Gearing

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Toke K.C.
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 16. maj 2008 17:32
Kontakt:

Gearing

Indlæg af Toke K.C. »

Hej alle! :D

Jeg har lidt problemer med gearingen på min yamaha, jeg kan forstå den originale gearing er 9, 43
men når jeg sætter et 9 tands på foran er den så lille at min kæde skraber på det lille stykke ved stellet der hvor baggaflen monteres (selvom den er så stram som den nu kan være) :? og hvis jeg sætter en 13 tands på er den så stor at kæden skraber imod den lille fjeder i koblingssneglsættet, hvad kan jeg gøre for at få original tandhjul på?

er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen Toke K.C
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Gearing

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Toke

det var da et underligt problem det der,,, lyder som om at et eller andet sidder forkert,,, der skulle normalt være ca 1 cm frigang der hvor kæden går hen over tværstangen i bagsvingeren og fæstnet til stelet når der er et 9 tands på,,, er der ændret noget på motor ophænget i stelet / repareret noget der som har sænket motoren lidt ?? og at du sætter et 13 tands på burde ikke få den til at gå på fjederen til koblings armen,,, sidder den afstands bøsning / tryk bøsning bag ved tandhjulet rigtigt,,,og er det den rigtige som er brugt til det ??? måske forlang ??? den skal gå ind i semiringen og trykke på inder ringen i lejet bagved ,,, den er ned drejet ca 2mm ind så der er plads til kæden ved et 9 tands fortandhjul ,,, og andet foreslag til problemet ,,, thansen racer bagsvinger med extra lange støddæmpere vil nok få kæden til at kunne gå ned og røre ved fæstnet til stelet med et 9 tands så vil kæden komme så langt ned at den vil bukke hen over fæstnet,,,det er ikke engang sikkert at støddæmperne behøver at være lange for at den gør det,,,med den bagsvinger,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Toke K.C.
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 16. maj 2008 17:32
Kontakt:

Re: Gearing

Indlæg af Toke K.C. »

Tusind Tak for alle de gode forslag,
nu har jeg lige noget at arbejde på

og jeg har lige kigget lidt på det og det kunne faktisk godt være den der bagsvinger og de støddæmpere
fordi jeg har ikke ændret på motor ophænget eller sænket.

så mange tak for hjælpen det var en god besvarelse du gav mig :D

VH Toke
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"