12V skrev:Mener jeg har fremgangsmåden i en puch manual et sted, altså hvordan den bores/slibes til korrekt mål.
Har også en ny bøsning liggende, mener fra et tysk mærke, som jeg aldrig fik brugt.
Jeg hører dig kun sige, den bøsning er til mig!
Det viser sig, at stort set alle originale stumper stadig fås hos
http://www.kreidleroriginal.com/" onclick="window.open(this.href);return false; så på længere sigt er det muligt at totalrestaurere den lille.
Selv den danske, lovlige cylinder er på lager i udlandet til ~1.500kr! Viser det sig, at jeg kan finde en NOS tank (rød/krom) og den danske udstødning er til at få fra ny, går jeg i gang til næste år.
Indtil videre går der dog nærighed i projektet, så jeg vil kun satse på sjatmaling og det rent mekaniske.
Status:
Savner bronzebøsning.
Savner nye Maxi-fælge + eger.
Savner et nyt styr m/ekspansionsbolt.
Friske platiner og kondensator skal monteres.
Det værste rust på fælge og eger raspes op og lakeres sølv.
Nye dæk + slanger skal monteres (mangler en slange).
Cylinderen måler 40,02mm og trænger til et nyt stempel; 39,99mm til FS1 burde passe!
Bremsebakker er på lager.
Hjullejerne er fine, efter en gang fedt og opstramning.
Kablerne er smurt med mineralsk olie/SAE30
Friløbskransen til startkæden er delt i to og den sidste halvdel vil IKKE af = Dremel/skæreskive/tålmodighed.
Fortandhjulet er magen til Florett'ens 11T og der lå et nyt i skuffen.
Bagtandhjulet er ok, men skal erstattes af et 40T (Puch Maxi/6 huller)
Jeg burde vist gå i gang med et projekt-emne?