Side 7 af 10

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: man 7. jul 2014 19:27
af Kim B S
Hej Johannes.
Din Golf var da ellers ret fin på de billeder. :(y)

Hej Poul-Erik.
Jeg tror nu ikke at den er storslem, den er meget nem at starte, olieforbruget med 15/40 olie er omkring 1/2 liter pr 1000 km, men den er ikke helt så kvik som en frisk Golf 1,8, jeg vil gætte på at der mangler ca 25 til 30 HK af de oprindelige 90 Hk. :wink: Så den er nok en smule slidt, den har trods alt også kørt et godt stykke over de 300000 km. :wink:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: ons 23. jul 2014 15:50
af Kim B S
Hej alle.
Her er lige lidt nye billeder af min Golf, hvor man kan se de sidste forbedringer, det være sig fine nymalede døre, VW-emblem på bagpanel og lidt rødt maling på kølergitteret. ;)

https://www.copy.com/s/8aS2SCXewYwq7LHM" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen Kim.

_________________

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: lør 26. jul 2014 23:39
af Kim B S
Hej alle.
Jeg har i dag skiftet de foreste bremsebelægninger på Golfen. :wink: I går fandt min kone Gerda nemlig en belægning uden metalbund i vores indkørsel, som vidste sig at være fra den venstre forbremse på Golfen. :o Da jeg skiftede dem i højre side, vidste det sig at den ene belægning der, også snart ville have lidet samme skæbne. :o (Hvorfor mon jeg kommer til at tænke på T Hansen-skrammel?). :lol:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: lør 26. jul 2014 23:51
af trs
Eller Biltema. De kan nemlig også det der.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 27. jul 2014 00:01
af Kim B S
Hej Christian.
Jeg har heldigvis ikke købt de nye nogen af de to steder. Jeg købte nogen fra LUCAS til 300 kr. ved en automekanikker. De burde være bedre. :wink:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 27. jul 2014 00:01
af Dewil
Det har jeg også oplevet på Regina's gamle Escort.... og de havde ikke kørt ret langt. Det interessante er at i min tid mekaniker har jeg ALDRIG oplevet belægning der slap på en bremseklods...

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 27. jul 2014 00:10
af Kim B S
Dewil skrev:Det har jeg også oplevet på Regina's gamle Escort.... og de havde ikke kørt ret langt. Det interessante er at i min tid mekaniker har jeg ALDRIG oplevet belægning der slap på en bremseklods...
Hej Johannes.
Det er også første gang jeg har oplevet det på egne biler, men jeg har før hørt om fenomenet på andres biler, og mine belægninger var også langt fra at være slidt hel ned, godt halvdelen var der i hvert fald stadig. :lol:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 27. jul 2014 17:08
af Kim B S
Kim B S skrev:Hej alle.
Jeg har i dag skiftet de foreste bremsebelægninger på Golfen. :wink: I går fandt min kone Gerda nemlig en belægning uden metalbund i vores indkørsel, som vidste sig at være fra den venstre forbremse på Golfen. :o Da jeg skiftede dem i højre side, vidste det sig at den ene belægning der, også snart ville have lidet samme skæbne. :o (Hvorfor mon jeg kommer til at tænke på T Hansen-skrammel?). :lol:
Hilsen Kim.
Hej alle.
Samtidig fik jeg også lige skiftet over til mine Dotz fælge, som jeg faktisk synes passer fint til min røde Golf. ;) Her er lidt billeder. ;)

https://www.copy.com/s/SS3RlPDptDybbWwf" onclick="window.open(this.href);return false;

Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 27. jul 2014 19:09
af Dewil
Jeg er nu stadig mest til en Golf 2 i denne skikkelse: http://www.dba.dk/vw-golf-ii-20-gti-16v/id-1009142644/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 27. jul 2014 19:54
af Kim B S
Dewil skrev:Jeg er nu stadig mest til en Golf 2 i denne skikkelse: http://www.dba.dk/vw-golf-ii-20-gti-16v/id-1009142644/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Johannes.
Ja, en GTI 16 V Edition one, Den er bestemt også flot, ja den er faktiks rigtig fed, og dejligt med en motor med lidt HK. :(y) Men den er for lav til daglig kørsel som min er lavet til, og de fælge må være ret besværlige at rengøre. :lol: Samtidig er den røde farve på min nemmere at reparrere på i tilfælde af stenslag, og jeg kan faktisk godt lide den farve. :wink:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: søn 27. jul 2014 20:02
af Nikolaj Y
Dewil skrev:Jeg er nu stadig mest til en Golf 2 i denne skikkelse: http://www.dba.dk/vw-golf-ii-20-gti-16v/id-1009142644/" onclick="window.open(this.href);return false;
Han bytter også med knallerter - bl.a. Yamaha fs1... meget klog mand :(y) :thunge

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: man 11. aug 2014 17:19
af Kim B S
Hej alle.
I dag har jeg afleveret min Golf til mekanikkeren, for at få skiftet motoren, og få lavet pladearbejde i mortorrummet, det sidste af den slags. ;)
Billeder kommer når jeg får Golfen hjem. ;)
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tirs 12. aug 2014 10:10
af Twinsport
Hej Kim
Kim B S skrev:... I går fandt min kone Gerda nemlig en belægning uden metalbund i vores indkørsel, som vidste sig at være fra den venstre forbremse på Golfen. :o Da jeg skiftede dem i højre side, vidste det sig at den ene belægning der, også snart ville have lidet samme skæbne...
Typisk sker det fordi at klodserne har været så varme at limen slipper. Det er der ikke noget unormalt i. Jeg har ofte set det på mine egne klodser, men jeg skifter dem med jævne intervaller af samme grund. Man kan uden problemer kampbremse indtil belægningen slipper bagpladen langs kanten. Når dét først er sket, så er det bare et spørgsmål om tid inden hele belægningen slipper, da der nu kommer vand (og rust) til bagpladen. Derfor bør man også, efter min mening, skifte klodserne med jævne intervaller (fx hvert andet år) i stedet for at køre dem helt ned. Eller skifte dem hvis man ved at der er blevet kampbremset så bremserne har været overophedet (kraftig røg, eller ild i bremsebelægningen). Det sidste har vi jo alle prøvet :mrgreen:
Kim B S skrev:... (Hvorfor mon jeg kommer til at tænke på T Hansen-skrammel?)...
Det behøver du heller ikke. Det sker med alle klodser (og bakker).

/Steen

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tirs 12. aug 2014 23:08
af Kim B S
Twinsport skrev:Hej Kim
Kim B S skrev:... I går fandt min kone Gerda nemlig en belægning uden metalbund i vores indkørsel, som vidste sig at være fra den venstre forbremse på Golfen. :o Da jeg skiftede dem i højre side, vidste det sig at den ene belægning der, også snart ville have lidet samme skæbne...
Typisk sker det fordi at klodserne har været så varme at limen slipper. Det er der ikke noget unormalt i. Jeg har ofte set det på mine egne klodser, men jeg skifter dem med jævne intervaller af samme grund. Man kan uden problemer kampbremse indtil belægningen slipper bagpladen langs kanten. Når dét først er sket, så er det bare et spørgsmål om tid inden hele belægningen slipper, da der nu kommer vand (og rust) til bagpladen. Derfor bør man også, efter min mening, skifte klodserne med jævne intervaller (fx hvert andet år) i stedet for at køre dem helt ned. Eller skifte dem hvis man ved at der er blevet kampbremset så bremserne har været overophedet (kraftig røg, eller ild i bremsebelægningen). Det sidste har vi jo alle prøvet :mrgreen:
Kim B S skrev:... (Hvorfor mon jeg kommer til at tænke på T Hansen-skrammel?)...
Det behøver du heller ikke. Det sker med alle klodser (og bakker).

/Steen
Hej Steen.
Jeg har haft 1 Opel Kadett C, 2 Volvo Amazon, 2 Volvo 360, og 2 Volvo 240 før Golfen, og jeg har aldrig oplevet lignende problem på nogen af dem eller for den sags skyld på nogen af de knallerter jeg har harft i gennem tiderne. Min mekanikker som mest arbejder med Volvo, havde aldrig oplevet det på en Volvo, har han fortalt. Så jeg er ikke sikker på at det er så almindelig, men på den anden side, så er der desværre kommet lidt for meget billig skrammel på markedet. :roll:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tirs 12. aug 2014 23:18
af Dewil
Jeg er altså også nødt til at bekræfte at det på ingen måde er normalt at belægningen slipper.... på ingen måde. Jeg har pillet i mange sære køretøjer i mit liv, men jeg har kun en eneste gang oplevet at belægningen slap på en forholdsvis ny bremseklods. Den sad på ekskonens Ford Escort 1,3 som kun hun kørte i, så det har ikke været kørt hårdt eller lignende. Der var kun en grund til den fejl og det var at det var købt hos T-hansen..... en fejl jeg aldrig vil begå igen. Det værste er at fjolset som styrer biksen kun tænker på at tjene penge.... uanset hvor høj en pris kunden må ende med at betale.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tirs 12. aug 2014 23:48
af Kim B S
Dewil skrev:Jeg er altså også nødt til at bekræfte at det på ingen måde er normalt at belægningen slipper.... på ingen måde. Jeg har pillet i mange sære køretøjer i mit liv, men jeg har kun en eneste gang oplevet at belægningen slap på en forholdsvis ny bremseklods. Den sad på ekskonens Ford Escort 1,3 som kun hun kørte i, så det har ikke været kørt hårdt eller lignende. Der var kun en grund til den fejl og det var at det var købt hos T-hansen..... en fejl jeg aldrig vil begå igen. Det værste er at fjolset som styrer biksen kun tænker på at tjene penge.... uanset hvor høj en pris kunden må ende med at betale.
Hej Johannes.
Jeg kunne nu heller ikke forstå at det kunne passe. :lol: Jeg vil mene at det kun sker hvis man har købt belægninger i for dårlig kvalitet. :roll:
Hilsen Kim.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: tirs 12. aug 2014 23:55
af Dewil
Men det vigtige er at disse dårlige varer er noget som han sikkert selv får fremstillet, transporteret og sælger fra sine butikker på trods at varerne sandsynligvis slet ikke er godkendt og dermed lever op til de krav der stilles.... det er det der skræmmer mig.

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: ons 13. aug 2014 08:21
af Twinsport
Hej Johannes og Kim

Jeg hører hvad i siger.

Hvis i har lyst til at se fænomenet, så tag bilen - lav 10 katastrofeopbremsninger i træk fra topfart (hvis i kan uden at bremsen fader) og check klodserne bagefter. Jeg garanterer jer for at belægningerne er revnet - uanset fabrikat. Læg dem så i haven i - lad os sige 2 år, så de kan få noget fugt. Så kan i selv se hvor godt fast belægningen sidder. I bliver overrasket..

Hvis jeg ovenfor gav udtryk for at jeg ofte havde set belægningen slippe helt, så er det ikke rigtigt. Det har jeg kun set én gang på en bil og et par gange på en Kreidler.. Beklager. Til gengæld har jeg set mange klodser hvor belægningen har sluppet i kanten. Derfra er det bare et spørgsmål om tid inden rusten får hele belægningen til at slippe.

Sintermetalklodserne på min Yamaha lader ikke til at gøre det. Til gengæld bider de så hårdt i skiverne at jeg tror at skiverne er slidt op før klodserne :roll:

/Steen

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: ons 13. aug 2014 09:13
af claus olieklud
hejsa... jeg kender godt det fænomen med at belægningen slipper lidt i kanten, men syntes alså kun det gælder for bremsebakker ( ikke klodser ) - mine erfaringer gælder dog mest gamle knallerter hvor bremsebakkerne er gamle, her er jeg enig i at rust & ir langsomt begynder at løfte belægningen fra kanten af

det sætter ellers noget af et krav til det lim sådan nogle belægninger bliver limet fast med, jeg tør ikke tænke på hvor varm sådan en bremsebelægning bliver under kraftig opbremsning... ved unormalt brug kan en bremseskive jo bremses rødglødende, men selvfølgelig kan en bremsetromle ikke blive lige så varm da den både er tungere og har større overflade samt bedre leder varmen ud i fælgen

om thansens bremseklodser er dårligere end så mange andre discount bremser ved jeg ikke, jeg tror nu ikke thansen får special lavet kun til dem selv, det er sikkert kun indpakningen der er til forskel fra fx. biltemas bremser - så skal man være sikker på kvaliteten må man købe originalt

jammen kim - så må vi da håbe det er en god motor du får lagt i bilen, sådan en vw motor er vel stærk i sig selv, men jeg kan forstå den gamle er godt opslidt... hvis ikke man i forvejen kender motoren så opdager man som regel først skavankerne når man har kørt lidt med den nye motor ! du vælger vel at sætte ny kobling/udrykkerleje i fra start ?

du får da ellers lavet noget ved den bil så jeg håber den ender med et perfekt eksemplar

hilsen olieklud

Re: VW Golf 2 1,8 GT.

: ons 13. aug 2014 12:53
af Kim B S
Hej Claus.
Ja, motoren har fået skiftet flere sliddele før montering, blandt andet det du nævner samt Tandrem, vandpumpe, pakdåser og nogen pakninger som ikke var helt tætte, jeg husker ikke det hele, men min dygtige mekanikker plejer at have styr på det, så jeg tror at det bliver godt. :(y) Samtidig får den lavet pladearbejde i motorrummet, som jo er nemmest når motoren er ude, så den der efter er 100% uden rust. :(y) Så jeg ender med at have en gammel klassikker, som jeg kan være bekendt at vise frem til de kommende træf rundt omkring. :D Og ja, det har været en stor omgang, og en smule dyrt, men jeg synes også at jeg ender med at have en rigtig fed vogn i top stand. :(y)
Hilsen Kim.