tændingsproblemer igen ;´/

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

tændingsproblemer igen ;´/

Indlæg af bonde søren »

hej !!!
jeg har købt mig en yamaha fs1 dx 76ér men da jg købte den var den adskildt og jeg fik afvide at den ikke kunne gnistre. jeg købte ny føde spole kondensator og platin. og nyt ledningsnet da det andet var noget fusk. men den vil stadig ikke gnistre. det har ikke noget med lednings net at gøre for hvis jeg tager ved den sorte ledning fra tændingen og træder i kickstarteren, mærker jeg ikke en skid ;/ pls er sku løbet tør for idéer og tændspole og tændrørsledning og tændrør har vi prøvet af på en anden fs1ér så det virker fint. jeg kan evt tage billeder hvis det hjælper mere.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tændingsproblemer igen ;´/

Indlæg af strynboen »

tror at du har kortsluttet ved platinen,,den lille kabelsko,,ved skruen er en bandit ,til at røre stel,,og så er der slukket for tændingen,,den strøm der kommer fra svinghjulet er ikke så høj,,måske kan det ikke mærkes
det er først efter tændspolen der er knald på,,evt målmed et volt meter
fra ledningen,,og den anden ende på stel..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: tændingsproblemer igen ;´/

Indlæg af bonde søren »

okay prøver jeg men er bare næsten sikker på den ikke røer stel XD. men en anden ting har kigget lidt på nogle tændinger på nettet bla. de guider der er her men min føde spoler sidder i modsatte side har det noget at sige. og på den lille dup der stikker op fra kondensator der sidder ikke sådan noget "ståluld" på min har det noget at sige ????
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: tændingsproblemer igen ;´/

Indlæg af strynboen »

det "ståluld" er nok smørefilt,,tror det er ligemeget hvordan fødespolen sidder,bare at der ikke er noget som røre ved stel
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"