Størrelse på bremsebakker

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Størrelse på bremsebakker

Indlæg af majbom »

Halløj

Jeg fik lige hjulene hevet af min Monza for at tjekke bremserne. Jeg besluttede mig for at købe nye bakker til baghjulet, da der ikke var meget belægning tilbage.
De nye jeg har fået er 100mm, da det var det jeg målte tromlen til. Jeg kan dog ikke få det samlet, da det er som om der er en anelse for meget belægning på klodserne. Jeg kan ikke finde mindre størrelser bakker, så
jeg har prøvet at høvle lidt belægning af, vha smergellærred, men jeg er i tvivl om det er godt nok. Det er ikke meget der skal af før det kan samles, men hvor meget luft skal der være mellem bakker og tromle når bremsen ikke er aktiveret?
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
MCL
Stor knallert
Indlæg: 179
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Størrelse på bremsebakker

Indlæg af MCL »

Jeg tror ikke det er unormalt, at der lige skal slibes 1-2 mm af nye bakker.

Jeg måtte selv slibe bakkerne på min 2G lidt, og indtil bremseplade og hjul løb frit/ubesværet på akslen som var spændt op i skruestikken.
Brugeravatar
majbom
Stor knallert
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 19. aug 2022 21:23
Kontakt:

Re: Størrelse på bremsebakker

Indlæg af majbom »

Super, det er også det jeg har gjort nu - jeg var bare i tvivl om der skulle være mere luft end der lige er nok til at der ikke er modstand. De skulle jo nødig blive varme under kørsel 😊

Hvad bruger du til at slibe dem med? Jeg fik sgu da vabler inden jeg var færdig med smergellærred 😂
// Morten

Puch Monza N-SL2 - årgang endnu ukendt
MCL
Stor knallert
Indlæg: 179
Tilmeldt: lør 15. jan 2022 21:01
Kontakt:

Re: Størrelse på bremsebakker

Indlæg af MCL »

😅😅 Jeg brugte groft sandpapir korn 120 hvis jeg husker rigtigt, og lagde løbende bakkerne ved siden af hinanden for at sikre ensartet “slid”.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"