En årgang 1975 fra Belgien.
: lør 16. nov 2013 14:52
At kalde det et renoveringsprojekt, er nok lige i overkanten, men en dag har jeg da brugt på den
Jeg har jo handlet lidt med Pisen, hvor jeg fik denne dejlige 75´er i bytte på en 76´er patina.
Planen var, at jeg ville slagte den og bruge alle de originale dele, som mangler på min 75´er i blå.
Da jeg ikke havde hørt den i gang endnu, og jeg fik den i bytte uden cylinder, stempel, indsugning, karburator, udstødning, sæde, forskærm og baglygte med holder, så var jeg jo lidt spændt på at høre den gå.
Jeg satte derfor en gammel original TUM 178 potte og forrør på. Den fik en gammel FS1-cylinder med tilhørende stempel fra hylden.
Den fik også en original 16 mm karburator med 16 mm indsugning.
Så startede den i første hug
Den gik også utrolig kønt i motoren.
Ja, så tog den ene del den anden, for jeg havde tilfældigvis en af Bennys meget fine forskærme uden huller i overskud. Den kom på.
Et Benny-sæde kom også på. Et sæt uoriginale blinklys fra Thansen kom også på. De var endda i metal
En original baglygteholder med baglygte - godt nok ikke den rigtige til en 75´er fra Belgien, men denne baglygte har siddet på mange årgange i mange lande, så alt andet lige, så synes jeg det var bedre end noget uoriginalt.
Der skulle også et nyt batteri til. Det der sad i var originalt - fyldt med japanske tegn
Der skulle også et blinkrelæ til, da det oprindelige var pillet ud.
Og nu står den der og ser pæn ud - patina, men pæn. Den starter altid ved første tramp, og den smutter let 60 km/t.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke nænne at slagte den. Måske om nogle måneder, men lige nu skal den have lov at leve som den er.
Lidt billeder af maskinen.....
Jeg har jo handlet lidt med Pisen, hvor jeg fik denne dejlige 75´er i bytte på en 76´er patina.
Planen var, at jeg ville slagte den og bruge alle de originale dele, som mangler på min 75´er i blå.
Da jeg ikke havde hørt den i gang endnu, og jeg fik den i bytte uden cylinder, stempel, indsugning, karburator, udstødning, sæde, forskærm og baglygte med holder, så var jeg jo lidt spændt på at høre den gå.
Jeg satte derfor en gammel original TUM 178 potte og forrør på. Den fik en gammel FS1-cylinder med tilhørende stempel fra hylden.
Den fik også en original 16 mm karburator med 16 mm indsugning.
Så startede den i første hug
Den gik også utrolig kønt i motoren.
Ja, så tog den ene del den anden, for jeg havde tilfældigvis en af Bennys meget fine forskærme uden huller i overskud. Den kom på.
Et Benny-sæde kom også på. Et sæt uoriginale blinklys fra Thansen kom også på. De var endda i metal
En original baglygteholder med baglygte - godt nok ikke den rigtige til en 75´er fra Belgien, men denne baglygte har siddet på mange årgange i mange lande, så alt andet lige, så synes jeg det var bedre end noget uoriginalt.
Der skulle også et nyt batteri til. Det der sad i var originalt - fyldt med japanske tegn
Der skulle også et blinkrelæ til, da det oprindelige var pillet ud.
Og nu står den der og ser pæn ud - patina, men pæn. Den starter altid ved første tramp, og den smutter let 60 km/t.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke nænne at slagte den. Måske om nogle måneder, men lige nu skal den have lov at leve som den er.
Lidt billeder af maskinen.....