min Yamaha DX fra 1977

Vis os hvad du roder med for tiden. Her kan du vise dit restaureringsprojekt frem.
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

her er lige lidt flere billeder!
Billede
Billede
Billede
Billede



-Lars
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af strynboen »

det ser super godt ud nu,,hvor det bliver samlet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

så fik jeg i samarbejde med min far sat bremsesystemet på.. så skal vi bare have det luftet ud når han lige får tid igen. imorgen skal jeg også til maler igen fordi han skal sætte stafferinger på og give den klarlak og så skal min far også have malet nogle dele til hans BSA! :P
Billede

Billede

Billede

Mvh. Lars
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Kim B S »

Hej Lars K.
Der sker da en hel del hos dig. :wink: Og det ser også rigtig godt ud. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af strynboen »

hej da kim og jeg ordnede hans bremse til træf,sugede vi bremse vædsken ned gennem systemet det var bedre end at pumpe det frem...vi satte vist bare en meter lang slange på u luft niplen,,og tog en dyb udsugning,,,man kan også bruge en stor sprøjte,,men det kan kim måske huske,,,hvordan vi gjorde det,,men den var hård i første forsøg..ellers kan det drille med at få vædsken til at komme ud i systemet..
det er noget sværere end med biler.. :idea: :idea:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

okay tak lars.. det vil jeg lige tage med i mine overvejelser.. :P hehe
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af Morten - Webmaster »

Erik (FS1originalen) gav mig et SUPER tip tidligere på året...

En af de store engangssprøjter fra apoteket, og så suger man luften / bremsevædsken ned i og ud af kaliberen. DET virker, Langt bedre end med min vacuum bremseudlufter som jeg bruger til bilen !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

hej alle sammen

efter min tvivl om det var den rigtige tank jeg havde fået malet måtte jeg jo give mig og indrømme at jeg havde lavet en ordentlig brøler! :O
men jeg fandt en anden tank som passer til årgangen oppe på loftet den havde så desværre en jævn stor bule men den rettede min far og jeg ud så godt vi nu kunne idag så er der bare lidt spartel og malerarbejde til Autolakøreren :) jeg sleb lidt i tanken og den har da vidst haft noget af en historie med de vilde farver den har været udsat for! måske det har været en pige knallert engang..? hvem ved? af farver er der b.l.a Gul, Mørkerød, Rød og noget pink/lyserød.. men jeg synes ikke nogel af farverne minder om en original farve til en FS1'er..

mere bliver der desværre ikke lavet da det simpelthen er for koldt udendørs og i garagen.. :P men skal jo også have smidt tanken afsted til maler så er mit første projekt næsten færdig.. jeg har nemlig og fået el nettet til at virke som det skal. :)

Glædelig Baghjul og Godt nytår!


Billede


Mvh. Lars
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

Hej alle sammen..
Nu har jeg fået lavet lidt i værkstedet igen.. Idag fik jeg el nettet til at fungere 100% efter en del timers bøvl! :P
men nu spiller det bare! så jeg har fået sat lygten på og samlet fronten så nu ser det godt ud!
så fik jeg også monteret min nye bremseslange.. som er lavet af en bekendt i sådan noget "armeret stålslange" det ser skam fint ud, godt nok ikke originalt men hvad pokker min knallert er vidst mere en speciel en noget der ligner en original.. :P

så kalder skolen igen imorgen og så skal jeg til Grundforløbs prøve som Knallertmekaniker på onsdag!

Mvh. Lars
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

hey! her kommer lige et par forsinkede billeder! et billede efter jeg har fået monteret original speedometer plade og så 2 billeder hvor jeg har fået samlet lygte huset! :P

Billede


Billede


Billede
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af strynboen »

kan godt lide din nye tank,,jeg kørte med en aspera plæneklipper tank da jeg testede min knallert,,men din er pænere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

hehe tænkte nok den ville blive kommenteret! den er lavet af en klejnsmed SPECIELT til min special yamaha fs1! :P
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af nielsfup »

:lol: :lol: :lol:
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

hej niels er lige blevet færdig med min nye "yamaha mappe" som er smæk fyldt med de gode guides du har lavet. de er blevet kopieret og smidt i plastiklommer og så i en mappe så den kan tages med i garagen uden at blive beskidt.. :P den kommer jeg til at bruge meget så tak for de fine guides niels.. :)
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

efter jeg er færdig med skole og bare går herhjemme kom jeg til at kede mig lidt den anden dag.. men som jeg har sagt før er min blok på den motor jeg bruger nu jo til det 2 gears stel jeg har oppe på loften men den anden motor jeg har oppe på loftet passer til det stel jeg er igang med at bygge min knallert på nu så egentlig har jeg 2 matchende sæt men fordi der ville være for meget arbejde i det i starten at resturer en motor når jeg allerede havde en ville jeg ikke gå igang med den. men da jeg så sad og kedede mig den anden dag tænkte jeg, at jeg ivlle prøve at skille den motor jeg havde oppe på loftet ad.. jeg har nemlig aldrig prøvet at have en 4 gear motor skilt ad før. så igår og idag har jeg været ved at rive den fra hinanden.. :)

Men jeg kan da se der står YAMAHA på min krumtap så den er da original og på cylinderen står der også F5B og TUM187 på den anden side.. er det ikke det der skal stå? for kan ikke lige huske om det er 187 eller hvad nummer det er i siger det skal være.. :P hehe


Men jeg har også lige nogle spørgsmål..

1. er mit topstykker originalt? nedenunder på en af ribbene ligner det der står TS?

2. kan i se nogle fejl eller skader på mine dele? skal noget skiftes ud?

her er lige lidt billeder.. :P

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

-Lars
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af strynboen »

hej hvordan styre de gear aksler ,,alså hvor de går gennem de små bøsninger i blokken,,,det er et sted hvor der kan komme slitage,,du kan sætte akslerne i og prøve om du kan rokke med dem..og nye lejer skal den altid have...
jeg er ved at sandblæse mine blok dele til min 79,,så skal nok snart samle motor også..min blok er desvære lidt hakket i samlingen i midten,,der er nogen som har moslet med store skruetrækkere...ved ikke om den skal rep svejses..smider nogle billeder senere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

okay jamen lejerne kører skam godt og ser finde ud men det er måske bare en "regel" at når man har en motor skilt ad sætter man nye lejere i den? :)

hmm det med akslerne og lidt slidtage må jeg lige tjekke lidt senere.. :) er sku lidt i tvivl om jeg selv kan få samlet det hele igen ellers må jeg vel have hjælp af en herinde fra som kan komme og hjælpe hvis jeg kommer i problemer! :P
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af strynboen »

hej ja gera lejerne koster ca 120 kr at skifte,,og bøsninger det samme,,simmeringe skifter man også..men det er meget forskeligt hvor slidte de bøs er
det største problem er at få de skifte gafler på plads,,men med fups guide kan alle samle,,selv mig...heldivis er gear tandhjulene låst på akslerne,,så det skal bare sættes i i et stykke,,meget nemmere end puch og honda
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

okay, fups guide er skam også printet ud og med over i værkstedet så jeg har den til hjælp.. :P men tror skam også nok det skal gå.. hvad med min krumtap? den har lidt overflade rust ligner det? men ved ikke om det gør noget?
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Brugeravatar
steensgaard
Stor knallert
Indlæg: 269
Tilmeldt: man 8. sep 2008 14:26
Kontakt:

Re: min Yamaha DX fra 1977

Indlæg af steensgaard »

jeg har fået indkøbt en fin sandblæser så nu skal mine blok dele også lige have en tur i den og så nye lejre i bagefter.. :P så har jeg fået monteret kædeskærm i aften! og desværre fundet ud af min luftskrue i min kaliber ikke er tæt! heldigvis er en af vores gode venner fin smed så det kan han fikse på sit arbejde og så skal der nok også lige males en gang til! :S eller går det skam fremad! jeg mangler bare lige at få tank og side skjolde fra maler så burde jeg faktisk være klar til strynø! :P glæder mig!
Yamaha FS1 4 gear 1977 90% Færdig

Jeg har lige færdiggjort grundforløbet som Mc/Knallert mekaniker, og søger nu lærer plads som Knallertmekaniker
Besvar

Tilbage til "Renoverings projektet, nuværende.."