Hej alle, har en Suzuki Samurai dm50 jeg gerne ville ombygge til motorcykel, og få den indregistreret som mc
Men jeg ved ikke om det er muligt eller hvordan, med omregistreringen, tak på forhånd og tak for medlemskab mvh MrMiniWulff
Samurai ormregistrering til mc?
-
- Helt ny i flokken
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: tors 10. mar 2016 21:40
- Kontakt:
Re: Samurai ormregistrering til mc?
Jeg er af den opfattelse at modellen skal findes som MC i dk eller et andet EU land. DM50 findes kun som lille knallert.
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Samurai ormregistrering til mc?
hej... jeg er enig med Carsten, men vil ikke afvise at det er nok at påstå at den findes som mc ude i den store verden... en anden regel siger det kan lade sig gøre med knallerter frem til 1994 - således skulle det være umuligt med fx en RD eller DT nyere end 1993.
prøv at ansøge om tilladelse til at stille til syn, det koster ikke noget, dog med risiko for at crm bliver trætte at forspøgsler om alt muligt.
jeg mener absolut ikke en samurai er velegnet som mini mc, det næste der vil ske er bare du bliver utilfreds med kun 2 gear og vil sætte en anden motor på... find i stedet en rigtig knallert der er værd at indregistrere.
hilsen olieklud
prøv at ansøge om tilladelse til at stille til syn, det koster ikke noget, dog med risiko for at crm bliver trætte at forspøgsler om alt muligt.
jeg mener absolut ikke en samurai er velegnet som mini mc, det næste der vil ske er bare du bliver utilfreds med kun 2 gear og vil sætte en anden motor på... find i stedet en rigtig knallert der er værd at indregistrere.
hilsen olieklud
Re: Samurai ormregistrering til mc?
Mjaeh - men der kører faktisk indregistrerede Puch MS og tilsvarende Tomos rundt herhjemme. Og min egen Honda C100. Der er vist ingen af dem som nogensinde har kørt som motorcykel.12V skrev:Jeg er af den opfattelse at modellen skal findes som MC i dk eller et andet EU land. DM50 findes kun som lille knallert.
Jeg mener dog, som de andre at en DM50 er uegnet. For det første er to gear ikke tilstrækkeligt og for det andet er hele knallerten en letvægtskonstruktion. Dvs. konstrueret med tanke på de danske særregler, mere end med tanke på en sund konstruktion.
/Steen
- juhl-drengen
- Knallert Mester
- Indlæg: 3338
- Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
- Kontakt:
Re: Samurai ormregistrering til mc?
Den findes KUN som knallert 30 desværre, den blev skabt fra bunden specifikt til det danske marked derfor bla. typekoden dm50 (Danish Market 50cc) de fleste stumper på den kommer fra flere af suzuki's 50cc modeller som ZR50, RG50(som tanken + bagsvinger bla. kommer fra),K50 osv.
Og så "deler" den næsten motor med JR50 som dog har en anden gearmekanisme og et lidt anderledes ophæng samt kobling
Så Dm50 er kastreret for livet til at være en 50cc knallert konstrueret til det danske marked med det formål at opfylde maks 2 gear og maks 60kg reglen..
Dm50 blev produceret fra 1983-1996/97, dog er det hørt med årgange nyere som er solgt som rest lagre frem til 2000.
Og så "deler" den næsten motor med JR50 som dog har en anden gearmekanisme og et lidt anderledes ophæng samt kobling
Så Dm50 er kastreret for livet til at være en 50cc knallert konstrueret til det danske marked med det formål at opfylde maks 2 gear og maks 60kg reglen..
Dm50 blev produceret fra 1983-1996/97, dog er det hørt med årgange nyere som er solgt som rest lagre frem til 2000.
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER
And that's kind off
THE SAME THING
KTM: KICK TILL MONDAY
Re: Samurai ormregistrering til mc?
det er lige så tosset som en puch maxi -..eller velo solex mc...se dog nærmere på knallerten..bremser støddæmpere hjul styrtøj elsystem osv..osv
den er elendig selv som knallert 30 kmt..
den er elendig selv som knallert 30 kmt..
strynboen på test profil