vil ikke tage fuld gas

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

vil ikke tage fuld gas

Indlæg af thomsen »

Hejsa igen :mrgreen:

Jeg har lige samlet den helt lovlige Yamaha og vil ha en startet, men uden choker vil den simpelthen hverken hver tage gas eller noget. Den går bare ud :cry: med choker har den lettere ved at tage gassen men vil stadig ikke trække mig (vejer 60kg, så det er forhåbentlig ikke det :lol: ). Skiftede så den lovlige borringsplade og membran til en 16mm jeg har på min anden yamaha (og den kører fino, så borringspladen samt membran derfra virker og er lige :) ), samt satte en 150 dyse. Det blev en bette smule bedre men den vil stadig ikke køre uden choker om jeg sætter en 110 dyse eller en 200 dyse i :? Desuden vil den ikke sejtrække ved fuld gas, men hvis jeg kun giver ½ gas trækker den ok.

Ting jeg har prøvet:
- skifte borringpladen og membran
- tjekket benzintilførsel, samt renset hanen
- prøvet med en anden karburator
- prøvet med anden cylinder og stempel
- sat nye daichi platiner på og indstillet tænding
- planslebet den lovlige borringplade, og sat en tykkere pakning på, for at være sikker på det slutter tæt
- tjekket tæthed på begge borringplader, ved at sætte en slange for studsen, holde hånden for udstødningskanalen og så blæse i slange. Begge plader er fint tætte

knallerten er som sagt hel lovlig (pånær den borrinsplade, jeg har taget fra den anden yamaha) dvs. 9-43 gearing, f5b cylinder og lovligt topstykke, 10 mm karburator, lovlig auspuffen osv.

-men jeg kan simpelthen ikke få den til at virke, og afholder jævnligt længdekast ud i haven med værktøjet og diverse taiwansendele af frustration :lol: :lol: :lol: :lol:

på forhånd takker :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: vil ikke tage fuld gas

Indlæg af tøffe »

hejsa er ikke sikker men røv at tege kaboratern af og sætte en vandslange over borings pladen og tage udstødningen af ved cylendern og sætte en hånd for pust så i slangen til den laver tryk og sæt så tungen for slangen og mærk og lytte omder kommer luft ud nogle steder i blokken den skal holde trykket i ti 15 sikunter for du er siker den er tæt for er den ikke det så er det den kan opfører sig meget underlig på mange måder det er mit bud men ikke sikkert det er rigtig mvh michael tøffe
Brugeravatar
thomsen
Stor knallert
Indlæg: 125
Tilmeldt: ons 29. okt 2008 19:31
Kontakt:

Re: vil ikke tage fuld gas

Indlæg af thomsen »

hejsa michael.

har prøvet at afmontere karburator, og gøre som du beskriver, og jeg synes, at begge borringsplader holder tæt. :mrgreen:
Mvh Mads Thomsen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"