Yamaha FS1/TZR Klon
: tirs 29. aug 2017 23:47
Har lagt lidt underdrejet de sidste par måneder men er kommet nogenlunde på højkant igen,så nu er det bare med at komme igang med mit klon projekt
Målet var at parre et Yamaha FS1 stel med de alle vitale dele fra en Yamaha TZR 50 med den stærke AM6 motor.Slut resultat er den gerne må ligne en alm.FS1 med en 75-76 tank -metalsidedæksler-sæde-lygtehus-stød,d og hvad der nu kan tilpasses fra den årgang
Startede med at tilpasse motoren i stellet,det krævede en del vinkelsliber svejsen samt anden placering af huller til at monterer motoren.Motoren er ca hævet 4 cm i forhold til de gamle monterings punkter så det er ikke så let at lave men det lykkes til sidst.
Bagsvingeren fra TZR.en skulle der kortes 12 cm af,grunden er at den har mono affjedring og er alt for lang i forhold til FS1 stellet.
Så nu har den de samme mål fra midt foraksel og til midt bagaksel som en standart FS1, det må se bedst ud.
Havde bare lidt problemer med placering af beslaget til støddæmper på bagsvingren så det ser lidt dumt ud og skal laves om,samt bremserøret på skivebremsen skal flyttes bag ud så er der plads til et beslag og det vil kommer til ligne den original bagsvinger.
Forgaflen var en nem opgave,der skulle kortes 4mm af leje skålen i fs1 stellet og der efter svejses på igen.Så var det bare at montere den hele forgaflen komplet og skrue det hele godt sammen.
Fodhviler og bagbremsercylinder er monteret på 2 gennemgående 16mm stålaksler og er svejst fast i stellet som forstærkning.
Den original udstødning er passet til og indmaden er fjernet uden den larmer mere den den gjorde før,tror det var en slags begrænser der sad i potten.
Som i kan se på billederne er den grov samlet og der skal laves meget mere før den får det rigtige udseende,men det er også bare en prototype og der er plads til forbedringer men det kommer nok.
Men for pokker den kører godt med det 80cc cyl.kit der er ingen døde punkter i den motor,trækker fra 6 gear og op uden problemer samt den æder alle gear så hurtig man nu kan skifte og en rigtig fin pensionist knallert med selvstarter.
Målet var at parre et Yamaha FS1 stel med de alle vitale dele fra en Yamaha TZR 50 med den stærke AM6 motor.Slut resultat er den gerne må ligne en alm.FS1 med en 75-76 tank -metalsidedæksler-sæde-lygtehus-stød,d og hvad der nu kan tilpasses fra den årgang
Startede med at tilpasse motoren i stellet,det krævede en del vinkelsliber svejsen samt anden placering af huller til at monterer motoren.Motoren er ca hævet 4 cm i forhold til de gamle monterings punkter så det er ikke så let at lave men det lykkes til sidst.
Bagsvingeren fra TZR.en skulle der kortes 12 cm af,grunden er at den har mono affjedring og er alt for lang i forhold til FS1 stellet.
Så nu har den de samme mål fra midt foraksel og til midt bagaksel som en standart FS1, det må se bedst ud.
Havde bare lidt problemer med placering af beslaget til støddæmper på bagsvingren så det ser lidt dumt ud og skal laves om,samt bremserøret på skivebremsen skal flyttes bag ud så er der plads til et beslag og det vil kommer til ligne den original bagsvinger.
Forgaflen var en nem opgave,der skulle kortes 4mm af leje skålen i fs1 stellet og der efter svejses på igen.Så var det bare at montere den hele forgaflen komplet og skrue det hele godt sammen.
Fodhviler og bagbremsercylinder er monteret på 2 gennemgående 16mm stålaksler og er svejst fast i stellet som forstærkning.
Den original udstødning er passet til og indmaden er fjernet uden den larmer mere den den gjorde før,tror det var en slags begrænser der sad i potten.
Som i kan se på billederne er den grov samlet og der skal laves meget mere før den får det rigtige udseende,men det er også bare en prototype og der er plads til forbedringer men det kommer nok.
Men for pokker den kører godt med det 80cc cyl.kit der er ingen døde punkter i den motor,trækker fra 6 gear og op uden problemer samt den æder alle gear så hurtig man nu kan skifte og en rigtig fin pensionist knallert med selvstarter.