Side 4 af 5

Re: honda cd50 1979

: ons 10. aug 2016 18:42
af wolfe
strynboen lejerne er originale honda?
vil tro 80% er original dele. bestemte mig for jeg ikke ville bruge kina dele, i en original honda motor. så renovering af motor bliver lidt dyrere end jeg regnede med.!

er lidt spændt på og se om jeg har glemt noget :hihi mangler kun og skille motoren fra hinanden på midten, og indtil videre ser den virkelig fornuftig ud. der var olie osv på, kunne dog ikke starte, manglede kompression, og kunne se cylinder og top havde været af.

Re: honda cd50 1979

: tors 11. aug 2016 15:50
af knallert
lejer er bare lejer..Honda har ikke fremstillet dem..bare labelet pakken...cms tjæner også på det.

.så man kan få bedre kvalitet til lavere pris..hos en dansk industri leverandør.

.der er self nogle speciel leje( krydspind nåleleje)..som er fremstillet til spepc til nogle motore af lejefabrikkerne..som ikke er i fri handel.jeg har også stødt på gearkasse lejer med slebet låserille/tap..der kan man kun få dem gennem Honda..
men alle standart lejer er faktisk ret billige ..og kan fås ved metal/elektro/mekaniker havemaskin forhandlere landbrug maskin forhandlere osv..

jeg ville entelig heller ikke bruge kina dele..men har tjekket dem..og fundet kvaliteten ok på de spec dele jeg har valgt at bruge..der er dog mange dele jeg aldrig ville montere..det kræver en grundig undersøgelse af hver enkelt ting..men bla skruer er faktisk bedre end Hondas..kina 6 kantede motor boldte er dejlige lette atr montere /afmontere..bundproppen har magenet og god kobberskive..og pænt cromet..så den er også bedre end den orginale..og en masse pakninger er bedre end den der sælges til honda(de er nok fra østen ikke Japan)..som mange Honda dele også er i dag..Japan har lagt en masse produktion ud..som alle andre

Re: honda cd50 1979

: fre 7. okt 2016 22:06
af wolfe
kan man være heldig der er en som ligger inde med et honda stel der kan tages billede af?

efter mit blev sandblæst opdaget jeg en grim rep. som skal udbedres.? det er et billede af bunden, jeg søger. :(y)

Re: honda cd50 1979

: lør 8. okt 2016 21:44
af knallert
er det batteri kasse bund..eller helt nede ved skrue hullerne...vi har gang i 2 cd 50..en ny og en gammel

Re: honda cd50 1979

: søn 9. okt 2016 10:23
af wolfe
jeg kan lige tage lidt billeder af det i morgen når jeg er på arbejde igen.

tak strynboen :(y)

Re: honda cd50 1979

: man 10. okt 2016 19:17
af wolfe
så der billeder af det omtalte stel :whew

Re: honda cd50 1979

: man 10. okt 2016 20:46
af knallert
her er niels peters..cd 50

Re: honda cd50 1979

: man 10. okt 2016 20:51
af knallert
du må skære de stykker ud som er møre.
.bagskærm beslagene skal helt af..og stykket bagved skiftes..og et nyt beslag kan så svejses på det nye stelstykke..

Re: honda cd50 1979

: man 10. okt 2016 22:53
af juhl-drengen
knallert skrev:her er niels peters..cd 50

Guuud enten er det lyset på billedet (rimelig kendt "problem" i malings industrien) ellers er det godt nok skrig pink det stel der :rocks :teeth2

Re: honda cd50 1979

: tirs 11. okt 2016 14:40
af knallert
det er harald skrald lysstof rør..med de bløde farve rør
..hvis det ikke var fordi de svigter i transformeren efter 3 år...havde jeg sat de kraftige industri rør i.
.men de lever ikke længe nok til. det kan betale sig.så venter bare på de dør..og ryger ud...så skal der diode rør op

Re: honda cd50 1979

: tirs 11. okt 2016 14:42
af knallert
vi er ved at sandblæse stellet..men det skal lige have med ukruds brænderen. det tager for lang tid at blæse.for malingen er tyk..nogle steder.(.tynd andre steder)

Re: honda cd50 1979

: tirs 11. okt 2016 18:15
af Jensmc
Jamen det er da helt fint med varme på et pladestel.
Så er knallerten sikkert god til rundkørsler. Tror du ikke , det slår sig?

Re: honda cd50 1979

: tirs 11. okt 2016 18:38
af wolfe
knallert skrev:her er niels peters..cd 50
takker for de fine billeder :(y) så har jeg lidt og gå ud fra.

det er godt fint det stel i forhold til mit! :crying

Re: honda cd50 1979

: tirs 11. okt 2016 21:37
af knallert
jo det var også min bekymring..så jeg prøvede med en gammel puch.
.og der skete ikke rigtig noget ,,man varmer så jævnt over det hele som muligt..så den ikke slår sig til en side..det er ikke for at udgløde stellet..men bare for at lige at bryde malingen op...
man kan nok nemt ødelægge et stel på den måde. hvis man går for hårdt til værks.men jeg har renset 3 stel uden problemer..ded er ret robuste..eller pil skæve fra fabrikken

men bums er nok mere sikkert..men kan ikke tage alle typer maling

Re: honda cd50 1979

: ons 12. okt 2016 04:10
af juhl-drengen
knallert skrev:det er harald skrald lysstof rør..med de bløde farve rør
..hvis det ikke var fordi de svigter i transformeren efter 3 år...havde jeg sat de kraftige industri rør i.
.men de lever ikke længe nok til. det kan betale sig.så venter bare på de dør..og ryger ud...så skal der diode rør op

Som jeg nævnte et kendt problem, jeg fik set Teknos's test afdeling hvor de bla. testede nye malinger/farver med lys af forskellig art for at udvikle malingen til at mindske farveændringen i forskellige lystyper :lol:

Re: honda cd50 1979

: ons 12. okt 2016 06:30
af Jensmc
knallert skrev:jo det var også min bekymring..så jeg prøvede med en gammel puch.
.og der skete ikke rigtig noget ,,man varmer så jævnt over det hele som muligt..så den ikke slår sig til en side..det er ikke for at udgløde stellet..men bare for at lige at bryde malingen op...
man kan nok nemt ødelægge et stel på den måde. hvis man går for hårdt til værks.men jeg har renset 3 stel uden problemer..ded er ret robuste..eller pil skæve fra fabrikken

men bums er nok mere sikkert..men kan ikke tage alle typer maling
Det, der er min bekymring er, at pladerne, som stellet består af, er hærdede gennem den presseproces, pladerne nu er udsat for. Denne hærdning forsvinder måske ved opvarmning. Men spørgsmålet er, om det betyder særlig meget i praksis.

Re: honda cd50 1979

: ons 12. okt 2016 12:21
af knallert
tror det ikke..de er gennemsvejst og matrialerne er møg elendige. blødt blik..det er jo bare knallerter..selv mc er ret dårligt fremstillet..tror vi går for meget op i tingene..og har hævet noget billigt skrammel til gude status
.knallerter var bygget til nogle få års kørsel..dereefter skrot døden..så standarten i fremstilling var så lav som muligt..for at holde prisen..en god kvalitets cykel var jo dyrere end en Yamaha dengang.
.de var så også lavet til at holde 25 år..eller et helt liv..
(pointen..er at stellene er ikke ret gode ..så lidt varme..gør dem ikke ringere end de var)..tror faconen er styrken..ikke presse processen..det er sænke smedet som styrker, pga linjerne i stålet ikke klippes,,men bøjes som enmet bliver formet..derfor et sænke smedet krumtappe..meget stærkere end cnc beabejdede.(.hvor alle styrke linjer i stålet er skåret over)

Re: honda cd50 1979

: ons 12. okt 2016 21:11
af Jensmc
Jaja, jeg holder nu fast i min teori.

Re: honda cd50 1979

: tors 13. okt 2016 19:13
af knallert
også en udmærket sikker teori..så går det da ikke galt..

Re: honda cd50 1979

: søn 18. dec 2016 19:47
af wolfe
faldt lige over et originalt tændingslås sæt til min cd50, så kunne virkelig ikke lade være og købe!