honda cd50 1979
Re: honda cd50 1979
ja menn den er nu rimelig orginal..det er entelig kun dine skærme som er "forkerte"...er det så ikke både nemmest og bedst at holde den orginal..
det er din maskine..så gør som du syntes..
du kan svejse en akselstump fra en Yamaha på. gearskift akslen.for at redde endenoterne..hvis de er knust...kickstarteren plejer at være ødelagt..den er hærdet og kan ikke rep svejses
det er din maskine..så gør som du syntes..
du kan svejse en akselstump fra en Yamaha på. gearskift akslen.for at redde endenoterne..hvis de er knust...kickstarteren plejer at være ødelagt..den er hærdet og kan ikke rep svejses
- Vedhæftede filer
-
- cd 50 f reklame 3.jpg (30.56 KiB) Vist 16003 gange
-
- cd 50 reklame.jpg (47.95 KiB) Vist 16003 gange
Senest rettet af knallert ons 3. feb 2016 17:06, rettet i alt 1 gang.
strynboen på test profil
Re: honda cd50 1979
forskærmen er malet sort, og bagskærmen er af plast, har nok været chrome en gang.
men har det lille styr, mal forskærmen og ny bagskærm samme farve som tank og skjolde, så det en k1.
tror heller ikke det nemt og finde nye chrome skærme
men det skal jeg lige tage op til overvejelse tror jeg
men har det lille styr, mal forskærmen og ny bagskærm samme farve som tank og skjolde, så det en k1.
tror heller ikke det nemt og finde nye chrome skærme
men det skal jeg lige tage op til overvejelse tror jeg
Tim C
Re: honda cd50 1979
en ting jeg er kommet i tanke om når den skal males er den blå PB3C en candy lak som fs1? eller er det "bare" den blå farve?
Tim C
Re: honda cd50 1979
Den hedder "Candy saphire blue".
Det er en lasurfarve. Dvs. den blå er gennemsigtig.
Proceduren skulle være en basefarve, så den gennemsigtige og til sidst en klar lak.
Det er derfor meget vigtigt, at den gennemsigtige farce er i den rigtige lagtykkelse. Ellers er nuancen forkert.
Bemærk at tanken er 3-farvet. Blå, sort og hvid. Sprt og hvid er det store felt på siderne af tanken. Kan vist fås som klistermærke, men det er mig lidt af en gåde, hvordan et sådant mærke kan sidde helt tæt på en tank, der ikke er flad. Fra fabrikken er det vist malet på.
Det er en lasurfarve. Dvs. den blå er gennemsigtig.
Proceduren skulle være en basefarve, så den gennemsigtige og til sidst en klar lak.
Det er derfor meget vigtigt, at den gennemsigtige farce er i den rigtige lagtykkelse. Ellers er nuancen forkert.
Bemærk at tanken er 3-farvet. Blå, sort og hvid. Sprt og hvid er det store felt på siderne af tanken. Kan vist fås som klistermærke, men det er mig lidt af en gåde, hvordan et sådant mærke kan sidde helt tæt på en tank, der ikke er flad. Fra fabrikken er det vist malet på.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Re: honda cd50 1979
tak jens.
ja så maler man vist sølv som base farve, saphire blue som top farve, og klarlak til sidst. kan se man kan købe lygte huset i den rigtige farve. så kan man prøve sig ud fra den. men som du siger, det nok ikke noget man lige gør!
ja så maler man vist sølv som base farve, saphire blue som top farve, og klarlak til sidst. kan se man kan købe lygte huset i den rigtige farve. så kan man prøve sig ud fra den. men som du siger, det nok ikke noget man lige gør!
Tim C
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4260
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: honda cd50 1979
Honda har farvekoder på alt.
Den blå hedder PB3C-C.
https://www.motorcyclespareparts.eu/hon ... codes.aspx
Erik
Den blå hedder PB3C-C.
https://www.motorcyclespareparts.eu/hon ... codes.aspx
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: honda cd50 1979
Jah-øh, det har jeg også set.
Imidlertid står der kun PB3C i reservedelskataloget. Og det er det, jeg går ud fra.
Imidlertid står der kun PB3C i reservedelskataloget. Og det er det, jeg går ud fra.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4260
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: honda cd50 1979
Listen nævner 2 PB3C. En candy der hedder -C, og en flake der hedder -F.
Mon ikke flaken er kommet til senere så man har lavet "bindestregsløsningen".
Erik
Mon ikke flaken er kommet til senere så man har lavet "bindestregsløsningen".
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: honda cd50 1979
har bestilt lidt stumper til motor rep. så tænkte jeg lige ville se på resten, det tog så overhånd
ville ellers have samlet den så den kunne køre, og prøve en tur, men nej det endte med fuld renovering
hvilket nok også er bedst, den var sku lidt træt alle steder.
men det er et projekt som kommer til og tage tid, den bliver ikke lavet færdig over en vinter.
kom endelig med råd eller gode ideer hvis nogle skulle ligge inde med det
ville ellers have samlet den så den kunne køre, og prøve en tur, men nej det endte med fuld renovering
hvilket nok også er bedst, den var sku lidt træt alle steder.
men det er et projekt som kommer til og tage tid, den bliver ikke lavet færdig over en vinter.
kom endelig med råd eller gode ideer hvis nogle skulle ligge inde med det
- Vedhæftede filer
-
- 20160729_094239.jpg (616.24 KiB) Vist 15487 gange
-
- 20160729_094248.jpg (554.79 KiB) Vist 15487 gange
-
- 20160729_094254.jpg (547.81 KiB) Vist 15487 gange
-
- 20160729_094301.jpg (713.07 KiB) Vist 15487 gange
-
- 20160729_094307.jpg (620.04 KiB) Vist 15487 gange
-
- 20160729_094312.jpg (777.25 KiB) Vist 15487 gange
Tim C
Re: honda cd50 1979
Der har jeg også været alt for mange gange, pludselig ser den nye chrom dims for pæn ud - et par uger senere og alt er ved at blive skiftet ud
Spændende projekt, sådan en CD50 må jeg også eje en dag.
Spændende projekt, sådan en CD50 må jeg også eje en dag.
Re: honda cd50 1979
daxen har altid været min drømme knallert! men er for høj til og køre på den (1,96)
så faldt over denne cd50 i jylland hos en ung gut der har fået den med i en handel for 6 år siden ca. så den nappede jeg, og kan se meget kan fået originalt endnu eller original kvalitet. så det bare i gang, men dele er lige til den dyre side! så det må tage sin tid
så faldt over denne cd50 i jylland hos en ung gut der har fået den med i en handel for 6 år siden ca. så den nappede jeg, og kan se meget kan fået originalt endnu eller original kvalitet. så det bare i gang, men dele er lige til den dyre side! så det må tage sin tid
Tim C
Re: honda cd50 1979
der er 2 typer tanke ..til den sidste model
--en med gevind studs til hanen.. støbte navneenblemer..og gevindhuller i tanken,til forskruninge af bogstaverne
.det er den sidste som blev solgt...den næstsidste er kun malet/klistermærket
..der for er malingen og staferingerne forskelige..alt efter årgang..så der er faktisk 4 forskelige udgaver af cd 50..
--en med gevind studs til hanen.. støbte navneenblemer..og gevindhuller i tanken,til forskruninge af bogstaverne
.det er den sidste som blev solgt...den næstsidste er kun malet/klistermærket
..der for er malingen og staferingerne forskelige..alt efter årgang..så der er faktisk 4 forskelige udgaver af cd 50..
strynboen på test profil
Re: honda cd50 1979
min er med gevind studs til benzin hane og støbte emblemer. ved ikke hvor mange årgange den bruges på?
Tim C
Re: honda cd50 1979
jeg tror det er 78/79..min knægt har købt en 76..den har en med gummi ring tætning,, og klister mærke stafering ,,hanen ligner en 74 hane men er dog større end på de gamle modeller..da tanken har en svejset kant i bunden...som den skal uden om..så der er 8 mm mere i højden..man ser ofte denne forkerte hane brugt på tidelige modeller..hvor den rager langt ud under tanken..
strynboen på test profil
Re: honda cd50 1979
kan den så være brugt til f og k1 modellen? med forskellige staferinger? og måske haner?
Tim C
Re: honda cd50 1979
de røde hedder bare cd 50 ..min er en 72..med ekstra stor kaburator..og ss 50 mærkning på udstødningen..den blev forbudt..og der kom et nyt tum nummer og mindre kaburator på de efterfølgende årgange
..om den seneste model med nedlagt udstødning/lille kaburator/er en k1 er muligt..mener at/75/ 76 er sidste årgang på den gamle crom side tank model
..f modellen er din model med de store tanke og sideskærme..den er så også i 2 varianter..den aller sidste er din..med støbte Honda bogstaver på tanken.og gevind studs til hanen..og styrthjelm lås på styret
..om den seneste model med nedlagt udstødning/lille kaburator/er en k1 er muligt..mener at/75/ 76 er sidste årgang på den gamle crom side tank model
..f modellen er din model med de store tanke og sideskærme..den er så også i 2 varianter..den aller sidste er din..med støbte Honda bogstaver på tanken.og gevind studs til hanen..og styrthjelm lås på styret
strynboen på test profil
Re: honda cd50 1979
hmm takker strynboen.
vil nemlig godt lave min lidt om så den ligner den model med lavt styr, nedlagt udstødning, og lakeret skærme.
ligner nemlig min meget.
http://billeder.bazoom.dk/motorcykler/g ... cd70k1.jpg
vil nemlig godt lave min lidt om så den ligner den model med lavt styr, nedlagt udstødning, og lakeret skærme.
ligner nemlig min meget.
http://billeder.bazoom.dk/motorcykler/g ... cd70k1.jpg
Tim C
Re: honda cd50 1979
Min K1-model er fra 1975. Det er ikke en ombygget gammel model. Dette kan ses på bl.a. på, at stelnummeret er 7-cifret. Og så alle de huller i stellet til diverse beslag. Den har en karburator, der er mørket PC12B. Det er vist en 10mm til trods for 12-tallet i mærkningen.
Det er ikke den store forskel på K1 og F. Honda har udsendt en liste4 over ændrede dele. Dette er bl.a. styr/kabler, sæde, stafferinger,skærme samt lidt sølvfarve.
F er , efter min mening, meget lidt køn. Til gengæld nok den mest eftertragtede. Men det er jo en smagssag.
Min K1 er med plade. Den er med originalt 65cc, 16mm karb. fra Dream50, tænding fra S65 og 5-trins gearkasse fra SS50. Den kører ikke et hak bedre end FS1 - snarere dårligere og mere sløvt.
At en CD50 kunne køre 80-100 uden plump, er ,efter min mening, endnu en ammestuehistorie.
Det er ikke den store forskel på K1 og F. Honda har udsendt en liste4 over ændrede dele. Dette er bl.a. styr/kabler, sæde, stafferinger,skærme samt lidt sølvfarve.
F er , efter min mening, meget lidt køn. Til gengæld nok den mest eftertragtede. Men det er jo en smagssag.
Min K1 er med plade. Den er med originalt 65cc, 16mm karb. fra Dream50, tænding fra S65 og 5-trins gearkasse fra SS50. Den kører ikke et hak bedre end FS1 - snarere dårligere og mere sløvt.
At en CD50 kunne køre 80-100 uden plump, er ,efter min mening, endnu en ammestuehistorie.
///
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
jensmc
Livet er andet end knallerter, men ikke meget.