Side 1 af 1

Samurai Dm50 problemer

: lør 15. okt 2016 22:32
af Viggotd
Igår var jeg lige ude og lufte min samurai, da jeg ikke kunne få den over de 20-25 km/t og den ikke kunne trække nogen bakker. Jeg kørte den efterfølgende hjem og bemærkede at gearolien dryppede fra gearkassen. Kan det være det, som gør det og er det svært at lave? :?

Re: Samurai Dm50 problemer

: søn 16. okt 2016 11:52
af knallert
prøv at stikke næsen i olien..er der bensin i gear olien..er olie standen over mærkerne??..
hvis det kommer ud fra en aksel..skal simmeringen skiftes..ret nemt....er det blok delene som drypper ud i samlingerne i midten af motoren..skal motoren splittes i halvdelene..er det yderskjoldet..kan man nøjes med pakningen i skjoldet
vask motoren..og blæs den helt tør
kør en tur..og find presis hvor den lækker(kan være flere steder)..evt tag nogle billeder.
..vi gætter i blinde uden billeder

Re: Samurai Dm50 problemer

: søn 16. okt 2016 13:46
af Viggotd
Olien ser ud til at dryppe lidt bag bundproppen som vist på billederne

Re: Samurai Dm50 problemer

: søn 16. okt 2016 20:30
af claus olieklud
hejsa... farven på olien er helt forkert, det ser ud til der er masser af vand i olien.

hilsen olieklud

Re: Samurai Dm50 problemer

: søn 16. okt 2016 21:20
af Viggotd
Hvordan kan der være kommet vand i olien?

Re: Samurai Dm50 problemer

: søn 16. okt 2016 21:33
af claus olieklud
hej igen... i gamle dage var der et lille trick hvis man var lige ved at løbe tør for benzin og man ikke havde så langt hjem - man skulle simpelthen pisse i tanken, så kunne knallerten lige klare de sidste par kilometer.

hvis så olien ikke har været skiftet siden 1987 ? ja så kan du godt regne ud hvordan olien ser ud ikk`

hilsen olieklud

Re: Samurai Dm50 problemer

: søn 16. okt 2016 22:00
af Viggotd
Jeg har skiftet olien 2 gange på det seneste efter den er løbet ud, så den er ikke fra 1987

Re: Samurai Dm50 problemer

: tors 20. okt 2016 17:50
af knallert
det er vel det laveste punkt ..den drypper fra..så olien løber et stykke ned af mototen ..før det danner dråber og falder ned.så selve utætheden er et andet sted..og blandes nok med regnvand siden det ser ud som det gør...du må kunne tørre motoren helt ren..og se hvor det kommer ud..

Re: Samurai Dm50 problemer

: tors 20. okt 2016 17:52
af knallert
en pakning på olie prop aftapnings (skruen()..ofte er der en alu eller kobber pakning..men ofte vil en fiber skive tætne bedre...man må ikke overspænde momentet på skruen..så revner motoren i støbningen/gevindet..der skal strammes..men ikke mosles