Side 1 af 1

Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

: tors 23. apr 2015 19:07
af mathiesen92
Hej, nu kommer der nok en spørgsmål i har hørt 100 gange før.
Det drejer sig om stelnummeret på en Yamaha fs1 4 gear jeg kigger på. Hvordan ved jeg om at stellet tilhøre en 4 gear og en ikke en 2 gearet?

Jeg har søgt internettet tomt for resultatler, så derfor jeg har oprettet bruger herinde.

Håber i kan hjælpe hurtigst muligt.

Stelnummeret: 381-261xxx WYA-Q

Mvh.

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

: tors 23. apr 2015 21:37
af Kim B S
Hej mathiesen92.
Det stelnummer du opgiver er nummeret på en FS1DX altså modellen med skivebremser forand fra 1978. :wink:
Stelnummeret på en 2gears kan kendes på at det starter med 3EE. :wink:
Hilsen Kim.

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

: tors 23. apr 2015 21:42
af claus olieklud
hejsa... det er såment et rigtig 4 gears stel du har, alså et dx `78... dx ses ved det starter med 26, årg `78 læses ved bogstavet Q

havde det nu været et 2 gears stel havde der stået 3EE istedet for 381

hilsen olieklud

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

: tors 23. apr 2015 21:45
af claus olieklud
så det var vi enige om kim

i det gamle forum kunne man se hvis en er hurtigere til at poste end en selv - det kan man åbenbart ikke mere ???

hilsen olieklud

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

: tors 23. apr 2015 22:06
af mathiesen92
Tusinde tak.
Jeg fandt også frem til årgang og dx. Men kunne ikke finde noget info om 2 gear stelnummer.

Næste dumme spørgsmål, vil det være en ulovlig ændring hvis den ikke har skrivebremse foran, men bare tromle?

Re: Yamaha fs1 4 gear VS. 2 gear.

: fre 24. apr 2015 08:03
af claus olieklud
nææ jeg tror ikke der er noget forbudt ved det - en knallert skal havde bremser på begge hjul som tilsammen hurtigt, sikkert og effektivt skal kunne bringe køretøjet til standsning, det er ihvertfald hvad loven siger, desuden aner politiet intet om hvilket stelnummer der tilhører skivebremse eller tromlebremse, det er kun sådan nogle tosser fra knallertforum som har forstået at læse det ud fra stelnummert

havde det været mig ville jeg finde en skivebremse forgaffel da jeg syntes det er meget mere exklusivt end tromlebremse, det er dog ikke alle der er enige i det... man kan også sige at det er langt dyrere at lave end en tromlebremse, men da stellet nu engang er et dx stel syntes jeg du skulle overveje det

såfremt det er en knallert der er total adskilt du skal til at opbygge, ja så vil jeg lige minde dig om at tjecke hullerne til akslen for centralstøtteben og bremsepedal - de er næsten altid slidt ovale, men kan nemt laves ved at udbore nogle punktsvejsninger og isætte nogle nye bøsninger med punktsvejsning - det gør fremad rettet at du kan anvende centralstøtteben, samt at bremsepedalen kommer til at sidde ordenligt

hilsen olieklud