen
Aner ikke, hvad du kører med nu... men en 2,9'er går fedt i standardtrim og med lidt arbejde kan den gå hæderligt! En ny finder du ikke bare lige, men en god brugt er da til at få fingrene i.
Ellers kan man jo gå hele vejen med 60cc cylinder, 17-20mm karburator og en 32mm udstødning.

Den originale plejlstang klarer sig fint op til 13.000rpm. Krumtappen som helhed er faktisk rigtig god. De to største syndere er dårligt afbalanceret svinghjul og for meget slør i hovedlejerne, når krumtappen står af.

Top Racing er en ok erstatning, Rito er bedre og så findes der en Mazzuchelli-plejlstang, som passer i den org. krumtap.
NC krumtap og lejer = affald, så vidt jeg er orienteret.

Re: Kreidler udstødning

: man 8. jul 2013 21:09
af Kris6861
Tror jeg holder mig fra 60cc :)

Re: Kreidler udstødning

: fre 19. jul 2013 17:19
af Kris6861
Hej igen. Jeg har fundet sådan en cylinder på DBA:http://www.dba.dk/kreidler-cylinder-40mm/id-1001812992/

Det er jo den 2,9hk du snakker om. Men hvad med topstykket, skal jeg også have en ny af den?

Men ellers så vil jeg køre dette setup: 2,9hk cylinder. Denne udstødning http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/m ... m-uni.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Med 28mm forrør.

Til sidst denne karburator: http://www.jmpbparts.com/kreidler/engin ... plete.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Men skal jeg have nyt topstykke og hvad med tændrør?

Re: Kreidler udstødning

: fre 19. jul 2013 20:36
af kreidlerhansen
Det er i hvert fald en 2,9-cylinder, men jeg kan da se, udstødningskanalen er blevet ændret en sjat. Hvor meget og om det duer, kan jeg intet sige om. Hvis det er gjort bare nogenlunde fornuftigt, burde den runder omtrent 65-70km/t uden større besvær med en 17mm Bing som foderapparat.

Der skal en anden studs til den karburator - der findes en 14-18mm svingstuds.

Men ellers burde du være godt kørende med den kombination.

Re: Kreidler udstødning

: søn 21. jul 2013 14:12
af Kris6861
Det kan være en af disse 2 er bedre?

http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 1e7d3fa3ff" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 1e7d3f9411" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kreidler udstødning

: søn 21. jul 2013 18:31
af kreidlerhansen
Ingen anelse... gider ikke sidde og gætte. :) Jeg ved kun, hvad jeg selv ville file en intakt 2,9'er op til, hvis jeg ville køre med noget i den stil.

Personligt havde jeg købt:
32mm udstødning + forrør = ~500kr
44mm KT til lille pindboltafstand = ~1.200kr
Standard Kreidler-topstykke = ~???
44mm Meteor-stempel = ~500kr
17mm Bing med lige studs... ~700kr
RS-luftfilter med indsats i metal = ~300kr

Under 3.500kr og så kommer man da over 80km/t uden de store kvaler. Alt det andet bliver som regel noget useriøst klamp, fordi man en stor del af tiden ikke kan regne med, at stumperne er i orden.

Kreidleren er lige så følsom over en godt slidt cylinder som enhver anden totakter, og en stor del af markedet er fyldt med cylindre, som reelt er slidt helt op. Kan du ikke stå med cylinderen i hånden og se honemærkerne, er den som regel slidt op.

Re: Kreidler udstødning

: ons 7. aug 2013 18:42
af Kris6861
kreidlerhansen skrev:Ingen anelse... gider ikke sidde og gætte. :) Jeg ved kun, hvad jeg selv ville file en intakt 2,9'er op til, hvis jeg ville køre med noget i den stil.

Personligt havde jeg købt:
32mm udstødning + forrør = ~500kr
44mm KT til lille pindboltafstand = ~1.200kr
Standard Kreidler-topstykke = ~???
44mm Meteor-stempel = ~500kr
17mm Bing med lige studs... ~700kr
RS-luftfilter med indsats i metal = ~300kr

Under 3.500kr og så kommer man da over 80km/t uden de store kvaler. Alt det andet bliver som regel noget useriøst klamp, fordi man en stor del af tiden ikke kan regne med, at stumperne er i orden.

Kreidleren er lige så følsom over en godt slidt cylinder som enhver anden totakter, og en stor del af markedet er fyldt med cylindre, som reelt er slidt helt op. Kan du ikke stå med cylinderen i hånden og se honemærkerne, er den som regel slidt op.
Hej igen. Jeg syntes faktisk det er et rigtigt godt setup til min Kreidler rmc 3-gear. Men hvor kan jeg få fat i delene henne? Jeg kan lige så godt sige det som det er, jeg er ikke meget for at købe en brugt cylinder, for man ved ikke hvor meget de har gået osv.

Men med dette setup kan jeg vel stadig bruge 28mm udstødning til?

Re: Kreidler udstødning

: tors 8. aug 2013 11:13
af kreidlerhansen
Hvis du har et svejseværk, kan du bruge en gammel te-potte...

Men kunne en 28mm udstødning bruges, havde jeg pointeret det! ;) Den lige, forkromede udgave koster omkring €25 og kan ofte findes på ebay.de inkl. forrør, spændebånd osv. for €40-50
De fungerer ok, og med en gearing på 13/36 skal den nok trække fornuftigt.

Lidt bonusinfo:

Hvis du falder for fristelsen til at købe en 20mm Bing, så vær opmærksom på, at kun NC's 20mm special-studs er høj nok! Den gængse 20mm studs duer kun til de store cylindre!
Lille pindboltafstand kræver en 4-5mm spacer mellem studs og cylinder, hvis karburatorens bundkar skal gå fri af motorblokken!

Re: Kreidler udstødning

: tors 8. aug 2013 16:54
af Kris6861
Kan man egentligt ikke bare gå hele vejen og købe sådan et sæt her: http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 51aa52dadd" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Re: Kreidler udstødning

: fre 9. aug 2013 03:41
af kreidlerhansen
Kris6861 skrev:Kan man egentligt ikke bare gå hele vejen og købe sådan et sæt her: http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 51aa52dadd" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Jo, hvis du har en 4/5g motor fra ~1974 eller senere... kittet er til bred pindboltafstand.