Side 1 af 1

puch maxi kørsels problem

: tors 25. feb 2016 21:48
af juhl-drengen
Hej forum!

Går og døjer lidt med kærestens puch maxi (igen igen igen)...

Her de sidste par måneder når hun har kørt på den har den ofte uden varsel pludselig valgt at dø ud under turene, senest 5 gange på en 6 km's tur

Og den er begyndt at lide af start problemer.

Tændrøret skiftede jeg fra et thansen ngk til et champion for 5 måneder siden


Nogle ideer til hvad der kan være grunden?
Der er masser af kompression, har ikke tjekket gnist endnu grundet jeg ikke lige har en tændrørs nøgle i nærheden af den, der er masser af frisk benzin som der ihvertilfald kommer ned til karburatoren... og den har ikke haft problemer med træk eller lignende som om den manglede kræfter

Har ikke ellers gået den efter i detaljerne endnu.

Der er Ducati platintænding, firkantet bing og k-star cylinder...

Re: puch maxi kørsels problem

: tors 25. feb 2016 22:13
af knallert
jeg ville nok finde noget bosch dele,til tændingen og cyll fra en Østrig fremstillet puch knallert..de gamle årgange er bare bedre...men prøv at sætte en tændings pistol på..brug et hjælpe batteri til at drive den..ofte er tændingen for sen..eller bare generalt dårlig

Re: puch maxi kørsels problem

: fre 26. feb 2016 00:57
af juhl-drengen
Måske bare konvertere til tomos tænding når jeg alligevel gør det på min ktm ;-)
Ej men får lige kigget lidt på den og melder tilbage :)

Re: puch maxi kørsels problem

: fre 26. feb 2016 10:37
af 12V
Min første test er altid: Kan den trække en 1 cm lang gnist fra tændingskablet? Test især i varm tilstand hvor den er gået død, gerne også med mange omdrejninger (boremaskine etc.)

Re: puch maxi kørsels problem

: fre 26. feb 2016 13:19
af Jensmc
Det med tændingen er ganske givet noget, du skal kigge efter. Heldigvis er der oftest kun 3 dele i tændingen, så en fejlsøgning skulle være ret enkel.
En Maxi: 0,35-0,45 i platinafstand. Fortænding 1 mm. Ikke 2,3-2,5 som en MS
Mht. startproblem.
Min søns Ciao havde meget svært ved at starte og holde i tomgang. Det var såmænd bare en defekt simmerring. Når jeg blæste i indsugningen, kunne der høres en susen fra simmerringen. Ring skiftet og alt OK.