Side 1 af 1

Puch Maxi P lidt mere optræk og fart

: tors 30. jul 2020 20:32
af Beton
Hej, har lige erhvervet mig en P model fra 1976, totalt renoveret, også motoren.
Den går 31 km/t efter en GPS , og kunne godt tænke mig liiidt mere power, jeg tænker 2 mm af topstykket, og “hakket” stempel, ca 7 mm af skørtet, hvad siger panelet, lyder dette helt tosset, mvh. og på forhånd tak

Re: Puch Maxi P lidt mere optræk og fart

: tors 30. jul 2020 22:17
af FS1originalen
Jeg har for nylig renoveret en Maxi, og kan godt sætte mig ind i hvad du mener, så:
Lad være med at røre ved topstykket - du har jo skrevet i en anden tråd at der skal tages hårdt ved håndtaget ved start - det tyder på rigelig kompression.
Jeg købte en lovlig Nicasil cylinder hos Mopedspeed som knallerten næsten ikke kunne køre med (max 25). Udstødningsporten sad omkring 2 mm lavere end i en originalcylinder. Det løste jeg ved at slibe porten højere, men et nemmere alternativ kunne være at korte 2-3mm af stemplet.

Nu ved jeg jo ikke hvad du forstår ved "liiidt mere power", men mit råd er at tage det lidt af gangen fordi "topfart er sjovt, men gode køreegenskaber er endnu sjovere" :P
Og husk at dyse om når du laver ændringer...

Erik

Re: Puch Maxi P lidt mere optræk og fart

: fre 31. jul 2020 07:14
af kreidlerhansen
Jeg ville nok også starte med at pille lidt ved skørtet på indsugningssiden og se hvad det bringer. Dog ikke mere end 3-4mm.

Evt. kan udstødningsporten øges i bredden, hvis den er indrettet som Eriks. Når porten hæves, reduceres det dynamiske kompressionsforhold (fra gnist til stempel åbner for porten), og når den i forvejen er slatten, kan det være et uønsket offer.

Hvis du mener, den kan overkomme noget mere modstand i startfasen, vil højere kompression hjælpe på optrækket, men absolut ikke på topfarten.