Nå ved ikke helt hvad jeg skal begynde med... så lad os tage de dårlige nyheder først..
efter at have fjernet lidt spartel fandt jeg ud af det yderste lag plade omkring bagsvingeren var revnet... ligeledes var det inderste godt og grundigt råddent så det er kun et par vej bump imellem at man får en tur på numsen... så jeg skal have lavet en stump støttejern til at holde det korrekt sammen mens jeg skærer/svejser og lavet 2 stykker plade til at svejse i og så svejse de originale beslag over på igen... og så bør jeg nok lade hele bunden stå i citron syre for at fjerne det rust der er... give det ekstra med grunder og en dejlig masse tectyl.. men derudover virker den til at være rimelig solid
Kan simpelthen ikke få bagsvingeren af.. kan ikke komme til ordenligt med fast nøgle udefra eller topnøgle inde fra.. så ender nok med at bore bolthovederne af... :
http://postimg.org/image/o1x41h9rz/6dbc9953/
Og ja så er der....vandrøret.. UPS forrøret!
En negativ ting af mindre karakter er så at det ene af to gevind stykker der er under tanken til at holde kabel holderen er skåret over så der skal en ny på(så ikke jordens værste problem)
Nå men må nok hellere vise jer billeder af hele knallerten efterfulgt af nogle gode nyheder!
der er lidt ekstra dele med inkl. en ekstra motor, der mangler lidt små stumper, men da jeg har planer om en mindre special er der næsten hvad jeg skal bruge.
En af de ting der mangler er det ene af de bagerste sideskjolde, men efter min mening er den egentlig kønnere kun med de forreste
Og så var jeg lidt skuffet da jeg opdagede der ikke var nogen gevind i tanken til tank bagagebærer, men skuffelsen varede kort da jeg opdagede en boble ved tanken jeg var bange for var en utæthed... men efter at have skrabet den væk fandt jeg et hul, hvor efter at have renset hullet fandt jeg et gevind der var fyldt op med LÆRERSNOT/ELEFANTSNOT(tja den var ny..) det samme gjorde jeg 3 ekstra stedet på tanken, så skal jeg bare have fundet en bagagebærer
Har aftalt en bytte handel med en anden entusiast der hellere vil have eger fælge på sin så jeg får hans foxi stjernefælge i bytte for mine eger fælge
Og så har jeg haft fat i JMPBparts fik dem til at tage mål på forgaffel kronrøret på deres EBR forgaffel, og den var 3mm længere i kronrøret end foxien men da kronrøret er gennemgående og det er gevindet der er længere(omkring 10mm længere end foxi forgaffelens) men alt derudover passer, så er det jo ingen hovedpine overhovedet! men kan nu få en ny stærkere og flottere forgaffel på i stedet
Der er en mindre overvejelse om jeg skal svejse skivebremse beslag på og sætte den fs1 bremseskive jeg har i overskud på forhjulet sammen med en scooter kaliber men vi ser på det...
Så indtil videre kører det da OK
Den visuelle plan er noget i den her stil: http://billeder.bazoom.dk/scooter/galle ... le-red.jpg
med ebr forgaffel, "pocket bike" sæde, stjernefælge, plastik forskærm, og så en separat speedometer plader med speedometer og eftermonteret tændingslås gemt væk bag en Acerbis lignende forlygte. og så tænker jeg på at male den hvid eller lignende lys farve
Hvis nogen har originale fodhvilere med fint gummi eller løse fodhviler gummi liggende til foxi (der står KTM på), nye kabler eller en tank bagagebærer så er jeg interesseret
Ktm Foxi stueprojekt
Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Ktm Foxi stueprojekt
Indlæg af juhl-drengen »
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Gå til
- Ny på forum? Læs her!
- Vigtig information
- Frit Forum - Off Topic
- Præsenter dig selv
- Fælles køreture, træf, begivenheder og stumpemarked
- Knallert Grupper
- ↳ Yamaha Forummet
- ↳ Webshoppen
- ↳ Info og download af Yamaha
- ↳ Guide til renovering af Yamaha skrevet af brugerne selv, køb m.m.
- ↳ Karburator, rensning og justering trin for trin.
- ↳ Reperationshåndbog - Step by step
- ↳ Tilspændings momenter for Yamaha FS1
- ↳ Ledningsnettet tilsluttes på Yamaha FS1
- ↳ Bagsvinger opmåling
- ↳ 12 gode råd ved køb af knallert
- ↳ Tændings justering
- ↳ Motor renoverings guide - Step by step
- ↳ Koblingsguide - En guide der gennemgår FS1 koblingen
- ↳ Hjul & eger - en guide i opspænning af hjul
- ↳ 2 takts olie - en lille fil til computer / mobilen som kan regne oliemængde ud ved blanding af 2 taktsbenzin
- ↳ Cylinderudregning - en lille fil til computer / mobilen som kan regne Cylindervolumen ud
- ↳ Indregistrering af Yamaha FS1
- ↳ Malerguide - En guide til lakering af tank
- ↳ Regneark til grader VS mm Fortænding
- ↳ Reservedelskataloger, el-diagrammer og officiel teknisk dokumentation
- ↳ Reservedelskatalog 5 gears årg. 1969-71 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1969 (Kan kun åbnes i Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1972 (zip fil med jpg filer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1972 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1973
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1974 (Scan i PDF format af den lille reservedelsbog i ca. A6)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1975 (kræver plugin i andre browsere end Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1976
- ↳ Reservedelskatalog årg. 1978 (kræver plugin i andre browsere end Microsoft internet explorer)
- ↳ Reservedelskatalog Årg 1979 (Scan i PDF format)
- ↳ Reservedelskatalog 1974-1978 incl DX (Bemærk mange årgangsfejl fra importør)
- ↳ Reservedelskatalog fs1 2 gear DK
- ↳ Servicebog Dansk/Svensk
- ↳ Service manual FS1 5gear 1969-71 + modellerne: F5, J5, & G5G
- ↳ Stempel / Cylinder tolerancer
- ↳ Instruktionsbog Yamaha FS1 - Gammel model
- ↳ Instruktionsbog Yamaha FS1 - Ny model
- ↳ Ledningsdiagrammer
- ↳ Tum178 typegodkendelse
- ↳ Tun og reservedelslister fra "gamle dage"
- ↳ Passola reservedels katalog
- ↳ Sting reservedels katalog
- ↳ Fakta, Farver og nørdet information om FS1
- ↳ Mekanikken på Yamaha
- ↳ Start / køreproblemer > Læs her før du poster !
- ↳ Mekaniske problemer & spørgsmål
- ↳ Specialværktøjer & konstruktionsændringer af Yamaha
- ↳ Tuning
- ↳ Hvordan / Hvilken / Hvorfor.. om Yamaha
- ↳ El-teknik på og til Yamaha
- ↳ Elektriske problemer & spørgsmål
- ↳ Guide ledningsnettet på Yamaha FS1 - udarbejdet af Nielsfup
- ↳ Elektronik og teknik hjørnet - tilbehør og ombygninger
- ↳ Kendte fejl MED løsningsforslag (STIL IKKE SPØRGSMÅL HER)
- ↳ Projekter & Maskiner
- ↳ Mine kørende Yamaha'er
- ↳ Renoverings projektet, nuværende..
- ↳ Billeder af Specials
- ↳ Køb, Salg & Søges - Yamaha
- ↳ Søg efter - og registrér selv dine stel, motorer nøgler/låse
- ↳ Køb, salg og bytte
- ↳ Yamaha Passola SA50
- ↳ Yamaha Sting SG50
- ↳ Skandinavien
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Vesteuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Østeuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Sydeuropa
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Asien
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Knallertsnak
- ↳ Litteratur og information
- ↳ Tuning
- ↳ Litteratur og information
- Det gamle guld
- ↳ Motorcykler
- ↳ Øvrige køretøjer & nostalgi
- Handel
- ↳ Køb og salg af knallerter
- ↳ Køb og salg af reservedele
- ↳ Køb og salg af øvrige ting
- ↳ Henvisning
- ↳ Ydelser